Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Ta2trainman's baan - 4 April 2022 - Toekomstmuziek

Gestart door Ta2trainman vrijdag 08 februari 2013, 17:52:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Ta2trainman's baan - 31 Maart - Boomplantdag.
Hi Gerrit,

Ziet er goed uit.
Leuk idee de zendmast.
Geeft het net dat extra?s.

Ook leuk en knap gedaan, de verlichting in de autootjes.👍🏻

Gr.Wim
Re: Ta2trainman's baan - 31 Maart - Boomplantdag.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Ta2trainman's baan - 31 Maart - Boomplantdag.
"Bergen" op schaal blijven natuurlijk onhaalbaar, maar dit is een goed voorbeeld van hoe t tóch geloofwaardig over kan komen!  :thumbup:
Ziet er allemaal netjes verzorgd en conpleet uit met een flinke vleug Märklin-H0 romantiek.
Re: Ta2trainman's baan - 31 Maart - Boomplantdag.
De Bergen zien er heel goed uit Gerrit. mooi zijn ook al die lichtjes op je baan. ik blijf het volgen! :thumbup:
Re: Ta2trainman's baan - 31 Maart - Boomplantdag.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Ta2trainman's baan - 31 Maart - Boomplantdag.
Gerrit,

Zo'n zendmast heeft echt wel wat.
Nu ik dit zo bij jou gezien heb denk er sterk over om er in de toekomst ook een te gaan plaatsen.
Re: Ta2trainman's baan - 29 Juni - De reden van afwezigheid.
Even een tijdje eruit geweest, druk met wat anders. Maar dat is nu klaar, dus komt de zolder weer in beeld. Maar als het weer zo blijft kan dat ook nog even uitgeteld gaan worden  :-) Zie hier het resultaat van afwezigheid; vrouw is er blij mee.







Tot  de volgende keer maar weer
Re: Ta2trainman's baan - 29 Juni - De reden van afwezigheid.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Ta2trainman's baan - 29 Juni - De reden van afwezigheid.
Zo, zo, Gerrit.
Je hebt weer flink je best gedaan, is weer eens wat anders dan een bossie blommen.
Kan me voorstellen dat je vrouw hier blij mee is en hoop dat ze nog veel gezonde kilometers mag genieten van dit monster.
Re: Ta2trainman's baan - 29 Juni - De reden van afwezigheid.
WoW Gerrit, wat een ding!!

Veel plezier met dit kunstwerk, maar dat zal zeker lukken.
Alleen ernaar kijken is al leuk.

Gr.Wim
Re: Ta2trainman's baan - 29 Juni - De reden van afwezigheid.
Prachtige fiets, Gerrit.
Met lekker spartaans onafgeveerde achterhand. :D
Re: Ta2trainman's baan - 29 Juni - De reden van afwezigheid.
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Ta2trainman's baan - 29 Juni - De reden van afwezigheid.
 :thumbup: WOW mooie machine ... veel plezier ermee met dit prachtig weer ...

Groeten Freddy

Re: Ta2trainman's baan - 29 Juni - De reden van afwezigheid.
Wauw wat een pracht van moto je vrouw heeft enorm veel geluk, en samen lekker toeren met dit mooie weer hoe zalig kan je het hebben.
Re: Ta2trainman's baan - 29 Juni - De reden van afwezigheid.
Schitterende motor Gerrit, daar zal ze blij mee zijn!
Re: Ta2trainman's baan - 29 Juni - De reden van afwezigheid.
Wow, maar ook: bizar! Is dit zelfbouw? Petje af! Fraaie kleurstelling ook  :thumbup:
Re: Ta2trainman's baan - 29 Juni - De reden van afwezigheid.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Ta2trainman's baan - 29 Juni - De reden van afwezigheid.
Wat een plaatje Gerrit!
De combinatie van het rood en het het zwart vind ik erg mooi.

Heel veel veilige kilometers toegewenst.

