Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Ta2trainman's baan - 4 April 2022 - Toekomstmuziek

Gestart door Ta2trainman vrijdag 08 februari 2013, 17:52:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Ta2trainman's baan - 15 Februari - Tijd voor een update.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Ta2trainman's baan - 15 Februari - Tijd voor een update.
Wat een heerlijke update met lekker veel foto's, Gerrit!
Bekend station ook ;) en ook een mooi gebruik van je tig dezelfde seinhuisjes!
Ziet er allemaal netjes verzorgd uit, en ben benieuwd om de magnorail auto's en bikes hun rondjes te zien rijden. Filmpje volgt vast wel een keer; rij je zelf ook mee op je Nighttrain?
Re: Ta2trainman's baan - 15 Februari - Tijd voor een update.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Ta2trainman's baan - 15 Februari - Tijd voor een update.
Dat zijn weer fraaie vorderingen, Gerrit !

Oldskool in optima forma  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Ta2trainman's baan - 15 Februari - Tijd voor een update.
Het begint echt wat te worden hier. Mooi om te zien dat het niet maar zo neer plempen van huisjes is maar dat er een verhaal achter zit. Ik ben zeer gecharmeerd van je bikers en je magnorail. Echt een aandachtstrekker. Ik blijf het volgen!
Re: Ta2trainman's baan - 15 Februari - Tijd voor een update.
Gerrit,

Prachtige update met veel mooie foto's daar wordt ik helemaal blij van. :P :thumbup:
Ook wordt ik blij van het prachtige feest in dat huis met de schitterende choppers ervoor mooi gedaan en voor mij weer een inspiratie voor mijn baan. :P
Zelf rij ik op een Highneck chopper die zou er goed bij passen bij het clubje Zweedse choppers. :P
Bedankt voor het kijkplezier.

Groet Michel
Re: Ta2trainman's baan - 15 Februari - Tijd voor een update.
Ha die Gerrit.
Prachtig om te zien wat je er weer allemaal bijgebouwd hebt! :thumbup:
Zo'n "openlucht" kerk is wel wat maar met het gebouw erop toch weer heel anders! :D

Ik ben benieuwd naar het komende motor spektakel, het feest is i.i.g. alvast begonnen.

Veel plezier en succes met de baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Ta2trainman's baan - 15 Februari - Tijd voor een update.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Ta2trainman's baan - 15 Februari - Tijd voor een update.
Dag Gerrit.

Je bouwt een mooie modelbaan met een knusse scenery :thumbup:
Pola en Kibri hebben een groot aandeel daarin, met modellen die niet veel meer tegenkomt.
Het elektrisch karretje met platte kar op het perron is ook zoiets :thumbup:
Ik ben zeer benieuwd naar een filmpje met rond scheurende motoren ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Ta2trainman's baan - 15 Februari - Tijd voor een update.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Ta2trainman's baan - 15 Februari - Tijd voor een update.
Dag Gerrit,

Mooie update weer hoor!

Leuk, die choppers, maar waar sta jij?
Ik verwacht je daar nog wel te zien.

Henk 
Re: Ta2trainman's baan - 15 Februari - Tijd voor een update.
 B) Hoi Gerrit, helemaal leuk, erg leuk en heel erg leuk. :thumbup:
Alles lijkt gewoon te kloppen aan de mooie foto's, helemaal prima en lekker zo door gaan.
Tony heeft het over Oldskool in optima forma, maar daar moet het woordje Semi nog voor staan. O:-D
Jouw bouwwijze valt tussen Oldskool en Profi in, daar moeten we nog effe een mooie naam voor bedenken. :roll:
En natuurlijk gaaf dat je je eigen brommer in miniatuur hebt staan, dat spreekt meerdere brommerrijders hier aan. >:-D

Dirk-Jan
Re: Ta2trainman's baan - 18 Februari - Filmpje !
Wederom hartelijk dank voor de complimenten.

Citaat van: Trainhenk op zaterdag 16 februari 2019, 11:50:48
Dag Gerrit,

Mooie update weer hoor!

Leuk, die choppers, maar waar sta jij?
Ik verwacht je daar nog wel te zien.

