Alweer bedankt, heren. Na de fotosafari van preisers en hun onderkomen vandaag weer wat vrije tijd geboekt om weer wat vervoermiddelen te pimpen, deze keer voor de bergbewoners. Ik doe er eerst wat in de TT-schaal, voor de dieptewerking, en dat is een mooi gepriegel op de mm². Dichterbij de gebouwen schakel ik over op H0, dus de doos maar weer uit de kast getrokken.
Nu had ik laatst in Zutphen een paar auto's gekocht, waaronder 2 VW Kevers (de groene uit de teaser en nog een zwarte), waarop de verkoopster vroeg of ik Kevers verzamelde. Nee, dus. Maar als ik de autodoos doorspit blijkt het tegendeel waar. Behalve de zwarte uit Zutphen zitten er nog 4 in, waarvan 2 Polizei, en ook nog 3 VW busjes. Zou ik dan toch stiekem VW fan zijn
Dan toch maar een Kever op de berg. Ik pak er 1 uit de serie H0-Classics, een doos van 5 klassieke automobielen (Cobra, Bel Air, 911 etc.) van Malibu Int. ooit gekocht in Florida, en wil hem gaan demonteren voor de verlichting. Blijkt de carrosserie van aluminium te zijn. Dat vraagt een iets andere benadering, dat gaat niet met het handboortje. Maar met een 0.5 mm boortje in de dremel en uiterste voorzichtigheid lukt het ook nog ! Ook het lijmen van de LEDs moet even anders. Normaal "hecht" ik die met plasticlijm en fixeer ze met secondelijm, maar plastic op alu gaat niet werken. En secondelijm plakt aan alles (vooral de vingers), maar je moet goed geduld hebben en het lang vasthouden. Nu had ik eens gelezen dat als je het vochtig maakt met water, de lijm sneller droogt. Dat was geen succes, er vormde zich een witte kluit op de eerste led, door het gaatje in de carrosserie door, als een soort witte purschuim. Het is nog iets te zien op de achterkant. De rest dus maar met veel geduld gelijmd.