Henk
Re: Ta2trainman's baan - 29 Juni - De reden van afwezigheid.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Ta2trainman's baan - 29 Juni - De reden van afwezigheid.
Fraai gebouwd Gerrit, hij "klopt" gewoon goed. Heb je het frame zelf gebouwd? Mooie kleurcombinatie ook. Kan me voorstellen dat je treintjes enige vertraging hebben opgelopen, maar geheel terecht!
Re: Ta2trainman's baan - 29 Juni - De reden van afwezigheid.
Dank, dank, dank.
Het is van oorsprong een 1973 Harley XLH Sportster, Ironhead voor de kenners, waarvan alleen het halve frame en het motorblok (wel compleet gereviseerd) nog origineel zijn. Frame zelf gemodificeerd, blok trouwens ook. Niet zelf gereviseerd (heb een kundige kennis met een Harley shop), maar wel de versnelling van rechts naar links gebracht en blok aangepast naar de modernere CV carburateur. En een mechanische starter (pienter pookje) er op gefabriekt.
Verder alles gemoderniseerd (redelijk onzichtbaar) qua remmerij, boordcomputer en kilometerteller en veel eigen fabricaat onderdelen, vaak uit losliggende delen van andere bouwwerken hier. Ook het spuitwerk deze keer helemaal zelf gedaan (met de onnavolgbare Spraymax spuitbussen), met bevredigend resultaat. Kortom, een leuke winter gehad met een mooi project.
Re: Ta2trainman's baan - 29 Juni - De reden van afwezigheid.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Ta2trainman's baan - 29 Juni - De reden van afwezigheid.
Bedankt voor de extra info, kortom een relatief moderne bike met de juiste retrolook! Zoals ik net al zei: hij "klopt" gewoon. Bizar mooi resultaat ook met die spuitbusverf! Ik kende dat merk niet.
En nou maar lekker touren samen👍.
Re: Ta2trainman's baan - 29 Juni - De reden van afwezigheid.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Ta2trainman's baan - 29 Juni - De reden van afwezigheid.
Da's een opvallende brommer geworden, Gerrit  :P

Veel veilige en mooie kilometers voor jullie gewenst !

Grtz Tony
Re: Ta2trainman's baan - 29 Juni - De reden van afwezigheid.
Ha die Gerrit.
Wat een prachtige reden met geweldig resultaat om een tijdje weinig actief op ons forum te zijn! :D
Geen modelbouw maar "echte" bouw van een prachtige HD machine.

Veel plezier met deze prachtige machine.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Ta2trainman's baan - 29 Juni - De reden van afwezigheid.
Wat een brute machine man  :thumbup:
Respect hoor.
Re: Ta2trainman's baan - 29 Juni - De reden van afwezigheid.
Gerrit,

Prachtige Harley heb je voor je Old Lady gemaakt. :) :thumbup:
Pure kunst als je dit kan maken de nostalgische oude stijl gaat prima samen met de nieuwste snufjes van heden ten dage.
Ook de kleurstelling is perfect en oogt niet druk wat weer een goede uitstraling heeft op de rest van de motor.
Als zelfbouw chopperrijder kan ik hier heerlijk van genieten en wens jouw en je vrouwtje heel veel veilige kilometers toe als jullie lekker samen gaan rijden op jullie prachtige motoren.

Groet Michel
Re: Ta2trainman's baan - 20 Augustus - Berg 2 aangekleed met pierwerk.
Motorfietsie klaar, rijden bijna klaar, temperatuur op zolder leefbaar en bijna vakantie. De hoogste tijd dat we weer wat aktie ondernemen op de treinbaan. De aktie van vandaag bestaat uit het aankleden van de 2e berg. Bomen en groen waren al aanwezig, nu de bebouwing nog. Uit de voorraadkast van vroegah een stel bergwoningen e.d. formaat N getrokken (had ze toch en leek me mooier voor het contrast) en hier en daar voorzien van veroudering (ze zijn tenslotte al 40+ jaar oud) en verlichting (wel LED  :D).

Voetplaten verwijderd, hier en daar een bloemetje in de vensterbank en ze kunnen op de MDF fundering. Het lichtschakelplan loopt weer via de K84 en bevalt goed. Ooit maak ik daar nog wat foto's van, als het savonds wat meer duister word. En dan nog de bewoners..... Ook die zijn van formaatje N, dus dat wordt eersteklas pierwerk. Sommige van de bijbehorende dieren zijn met mijn ouwe blote oog nauwelijks te zien, maar ik heb ze en ze zullen gebruikt worden ook. Helaas zijn nog niet alle bewoners in Zwolle aangekomen. De beoogde bergwandelaars staan al geruime tijd in reservering bij de Haribo-dealer. Misschien dat we bij een volgend Houten bezoek maar eens wat N-schaal kramen gaan afstruinen. En dan nu; de foto's

Een overzicht van de "kleine" berg.