Henk
Ik sta binnen aan de bar, Henk. Aan de Heineken 0.0 uiteraard  :D

Had op de telefoon nog wat videowerk staan. Daar kwam ik achter toen we Zondag op de leuke kleine modelspoorbeurs in de Meente in Steenwijk waren en met de nieuwe importeur van Magnorail in gesprek raakten. Hij vroeg me de filmpjes op te sturen, maar omdat de bestanden zo groot waren heb ik die aar even in een videootje gecombineerd.
Re: Ta2trainman's baan - 18 Februari - Filmpje!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Ta2trainman's baan - 18 Februari - Filmpje!
 @citaat Het beruchte rondje om de kerk Gerrit :thumbup: Dat was het wachten waard!
Wat meer beweging buiten de treinen om, maakt een modelbaan interessant om te bekijken!

De fiets ziet er fantastisch uit en de bakfiets ook (iets minder in de bochten),
de motorfiets oogt wat statisch vanwege het niet overhellen in de bocht :confused:
en bij de auto zou ik trachten om de voorwielen de weg te laten raken,
zodat deze ook meedraaien tijdens het rijden.  :idea:

Die kleine magneetjes zijn super-handig om gebouwen op hun plek te houden :wink:

Groeten,

Erik.

Re: Ta2trainman's baan - 18 Februari - Filmpje!
Dank, Erik.
De motor plat gooien in de bocht zal helaas niet gaan lukken, net als de vloeiende beweging van de bakfiets  :)
Maar de politiekever heeft ondertussen wel alle wielen aan de grond  :-)

Als het hele dorp ingericht is (en dat is bijna klaar) zal ik nog eens een filmpje maken.
Re: Ta2trainman's baan - 18 Februari - Filmpje!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Ta2trainman's baan - 18 Februari - Filmpje!
Mooi filmpje Gerrit, het blijft "magisch" om zo'n Preiser rondjes te zien fietsen op je baan!
Re: Ta2trainman's baan - 18 Februari - Filmpje!
 @citaat
Inderdaad, dat fietsen is een heel bijzonder gezicht. B)
Ik snap hoe het werkt, maar het lijkt in mijn grijze brein net trucage.
Errug gaaf!

Dirk-Jan
Re: Ta2trainman's baan - 18 April - Nieuw Project
Het was weer een drukke winter, maar voornamelijk in de schuur. Weer 3 vrienden tevreden gemaakt, de 1 een paar nieuwe wielen en een nieuwe voorvork in de StreetBob, de ander een nieuwe tank en een paar stabilisators op de RevTech Trike en de beste vriend, die waarmee ik getrouwd ben :D, een nieuwe electronische teller op de roodzwarte Ironhead. De enige motor die nog niet klaar is, is het zwarte paard van ondergetekende, maar de rest kan weer rijden. Nu zit de verbouwing van de NightTrain nog te wachten op een paar LEDs van Ali (die hopelijk vandaag of morgen binnen zijn), Maar dat is geen belemmering om hem het aankomende schitterende lange weekend uit de schuur te trekken. En dat gaat gebeuren ook  B)

En omdat ik zit te wachten is het weer eens tijd voor de zolder. Tussen het sleutelwerk door heb ik al wat tijd vrijgemaakt om een idee wat ik op het forum had gezien (van JMJR , waarvoor dank) eens te gaan uitwerken. En dat nadert nu zijn voltooiing.






Misschien was het al duidelijk, het wordt een opvouwbare testtafel, waar ik het digitale automatisch rijden mee onder de knie wil krijgen. Met welk programma dat wordt is nog een verrassing, ook voor mij, maar het grote voordeel is dat ik dat ding overal mee heen kan slepen. In de schuur, op de zolder of op de eettafel in huis, waar en wanneer ik maar wil. Hij is wat handelbaarheid betreft iets uit de klauw gelopen, vandaar de handvatgaten. En zoals het hoort, natuurlijk strak in de lak.


Om te zorgen dat hij niet in de weg staat heb ik in de (verwarmde) schuur ook maar gelijk een ophangpunt gemaakt aan de buitenwand van m'n las- en slijphok. Nu was de zolder aan de beurt. Daar had ik al een keer een testbaantje gemaakt met hetzelfde doel, met daarop 2 "stofkappen" zodat hij, wanneer niet in gebruik, ook als opslag kon dienen. En dat is hij dan ook altijd geweest  :? Na het uitleggen en aansluiten is er niks meer gebeurd met het testbaantje. Dat is nu hopenlijk niet meer het geval. Slopen die hap en gewoon weer een nieuwe poging wagen.


Het grote bijkomende voordeel is dat ik nu een mooi stukje permanente werk/opslagtafel erbij heb, iets waarvan je nooit genoeg kunt hebben. Ik maak gelijk maar van de gelegenheid gebruik om alles eens goed op te ruimen. De volgende stap is het uitleggen en aansluiten van de M-rails op de klaptafel. Gelukkig heb ik nog voldoende, net als nog wat (ooit te veel bestelde) wisseldecoders, èn een door mijn vrouw gedoneerde 14" HP laptop, die voor vast op de testtafel kan blijven.
Wanneer er vorderingen zijn meld ik mij wel weer. Op naar een mooie zomer.
Re: Ta2trainman's baan -9 Mei - Nw. Project Part 2


Gezien de Gemeentelijke (sterk uitlopende) werkzaamheden (zie foto boven) rundum hause loopt het de laatste tijd niet echt storm hier  :( , maar als bonus blijft er dan wel wat meer tijd over voor de hobby(s). Nu is 1 van de hobby's afgerond voorlopig en heb ik daardoor een mooie basis om het testbaanproject neer te leggen, nog in hoogte verstelbaar ook  :D


Allereerst maar eens de sporen uitleggen, en het centrale dradenpaneel deels slopen. Er komen wat meer wissels op de testbaan t.o.v. het oude baantje, dus moet er een extra decoder bij. En daarna is het vooral veel draden aansluiten.




Als dat vorm begint te krijgen wil ik die draden natuurlijk ook een beetje op zijn plaats houden, en daarvoor komt mijn huidge favoriete bouwmarkt van Duitse origine goed te pas. Draadplakgootjes is het toverwoord, en het gaat er mooi strak van uitzien. De laptop word aan de interface geknoopt en maakt zowaar verbinding, dus dat werkt ook  :P In de vakantie had ik al een opzetje in Koploper gemaakt (als opleidingssoftware, want gratis) en er komt wat in beeld. Ook de nieuwe draadcentrale ziet er nu gelikt uit. Voor de scharnierverbindingen, als de tafel opgevouwen wordt, gebruik ik multistekkers van de andere hobby, en dat werk uitstekend.




En dan begint de ellende. Via Koplopers baanoverzicht kan ik wissels schakelen en zelf handmatig de V90, V100 en de Opeltrein aan de praat krijgen. Alleen de verlichting van de V100 weigert te werken, maar dat komt volgens mij van de val bij de laatste rijtestpoging op de "grote" baan. Ook het Opeltreintje vertoont kuren en stopt er op een gegeven moment helemaal mee. Daar moet ik nog maar eens naar kijken. Maar wat erger is, een aantal wissels weigeren dienst, terwijl ze tijdens het bouwproces toch regelmatig getest zijn.


Bij 2 van de 3 weigeraars is het een los draadje in de draadhulsjes (even harder aanknijpen), maar nummer 3 blijft eenzijdig weigeren, ook na het aanbrengen van een nieuwe spoel. Handmatig werkt het mechanisch allemaal soepel, maar elektrisch blijft een drama/raadsel. Een andere centrale (6020) en zwaardere trafo brengen geen oplossing. Wel lukt het me tijdens het testen om van beide K83's een uitgang op te blazen, waarbij de stemming er niet beter op word. Daar moeten dus nieuwe voor komen, en ten lange leste wordt er ook maar een (nieuwe) bochtwissel besteld.