Waar de bij B&B alles in gereedheid gemaakt word voor de toekomstige wandelaars.



Terwijl ze downhill druk zijn met de verzorging van huis en dier.





Andere bergbewoners zijn al druk met de voorbereiding voor de winter.

En in het bos, daar zijn de jagers.

Doet de 1 het met de hond, de ander pakt ouderwets de buks.

Maar daar hebben deze jongens geen last van, zij verschuilen zich uit het zicht.

Dat zit er voorlopig weer op. Morgen nog wat knutselen aan de elektriek, en de volgende fase is het daldorp. Maar dat zal nog even op zich laten wachten, want over een dag of 3 gaan we eerst een paar weekjes crossen door Trumpistan. Tot later !

Re: Ta2trainman's baan - 20 Augustus - Berg 2 aangekleed met pierwerk.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Ta2trainman's baan - 20 Augustus - Berg 2 aangekleed met pierwerk.
Dat ziet er allemaal lekker oldskool en gezellig uit, Gerrit  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Ta2trainman's baan - 20 Augustus - Berg 2 aangekleed met pierwerk.
 B) Mooie berg heb je gemaakt met paadjes en al. :thumbup:
Ik weet uit eigen ervaring dat dat nog niet meevalt om de vormen en logica er goed in aan te brengen, knap stukje werk.
En erg leuk met alle kleine details, die maken het levendig.

Veel plezier in de States, ga je daar een motor huren of een camper?

Dirk-Jan
Re: Ta2trainman's baan - 20 Augustus - Berg 2 aangekleed met pierwerk.
Thanks  :). Deze keer wordt het motorhuur, voor het eerst, dus dat wordt spannend  B)
Re: Ta2trainman's baan - 20 Augustus - Berg 2 aangekleed met pierwerk.
Sfeervolle plaatjes van je berg Gerrit. :) :thumbup:
Prettige motor vakantie toegewenst in de States. :)

Groet Michel
Re: Ta2trainman's baan - 11 September - Vakantiepret
Net voor de vakantie was ik nog even op Ebay aan het snuffelen (voor wat anders) toen deze voorbij kwam. Ik zocht al een tijdje (niet super aktief) naar deze 218, speciaal in deze kleurstelling en vond hem...?..in Hongkong. Voor nog geen 8 tientjes incl. versturen lag hij na thuiskomst van de vakantie op mij te wachten. Blij mee.






Die kan ook weer van de lijst af. Zal hem ooit nog digitaal gaan maken.
Re: Ta2trainman's baan - 11 September - Vakantiepret
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Ta2trainman's baan - 11 September - Vakantiepret
Wat je van ver haalt is lekker >:-D.
Re: Ta2trainman's baan - 24 September - Kerkhof en meer
Het lijkt wel kerst. Diverse pakketjes binnen gekomen van Lippe (zonder Haribo  :( ), Sjaak en nog 1 onderweg van Modelbouwled. Grassortiment, stoeptegels, reclame en verkeersborden, schuurtje vol Harleys, Revell lijm (toch de fijnste flesjes), maar vooral de Noch spoorbomen met Viesmann kreuzer en het begeerde Busch kerkhof maken me blij. Zit nu nog wel met een moderne lijkwagen die totaal niet bij mijn periode past. Wie em wil mag em hebben.
Re: Ta2trainman's baan - 24 September - Kerkhof en meer
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Ta2trainman's baan - 24 September - Kerkhof en meer

Ik hoop dat er niet al te veel preisers overleden zijn, Gerrit  :?

Grtz Tony
Re: Ta2trainman's baan - 24 September - Kerkhof en meer
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Ta2trainman's baan - 24 September - Kerkhof en meer
Leuke aanwinsten Gerrit. :) :thumbup:
De choppers en het kerkhof heb ik ook in mijn bezit maar voordat die op de baan komen moet ik eerst wat andere dingen afmaken aan de baan maar daar heb ik helemaal geen zin meer in om te doen dus blijft alle scenery dingen lekker in de doos zitten voorlopig. :D

Ik geniet iedere keer weer van je update's van je mooie baan.