Die zijn nu onderweg, en als die binnen zijn gaan we een deel van de baan maar weer slopen en een volgende poging ondernemen. En als die wel slaagt doe ik een lichte poging tot automatisch rijden. Daarover later meer.
Re: Ta2trainman's baan -9 Mei - Nw. Project Part 2
 8) Ppfff? wat jij een testbaantje noemt is voor velen al een brug te ver.
Het ziet er strak en gelikt uit. :thumbup:
Hopelijk zijn je problemen op te lossen, maar met wat geduld en wijsheid kom je een end.
Misschien zijn hier nog leden met verstand van zaken die je tips kunnen geven.
En van die zandbak voor je deur word je ook niet vrolijk van, of je moet je motor inruilen voor een crosser,
zo eentje die ze gebruiken bij de Dakkar rally, dan kan je van die zandbak nog lol hebben. :D

Dirk-Jan
Re: Ta2trainman's baan -9 Mei - Nw. Project Part 2
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Ta2trainman's baan -9 Mei - Nw. Project Part 2
Da's een beste zandbak voor je deur. Ken het, want het is hier zowel voor als achter al langs geweest....

Testbaantje ziet er indrukwekkend uit. Wat Dirk-Jan zegt: ik denk dat dat voor mij een brug(je) te ver is. Maar ooit moet ik er eens in duiken, dus ga je volgen.
Re: Ta2trainman's baan -9 Mei - Nw. Project Part 2
haij haij

Lampjes uit wissels gehaald (kortsluiting) ?

En werkt wissel wel op losse analoog trafo zo ja met wissel niks mis .
Re: Ta2trainman's baan - Juli 2019 - MiWuLa 2.0
Het testbaanproject is klaar, maar door omstandigheden ligt dat even stil. Goede omstandigheden, dat wel, want inmiddels ben ik ecologisch verantwoord energieneutraal modelspoorder, m.a.w. de zonnepanelen liggen op het dak. En als het motorseizoen voorbij is ga ik wel weer verder met het testbaanverslag.

Ondertussen werd het wel weer eens tijd voor wat currywurst en frisse biertjes, en reizen we met de trein naar Hamburg voor een herbezoek aan MiWuLa want daar is ondertussen wel wat nieuws bij gekomen. Dit keer werpen we ook een blik vanaf het water zodat we het hele gebouw eens in beeld zien. En wat nieuwigheid betreft werden we niet teleurgesteld.




Eerst nog even wat grappige dingetjes en dan over op het nieuwe.






Eén van de dingen waar ze de vorige keer (bij MiWuLa) nog mee aan het bouwen waren is de Elbphilharmonie.






En helemaal nieuw voor ons is Italië, waar de paus zijn Urbi uitspreekt, terwijl de pitcrew de pausmobiel finetuned.




En ook de rest van Rome mag er zijn.








Net als het overbekende Venetië.










En zoals altijd zijn er verborgen geintjes. Nu over naar het binnenland en de kustplaatsen.




















En natuurlijk mag de Vesuvius (met Pompëi) niet ontbreken, en hij was nog druk aan het werk ook.
















Kortom, het was weer een hele belevenis, en ondanks dat we de rest al redelijk kenden hebben we er toch weer ruim 3 uur rondgestruind. En de rest van het weekend Hamburg was ook geen straf, zeker met een bierfest net om de hoek van ons hotel.
En als kers op de taart schoof er een mooie lok voorbij in Osnaerbruck die ons naar Nederland zou trekken. Aangezien die net voor de grens gewisseld werd voor een NS lok had ik even de tijd om wat foto's (alle foto's zijnmet de Iphone gemaakt trouwens) te schieten.






En uiteraard kom je niet bij MiWuLa weg zonder van de 15% rabatt gebruik te maken.

Re: Ta2trainman's baan - Juli 2019 - MiWuLa 2.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Ta2trainman's baan - Juli 2019 - MiWuLa 2.0
Mooi verslag Gerrit, ook ik ben al een lange tijd niet meer die kant op geweest en als ik zo jou foto?s bekijk wordt het weer eens hoogtijd om Hamburg weer eens te bezoeken  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Ta2trainman's baan - Juli 2019 - MiWuLa 2.0
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Ta2trainman's baan - Juli 2019 - MiWuLa 2.0
Ha die Gerrit.
Prachtig verslag met hele mooie foto's van weer hele mooie nieuwe stukken MiWuLa! :thumbup:
Schitterend gebouwde landschappen met hele mooie (en leuke! :D) details.

Bedankt voor het plaatsen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Ta2trainman's baan - Juli 2019 - MiWuLa 2.0
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Ta2trainman's baan - Juli 2019 - MiWuLa 2.0
Dag Gerrit.

Je hebt een zeer fraaie fotoreportage gemaakt met een mobiel :thumbup:
Die keer dat ik er een bezoek bracht met mijn zoon, was er niet veel van mijn gading in de winkel  :sad:
maar jij hebt daar een flink aantal mooie nieuwe aanwinsten kunnen scoren!

Groeten,

Erik.
Re: Ta2trainman's baan - Juli 2019 - MiWuLa 2.0
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Ta2trainman's baan - Juli 2019 - MiWuLa 2.0
Gerrit,

Bedankt voor het kijkplezier van je mooie fotosessie van MiWuLa. :) :thumbup:
Prachtige aanwinsten heb je er vandaan meegenomen die mooi op je baan zullen staan. :P

Groet Michel
Re: Ta2trainman's baan - 13 September '19 - Naar de camping.
Mooi weer, dus naar de camping. Wel een kleine camping, H0 groot. Een beetje een mijlpaal, want het is de laatste scenery van de rechterpoot. Beetje gras zaaien, hekje en hegje plaatsen en de behuizing verweren. Van een botenhuis uit de voorraad maak ik een Imbiss, van een berghut de receptie en ook de tenten van Busch komen uit de voorraadkast, net als de douche/toiletwagen.
De caravans en campinggasten zijn onderweg vanuit Oosterbuurland. Ook de reddingsoperatie aan de overkant van het meertje is voltooid, en de foto's daarvan volgen met de foto's van de camping als die klaar is.




Bis nächtstes mal.
Re: Ta2trainman's baan - 13 September '19 - Naar de camping.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Ta2trainman's baan - 13 September '19 - Naar de camping.
Ziet er weer sfeervol uit. Is de camping al volgeboekt of zijn er nog plaatsen vrij.  :)
Re: Ta2trainman's baan - 13 September '19 - Naar de camping.
Hoi Gerrit.
Dat zijn weer bijzonder leuke plaatjes van een mooi stukje scenery! :thumbup:
Zelfs de klemmen en lijm potjes passen (qua kleur dan! >:-D) er prima bij.

Succes met het opbouwen van de camping, misschien komt het voorbije vakantie gevoel dan ook weer terug!? :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Ta2trainman's baan - 13 September '19 - Naar de camping.
dat word een heel erg leuke camping  :thumbup:
Re: Ta2trainman's baan - 23 September '19 - Bij de camping.
Ooit, in een ver, ver verleden had ik een watermolen op mijn baan. Een rib uit het zakgeldlijf in die tijd. Maar, als hij werkte was het een leuk bewegend item.
Ook op deze baan komt hij terug, maar nu van de abonnementvoorraad, ook een rib, maar dan anders.
En de opbouw is ook wat anders, met de kennis hier opgedaan op dit mooie forum. Zoek de verschillen :)



Bewegende beelden volgen in de toekomst.
Re: Ta2trainman's baan - 23 September '19 - Bij de camping.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Ta2trainman's baan - 23 September '19 - Bij de camping.
Toch een mooie vooruitgang in die 50 jaar ;) :thumbup:
Re: Ta2trainman's baan - 23 September '19 - Bij de camping.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Ta2trainman's baan - 23 September '19 - Bij de camping.
Verschillen zijn goed te zien, Gerrit !

Op je camping zie ik de oude nog staan, dat wordt dus wisselen ?
Enne, doet die oude het nog ?

Grtz Tony
Re: Ta2trainman's baan - 23 September '19 - Bij de camping.
Citaat van: Tony op dinsdag 24 september 2019, 01:36:04
Op je camping zie ik de oude nog staan, dat wordt dus wisselen ?
Enne, doet die oude het nog ?

Grtz Tony
Hij is inmiddels gewisseld, Tony. En de oude is nog compleet en zou het moeten doen, alleen de pomp ontbreekt.
Belang bij ? is hier geheel en al gratis af te halen, mocht je in de buurt zijn.
Re: Ta2trainman's baan - 23 September '19 - Bij de camping.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Ta2trainman's baan - 23 September '19 - Bij de camping.
Geen belang bij, Gerrit. Was gewoon benieuwd of het nog werkte na al die jaren  ;)

Grtz Tony
Re: Ta2trainman's baan - 23 September '19 - Bij de camping.
Wederom zonder Haribo's, helaas, is vandaag het kampvolk met hun behuizingen binnen gekomen.