Groet Michel
Re: Ta2trainman's baan - 24 September - Kerkhof en meer
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Ta2trainman's baan - 24 September - Kerkhof en meer
Citaat van: Ta2trainman op maandag 24 september 2018, 11:26:46
Zit nu nog wel met een moderne lijkwagen die totaal niet bij mijn periode past. Wie em wil mag em hebben.


Heb em voorlopig nog niet nodig  :) :) :)
Re: Ta2trainman's baan - 24 September - Kerkhof en meer
Ha die Gerrit.
Dat zijn weer mooie spulletjes om lekker weer verder aan de baan te gaan bouwen.
Veel plezier en succes en de updates zien we dan wel weer! O:-D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Ta2trainman's baan - 4 Oktober - Updeetje daldorp & kerkhof.
Weer wat dingetjes gedaan. Ik had uit het abonnementsverleden nog wat Pola seinhuizen liggen die ik absoluut niet mooi vond. Dus besloot ik ze maar te gaan ombouwen tot een woonhuis, met behulp van scrapmateriaal uit de verzameldoos. Ik vind hem wel geslaagd geworden. Uit de hele oude doos ook nog een zwaar beschadigd woonhuis gevist, en dat met scrap omgetoverd tot het clubhuis van de plaatselijke motorclub. Uiteraard wel aan de rand van het dorp.


En daarna was het kerkhof aan de beurt, met de bijbehorende kerk (ook nog van het abonnement). In eerste instantie leek de bijbehorende 80 CM muur een heel eind op mijn kleine baantje, maar uiteindelijk heb ik toch meer dan 70 CM er van gebruikt. Ook deze muur is weer uitgevoerd in de gele mergelsteen die ik meer gebruik. In de kolommen heb ik gaatjes geboord en in de grondplaat stalen pennetjes (overblijfsel van een Lundia kast) geslagen zodat de muur demontabel is.


De kerk uit het Poladorp is ook afneembaar van de grondplaat, licht geweatherd en voorzien van koperen spits.




Ook uit de rotzooidoos, een interieur voor de kerk. Bijna niet zichtbaar, maar voor het gevoel moest het erin. Ook al omdat er kaarsverlichting in de kerk zit, en die wil ik zien. Vandaar dat de deuren ook open blijven, zoals het een kerk betaamt.


Ook de verlichting in het clubhuis is klaar (filmpje van beiden volgen nog wel een keer). Hiervoor heb ik bij Modelbouwled RGB leds gekocht (samen met de kaarslichtjes), maar dan leds die "@ random" knipperen in de 3 kleuren. 3 stuks op een printplaatje en je hebt een disco. Leek me wel passen in dat clubhuis. En nu weer verder, waarschijnlijk eerst wat grafstenen planten.
Re: Ta2trainman's baan - 4 Oktober - Updeetje daldorp & kerkhof.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Ta2trainman's baan - 4 Oktober - Updeetje daldorp & kerkhof.
Zijn weer mooie vorderingen Gerrit.
Re: Ta2trainman's baan - 4 Oktober - Updeetje daldorp & kerkhof.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Ta2trainman's baan - 4 Oktober - Updeetje daldorp & kerkhof.
Met die LED's kan je inderdaad leuke dingen, Gerrit!
Hier zijn er 2 gebruikt:

Re: Ta2trainman's baan - 23 Oktober - Updeetje daldorp & kerkhof.
Weer een aantal uren op zolder gespendeerd en weer een stukje verder.


De losse bodemplaat moet op vele manieren aangekleed worden, gras, tegels, klinkers etc.


En ook het kerkhof moet aangelegd worden. Al met al gaan er behoorlijk uren inzitten.


Maar dan heb je ook wat  :D Even de plaat teruggelegd en ingericht voor de foto's.


En een vogelvluchtje van de andere kant.


Er moet nog het één en ander gebeuren, met name op het kerkhof (minigrafstenen schilderen o.a.  :? ) Ook het wegennet moet nog geprint worden (al wel gemaakt in PSP) maar het 300gr fotokarton laat nog op zich wachten, dus de fietsers en bikers kunnen nog niet op pad. En natuurlijk straatverlichting en divers hekwerk, maar die liggen al in de kast. Dat is de volgende stap.

En voor de broodnodige aankleding, onder meer volk, vervoermiddelen en de spoorwegovergang naar de camping e.a. moeten we nog op pad. Maar dat gaat over 2 weken gebeuren; eindelijk weer eens naar Houten.

Re: Ta2trainman's baan - 23 Oktober - Updeetje daldorp & kerkhof.
Gerrit,

Das een prachtig stukje scenery geworden met het kerkhof en kerkje vooral de muur en hekwerk is zeer sfeervol. :) :thumbup:
Ook de straten en huisjes mogen er wezen. :thumbup:
Blijf je vorderingen met groot plezier volgen. :)

Groet Michel
Re: Ta2trainman's baan - 23 Oktober - Updeetje daldorp & kerkhof.
Dank Michel,

Er komen zeker nog wat fietsen bij het honk, evenals wat feestgangers. Motoren heb ik al, partypeople ga ik zoeken in Houten.
Re: Ta2trainman's baan - 23 Oktober - Updeetje daldorp & kerkhof.
Zal een leuk feestje worden. :)
Zelf wil ik een chopper evenement maken inclusief veel choppers en party tenten en een podium met band en afzettingen.
Zal de doos met partytenten van de week eens opzoeken zal ik je het nummer geven van de doos.

Groet Michel
Re: Ta2trainman's baan - 14 November - Into the Grave.
Afgelopen Zaterdag een flitsbezoek van een uurtje aan Houten. Gescoord; stuk of 25 1e en 2e-hands automobielen, doosje oud hekwerk van Faller, tientallen miniatuurburgers waaronder gezochte kroegtijgers en mooie heggen van Jordan. En gelijk geplant langs het spoor en de N-schaal bij wat woningen.


Ook het 330grs fotopapier is binnen en dus gelijk maar wat rijwegen voor de Magnorail uitgeprint. Vond nog een handvol lantaarns van Ali die perfect aan de dorpsstraten passen, en gelijk maar de bedrading van deze en de huizen aangelegd. En toen was het kerkhof aan de beurt. Tijdens het drogen van de bodembedekking voor de graven (en wat tuinen) de doos met Faller Harleys er maar bij gepakt. Wat is dat een ongelooflijk pierwerk, zeker als je ze ook nog een beetje realistisch wil kleuren.


De motorfietsjes zet ik nog wel op de foto als ze klaar zijn, maar eerst even een paar weekjes er tussenuit  :D

Re: Ta2trainman's baan - 24 December - Get your motor runnin'.
De afgelopen tijd weer van alles gedaan aan de baan, waarvan zeker nog foto's gaan volgen, maar vandaag toch wat bijzonders begonnen. Lag al een paar jaar in de kast, maar dan nu toch maar uitgepakt, de Magnorail. Een heuveltje waar ik best wel een beetje tegenop zag en nu overwonnen moest worden, want anders kom ik niet verder.

En het begin is er. miniatuurwerk, dat wel. Er zitten bijv. magneten bij van wel 1.5x0.5 mm die je dan ook nog eens moet lijmen met superlijm. Er zitten er nog 2 aan mijn vingers  :-) Uiteraard eerst een motorfiets, waar je in de bandjes een gat (nou ja gat, gaatje) van 0.8 mm moet boren. Maar het is gelukt. En ik maak er gelijk maar even een filmpje van.



Er zal nog meer volgen want de wegen moeten er nog in en natuurlijk nog wat medeweggebruikers.
Maar voor nu ben ik blij, en misschien na de kerst nog wel blijer (veel zoldertijd  :D )
Re: Ta2trainman's baan - 24 December - Get your motor runnin'.
Leuk om te zien Gerrit. Is eens wat anders als fietsers/brommers/auto's.
Die motorrijder maakt de bochten wel erg makkelijk, zo zonder te sturen/in te kantelen, haha.  :P
Re: Ta2trainman's baan - 24 December - Get your motor runnin'.
Leuk Gerrit om zo een choppert door het dorp te laten rijden. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Ta2trainman's baan - 24 December - Get your motor runnin'.
Ha die Gerrit.
Bijzonder leuk om te zien en ook bijzonder om "jezelf" zo in miniatuur te zien rijden! :D

Fijne Kerstdagen en een gezond 2019.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Ta2trainman's baan - 24 December - Get your motor runnin'.
Hallo Gerrit,

Een mooie aanvulling op je modelbaan, en bedankt voor het wel erg leuke filmpje !!!

Prettige feestdagen en een goed en gezond 2019.

M.vr.gr. Erwin
Re: Ta2trainman's baan - 24 December - Get your motor runnin'.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Ta2trainman's baan - 24 December - Get your motor runnin'.
Erg leuk Gerrit, ik kende dit systeem nog niet. Op de website van Magnorail staan diverse filmpjes; de zelftrappende fietsers zijn mooi om te zien. De bootjes die allemaal exact even hard en exact hetzelde rondje varen vind ik wat minder.
Voor de belangstellenden:
http://www.magnorail.com/nl/examples
Re: Ta2trainman's baan - 24 December - Get your motor runnin'.
Altijd leuk Magnorail. :)

Als je de aandrijfmotor van je baantje aan een lokdecoder aansluit kan je motorfiets digitaal rijden als ware het een trein: optrekken, afremmen en de snelheid veranderen met je rijregelaar. Rood en zwart naar de decoder, grijs en oranje naar de motor.



Gr, Ben.
Re: Ta2trainman's baan - 24 December - Get your motor runnin'.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Ta2trainman's baan - 24 December - Get your motor runnin'.
Hoi Gerrit,

Erg leuk deze motorrijder op je baan, ik heb al een aantal keren naar dit systeem staan kijken van fietsers, zwanen, boten auto,s alles is mogelijk ik heb zelfs een tractor rond zien gaan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Ta2trainman's baan - 24 December - Get your motor runnin'.
Dank allemaal  :important:

Citaat van: Hanzi op dinsdag 25 december 2018, 08:48:29
Erg leuk Gerrit, ik kende dit systeem nog niet. Op de website van Magnorail staan diverse filmpjes; de zelftrappende fietsers zijn mooi om te zien. De bootjes die allemaal exact even hard en exact hetzelde rondje varen vind ik wat minder.
Voor de belangstellenden:
http://www.magnorail.com/nl/examples
Fietser en bakfietser volgen nog (ben er nu mee bezig, wat een pierwerk  :)) en dan is het voor mij genoeg.

Citaat van: Ben den Hollander op dinsdag 25 december 2018, 11:36:13
Altijd leuk Magnorail. :)

Als je de aandrijfmotor van je baantje aan een lokdecoder aansluit kan je motorfiets digitaal rijden als ware het een trein: optrekken, afremmen en de snelheid veranderen met je rijregelaar. Rood en zwart naar de decoder, grijs en oranje naar de motor.

Gr, Ben.
Dat is iets om te onthouden (voor als het digitale werk begint), ik heb er voor nu wel een snelheidsregelaar tussen gezet.

Ook voor iedereen een prettige voortzetting van de feestdagen.
Re: Ta2trainman's baan - 15 Februari - Tijd voor een update.
Het werd wel weer eens tijd. De Magnorail doet eindelijk wat hij moet doen, dus kan ik verder met het inrichten van het dorp.
Met dubbelzijdig plakband worden de wegen aangelegd, en dan is tijd voor de rest.


Allereerst werd natuurlijk de feestlocatie gereed gemaakt, want na het werk is het tijd voor ontspanning. Dat ik er zelf ook ben is natuurlijk te zien aan de miniatuur custom Nighttrain, voor de onwetenden; die mooie zwarte 1:87 Harley  B)


Heel wat uren verder komt er dan eindelijk zicht op het dorp. Het bestaat voornamelijk uit huizen uit voorraad en kadootjes van het H0 abonnement. En een paar oude Pola seinhuizen (Heenvliet, dacht ik) worden omgebouwd tot woningen en werkplaatsen.


De bakkerij is zo'n omgebouwd seinhuis, en op de achtergrond staat er nog 1, maar dan als seinhuis  :-)



De meeste automobielen zijn voorzien van verlichting, maar die foto's/filmpjes zijn voor een volgende keer.


Hier komt nog een overweg met beweegbare bomen van NOCH, die met bloed zweet en tranen eindelijk werkend is. Ook een paar Viesmann andreaskruizen moeten nog aangesloten worden, ook bij de onbewaakte overweg op de volgende foto.



En tot slot nog wat overzichtfoto's.








Het huis naast de kerk is ook ontstaan uit 2 Pola seinhuizen.


We gaan nu weer vrolijk verder met het daldorp Niedlingen. Ik had de naam kunnen aanpassen, maar vond hem wel leuk klinken in combinatie met mijn werk. Klinkt toch een beetje als needles  :D  C U L8er  >:-D