We kunnen weer verder.
Re: Ta2trainman's baan - 23 September '19 - Bij de camping.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Ta2trainman's baan - 23 September '19 - Bij de camping.
Zo Gerrit, de komende tijd hoef jij je niet te vervelen.
Leuke spullen hoor, vind die relaiskasten van Peco ook goed uitzien.
Re: Ta2trainman's baan - 16 Oktober '19 - Kampeergasten op pad.
De caravans en tenten staan, maar de gasten kunnen nergens heen. Niet iedereen wil poedelen in het meer, dus moest er voor de natuurliefhebbers een mogelijkheid komen om een bergwandeling te kunnen maken. Hoe dat te doen zat al een tijdje in de kop, en in het kader van geweldig voorbeeld (de houten brug van Fredje) doet volgen, is hier de houtvoorraad (lucifers, kaasprikkers, satéstokjes en spatels uit mijn eigen winkeltje) uit de kast op tafel gegooid en kan ik aan de slag.
Maar eerst wel een gedegen bouwtekening maken, natuurlijk.


Ook deze keer weer heel blij met de Proxxon lintzaag en de miniatuur nepDremel van ACti*n, en het begint al wat te worden. Alleen de trap is nog een dingetje. Te lange leste lijm ik maar een stel spatels op elkaar. Kiek'n wat twort  :D


Het lijkt mij wel wat, en dus wordt de stellage gelijk maar even ingepast in het landschap.




De airbrush en de waterverf zwart er over heen en dan is de spoorwegovergang in de lucht aan de beurt.




Ondertussen is er al wat volk op afgekomen om het geheel uit te proberen, en het bevalt goed.


Mijzelf ook trouwens, en nu kan ik met een gerust hart verder met de aankleding en bevolking van de camping. Later meer.
Re: Ta2trainman's baan - 16 Oktober '19 - Kampeergasten op pad.
Leuke update Gerrit. :) :thumbup:

De stellage ziet er goed en degelijk gebouwd uit mijn complimenten alleen zou ik bij die persoon in het licht groene shirt nog een balk op buikhoogte maken want een treinenspotter met camera kan der nu zo over de onderste lage balk heen vallen.

Groet Michel
Re: Ta2trainman's baan - 16 Oktober '19 - Kampeergasten op pad.
Citaat van: h0_miessie op woensdag 16 oktober 2019, 15:44:40
De stellage ziet er goed en degelijk gebouwd uit mijn complimenten alleen zou ik bij die persoon in het licht groene shirt nog een balk op buikhoogte maken want een treinenspotter met camera kan der nu zo over de onderste lage balk heen vallen.

Groet Michel

Dank. Valt me nu eigenlijk pas op, die lage reling. Nu kan ik natuurlijk wel gaan zeggen dat die dame een basketbalster is van 2 meter 14, maar daar trapt niemand in  :-) Ik zet er wel een boom voor  >:-D
Re: Ta2trainman's baan - 16 Oktober '19 - Kampeergasten op pad.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Ta2trainman's baan - 16 Oktober '19 - Kampeergasten op pad.
Dag Gerrit.

Dat heb je vernuftig bedacht en zeker ook zo gemaakt:
het is een prima en geloofwaardige oplossing! :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Ta2trainman's baan - 16 Oktober '19 - Kampeergasten op pad.
Mooi gemaakt Gerrit!
Kunnen de campinggasten mooi hun benen strekken. Een bergwandeling werkt heel rustgevend. Trouwens sommige hobby's ook ;)
Re: Ta2trainman's baan - 16 Oktober '19 - Kampeergasten op pad.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Ta2trainman's baan - 16 Oktober '19 - Kampeergasten op pad.
Erg leuk en very oldskool, Gerrit  :thumbup:

Dat zal wat geven, wanneer er een stoomloc uit de tunnel komt  :D

Grtz Tony
Re: Ta2trainman's baan - 30 Oktober '19 - 'T wordt steeds drukker.
Er komt steeds meer volk op de camping en rond het meer.










Binnenkort weer meer.
Re: Ta2trainman's baan - 16 Oktober '19 - Kampeergasten op pad.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Ta2trainman's baan - 16 Oktober '19 - Kampeergasten op pad.
Citaat van: Ta2trainman op woensdag 16 oktober 2019, 15:32:14
Ook deze keer weer heel blij met de Proxxon lintzaag en de miniatuur nepDremel van ACti*n, en het begint al wat te worden.
Die nepDremel van ACti*n bevalt ie jou? Bij mij deed ie het al heel snel niet meer zo goed, vergeleken bij de dremel van Dremel, dan.
Eigenlijk heb ik het gevoel dat hij is door gebrand na een goeie actie.
Re: Ta2trainman's baan - 16 Oktober '19 - Kampeergasten op pad.
Citaat van: Jan22 op woensdag 30 oktober 2019, 21:03:49Die nepDremel van ACti*n bevalt ie jou? Bij mij deed ie het al heel snel niet meer zo goed, vergeleken bij de dremel van Dremel, dan.
Eigenlijk heb ik het gevoel dat hij is door gebrand na een goeie actie.

Er gaat qua kwaliteit natuurlijk niks boven "de echte", die heb (er 2, ook 1 op accu), en gebruik ik ook regelmatig. Maar die chinese nepper is voor klein werk wat handzamer, zo dik als een viltstift, ten opzichte van "de echte". Daar zit natuurlijk ook een mini-motortje in wat je niet echt kunt belasten, maar voor priegelwerk in de kleine ruimte ideaal.
En mocht hij onverhoopt verbranden, voor een paar cent heb je weer een nieuwe  :D
Re: Ta2trainman's baan - 30 Oktober '19 - 'T wordt steeds drukker.
De campinggasten hebben prachtige spotters plaatsen naast het spoor gekregen Gerrit. :P :thumbup:
Langzaam komt er steeds meer sfeer op de camping mooi gedaan hoor. :)

Groet Michel
Re: Ta2trainman's baan - 30 Oktober '19 - 'T wordt steeds drukker.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Ta2trainman's baan - 30 Oktober '19 - 'T wordt steeds drukker.
Ziet er weer leuk uit Gerrit.  :thumbup:
Re: Ta2trainman's baan - 30 Oktober '19 - 'T wordt steeds drukker.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Ta2trainman's baan - 30 Oktober '19 - 'T wordt steeds drukker.
Ik krijg spontaan zin om de tent achterin de auto te gooien en bij je te komen kamperen ⛺.
Kan ik gelijk dat blonde meisje op de derde foto wat bijvoeren want die is wel erg magertjes :O.
Re: Ta2trainman's baan - 30 Oktober '19 - 'T wordt steeds drukker.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Ta2trainman's baan - 30 Oktober '19 - 'T wordt steeds drukker.
Citaat van: Hanzi op zaterdag 02 november 2019, 07:50:39
want die is wel erg magertjes :O.
Dat ligt aan de leeftijd, bijvoeren zal minder effect hebben dan een hormoonkuur  :D
Re: Ta2trainman's baan - 30 Oktober '19 - 'T wordt steeds drukker.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Ta2trainman's baan - 30 Oktober '19 - 'T wordt steeds drukker.
Camping "Le Clochard" ofwel; slapen onder de brug  :P
Ziet er gaaf uit, Gerrit  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Ta2trainman's baan - 12 November '19 - Kampeerfilmpje.
Na een woeste worsteling om de filmpjes van de IPhone in de PC te krijgen is het dan toch gelukt.
Gelijk maar even de achtergrondmuziek vervangen door muzak om gezeur met Joeptjoep te voorkomen  :?

De kampong is gereed, inclusief de brandende kampvuren en BBQ. Zelfs de watermolen werkt, en dat is te horen ook.
Gelukkig staat die op een timer, dus langer dan 3 minuten heb je er geen last van  :D
De stalen brug ontbreekt nog, maar die plaats ik (op de magneten) pas als het industriegebied wat meer gevorderd is, de volgende klus.

Re: Ta2trainman's baan - 12 November '19 - Kampeerfilmpje.
 @citaat Mooie video van de "levendige" baan.  :thumbup: