Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

verder met de baanaankleding

Gestart door adrie1961 donderdag 04 februari 2016, 07:04:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: De reizigers kunnen komen!
Helaas Erwin.

Prostaatkanker met uitzaaiing in het bot is niet te genezen. Enige wat ze nu doen is levensverlengend en dan hoop ik dat de gemiddelde prognose van 4 jaar voor mij tenminste 14 jaar wordt.
Kijk anders eens op https://www.youtube.com/channel/UCmXOuMIBcgFS2DJP2pd1b-A Daar staan wat videos van mijn vorige baan + nog heel wat videomateriaal van diverse beurzen.
Re: De reizigers kunnen komen!
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: De reizigers kunnen komen!
 :? Nou Adrie, heel veel sterkte de komende tijd met de behandelingen.
Hopelijk kunnen we nog lang van jou en je mooie baan genieten.

Dirk-Jan
Re: De reizigers kunnen komen!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: De reizigers kunnen komen!
Dag Adrie.
Dat is wel een hele nare boodschap om te krijgen.
Hopelijk kun je nog veel en lang plezier hebben van jouw fraaie modelbaan.

Veel sterkte toegewenst.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De reizigers kunnen komen!
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: De reizigers kunnen komen!
Tsjonge heb er even geen andere woorden voor.
En je youtube kanaal kon ik, keek veel naar de diverse video's van o.a. beurzen.

Maar ik blijf je volgen en succes met de verdere bouw en blijf je volgen.

M.vr.gr. Erwin
Re: De reizigers kunnen komen!
sterkte !
Re: De reizigers kunnen komen!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De reizigers kunnen komen!
Dat is heftig nieuws, Adrie  :?
Ik moest moeite doen, om je foto's goed te bekijken (het wordt steeds mooier  :thumbup:).
Hopelijk heb/vind je de kracht om vol in het leven te blijven staan.

Grtz Tony
Re: De reizigers kunnen komen!
Sterkte toegewenst van een lotgenoot, ik vecht ook al 3 jaar tegen prostaatkanker.
't Belangrijkste is dat het in het kopje goed blijft gaan!
Re: De reizigers kunnen komen!
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De reizigers kunnen komen!
Adrie,

Heel veel sterkte toegewenst.

Groet Michel
Re: De reizigers kunnen komen!
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: De reizigers kunnen komen!
Adrie,

Dat is heftig nieuws!

Heel veel sterkte toegewenst.
Re: De reizigers kunnen komen!
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: De reizigers kunnen komen!
Ik ken je niet goed, maar begrijp dat dit nieuws schrikken is. Heel veel sterkte gewenst!
Begrijpelijk dat je nu het allemaal nog kan zo veel mogelijk van de baan wil genieten en de baan nog mooier wil maken.

Herman
Re: De reizigers kunnen komen!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De reizigers kunnen komen!
Hoi Adrie,

Heel veel sterkte met deze zware boodschap, ik hoop dat de chemo keuren aanslaan en dat je nog lang mag blijven genieten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De reizigers kunnen komen!
veel sterkte nog,


mvg,
Michel
Re: De reizigers kunnen komen!
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: De reizigers kunnen komen!
Adrie,

Dat is heftig en vervelend nieuws. Hopelijk bieden de chemo behandelingen een afdoende oplossing. Veel sterkte de komende tijd. Hopelijk blijft de baanbouw en scenery wat afleiding bieden.

Groeten,
Wico
Re: De reizigers kunnen komen!
Ik heb een paar dagen behoorlijk pijn gehad aan mijn botten, waarschijnlijk uitwerking chemo. Maar ondanks alles ben ik van de week toch weer eens even bezig geweest met mijn grootste passie naast mijn video  :D.

Ik heb mijn stad al weer iets verder op kunnen bouwen. Hoop dat de foto's jullie weer bevallen.

Re: De reizigers kunnen komen!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: De reizigers kunnen komen!
mooie foto's, vooral de laatste 2! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: De reizigers kunnen komen!
 @citaat

Hallo Hans. Ik weet het is nog een beetje kaal. Maar ben eerst druk de stad op aan het bouwen. Daarna komen de bomen en het leven in de brouwerij (stadje). Tegen die tijd worden de foto's steeds mooier en mooier :D. Hoop ik.
Re: De reizigers kunnen komen!
Weer wat nieuwe foto's van mijn baantje.

Heb ook de ooievaarstoren uit Lahr intussen in elkaar gezet en veroudert. Het origineel heb ik afgelopen jaar tijdens de vakantie in het zwarte woud mogen aanschouwen  :D. Nu alleen nog de ooievaar in zijn nestje er boven opzetten.
Re: De reizigers kunnen komen!
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: De reizigers kunnen komen!
Lekker bezig! Doorgaan, even niet aan nare dingen denken.

Citaat van: adrie1961 op zondag 06 februari 2022, 12:44:00
Heb ook de ooievaarstoren uit Lahr intussen in elkaar gezet en veroudert. Het origineel heb ik afgelopen jaar tijdens de vakantie in het zwarte woud mogen aanschouwen  :D. Nu alleen nog de ooievaar in zijn nestje er boven opzetten.

Had je dat niet wat eerder kunnen melden? ;)
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=85384.msg1459289#msg1459289
Re: De reizigers kunnen komen!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De reizigers kunnen komen!
Dat is een gezellig stadje aan het worden, Adrie  :thumbup:
Vergeet de parasols niet bij het terrasje  :P

Grtz Tony
Re: De reizigers kunnen komen!
 @citaat
Als de zon weer gaat schijnen hoop ik de parasols op te kunnen zetten. Momenteel liggen ze nog in de winterstalling Tony. ;)
Re: De reizigers kunnen komen!
Ik ben al weer een stuk opgeschoten met de opbouw van de stad. Helaas ziet het er nogal wit uit. Niet van de sneeuw maar van het gips wat is aangebracht. Zodra het weer het toelaat gaan we weer eens wat kleur aanbrengen in het geheel. Het volgende project wordt dan de draaischijf die ingebouwd moet worden.
De draaischijf kan komende week worden ingebouwd
Eindelijk kunnen we de nieuwe draaischijf gaan inbouwen. Heb vandaag de positie van de schijf aangetekend en alvast gaten geboord zodat ik in de komende week de cirkel kan gaan zagen waar de schijf in komt te liggen. En dan maar hopen dat hij past  :-)
Re: De draaischijf kan komende week worden ingebouwd
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De draaischijf kan komende week worden ingebouwd
Hoi Adrie,

Een draaischijf trekt altijd de aandacht op een baan, erg leuk om die te hebben.
Het gat zal wel paltsen, volgens mij zit er wel iets ruimte in.
Maar beter het gat iets te klein dan te groot  :D

Succes met inbouwen, we zien de foto's wel verschijnen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De draaischijf kan komende week worden ingebouwd
Hallo Peter. Ik heb de mal gebruikt die bij de draaischijf zit, en zo de cirkel uitgezet. Schijnt bij de nieuwe draaischijf nogal nauw te komen omdat er ook ophangpunten zitten waar de draaischijf in komt te hangen en deze dienen onder de aansluitrail te komen.

https://www.youtube.com/watch?v=u_6ZhijxExY&t=18s
Re: De draaischijf kan komende week worden ingebouwd
Intussen de steunen voor de draaischijf gemonteerd en meteen even gekeken of de draaischijf ook goed ligt. En moet zeggen ik ben er niet ontevreden over  ;). Nu even wachten dat de uitbereidingsporen binnen zijn gekomen dan ik de draaischijf definitief gaan inbouwen en de draaischijf gaan inregelen via mijn cs2. https://www.youtube.com/watch?v=-pA2Bs_LijI
Re: De draaischijf kan komende week worden ingebouwd
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De draaischijf kan komende week worden ingebouwd
Hij ligt er mooi in, heb je hem al laten draaien?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De draaischijf kan komende week worden ingebouwd
Hallo Peter

Ik heb hem nog niet laten draaien. Ik wacht even op de uitbreiding sporen voor de draaischijf. Als deze binnen zijn kan ik eens gaan kijken of een en ander werkt. Tegen die tijd hoop ik een filmpje te hebben van de opening van de draaischijf  :D
Re: De draaischijf kan komende week worden ingebouwd
Stukje bij beetje vordert de afwerking van de baan. Daarna kan ik me met de detaillering bezighouden. Maar dat zal nog wel even duren  :D
Re: De draaischijf kan komende week worden ingebouwd
Fraai hoor!
Hoe heb je de bestrating bij de kerk gemaakt?
Re: De draaischijf kan komende week worden ingebouwd
 @citaat

Ik doe een gok.

Glasvlies behang. :help:
Re: De draaischijf kan komende week worden ingebouwd
Nee heb bij modeltreinexpress Busch Pflasterplatz BU7088 besteld. En er onder ligt een plaat flambard wat ik op de kanten heb afgerond. @citaat
Re: De draaischijf kan komende week worden ingebouwd
Weer wat nieuwe foto's. De draaischijf ligt er in en werkt intussen ook, aangestuurd door mijn cs2. Het filmpje houden jullie nog even te goed. Samen met mijn nieuwe aanwinst de 37516 van Marklin. Maar eerst morgen mijn 3e chemokuur. Daarna heb ik er nog 3 te gaan en hopelijk kan ik dan weer een aantal jaartjes zonder al te veel gebreken mee  :). Als ik daar niet te veel problemen mee heb zal ik eens wat beelden gaan schieten.

3445 het lok depot
3446 Het station (gezien vanaf het lok depot)
3447 De ooievaarstoren van Lahr
Re: De draaischijf kan komende week worden ingebouwd
https://youtu.be/zc2sbVptjfQ Het filmpje met de nieuwe draaischijf en stoomloc BR56.2-8
Re: De draaischijf kan komende week worden ingebouwd
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De draaischijf kan komende week worden ingebouwd
Fijn dat de draaiert draait Adrie, blijft een mooi gezicht.
En nog een prachtige stoomloc als aanvulling  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: verder met de baanaankleding
Ik ben intussen weer verder gegaan met de baanaankleding. Is iedere keer weer een opgave het weekend na de chemo. Maar zolang ik kan beleef ik er ook weer plezier en voldoening aan.

IMG 3455 - Een rotswand van 18 cm hoog (15,66 meter in het echte leve.
IMG 3454 - De parasols zijn uit de winterstalling gehaald. Laat de zon maar komen
IMG 3450 - Kasteel boven op de rotspartij
IMG 3452 - Zicht op de baan vanaf het kasteel
IMG 3451 - De stadsmarkt begint ook vorm te krijgen

Ik hoop jullie volgende keer wat meer rond het lokdepot te kunnen laten zien  ;)
Re: verder met de baanaankleding
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: verder met de baanaankleding
Ontzettend mooi 👍🏻
Hoeveel ruimte neemt de opstelling met de draaischijf ongeveer in? (Incl. Locloods enz)
Re: verder met de baanaankleding
Ik kan van de week wel een de exacte maten doorgeven maar misschien heb je hier ook al iets aan? Let wel er zitten bij de draaischijf 3 oprij en 3 afrij sporen dus 6 aansluitingen. Wil je er meer hebben dien je Märklin 74871 H0 Draaischijf-aanvulling erbij te kopen. Hiermee kun je 3 extra sporen aansluiten.
Re: verder met de baanaankleding
Ik heb eens opgemeten hoeveel ruimte je nodig hebt voor opstelsporen en draaischijf incl. loods. En dan kom ik toch gauw op 60x80 cm @citaat
Re: verder met de baanaankleding
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: verder met de baanaankleding
Dank je wel, hier kan ik zeker iets mee  :thumbup:
Re: verder met de baanaankleding
Let op als je een railplan maakt iedere aansluiting ligt 12 graden verschoven. @citaat

Hierbij nog wat nieuwe foto's van de baan

IMG 3456 - foto genomen boven aan de rotswand
IMG 3457 - marktzicht
IMG 3459 - marktzicht vanaf de ooievaarstoren gezien
Re: verder met de baanaankleding
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: verder met de baanaankleding
Citaat van: adrie1961 op donderdag 17 maart 2022, 09:10:35
........ hoeveel ruimte je nodig hebt voor opstelsporen en draaischijf incl. loods. En dan kom ik toch gauw op 60x80 cm

Dat is wel erg weinig en te klein om een redelijke loc te kunnen plaatsen.
Waarschijnlijk zijn de toe- en afvoer sporen (en voor water en kolen) hier niet meegeteld.
Bij mijn BW worden het zeker 90 x 200 cm dat heb je voor een redelijk BW zeker nodig.

groet
Harald
Re: verder met de baanaankleding
Hallo Harald  @citaat

Dit is alleen de de bemating van draaischijf en opstelsporen locloods. Het hele complex incl. opstelsporen is 180x90 cm de 2 opstelsporen onder zijn er niet bijgeteld omdat deze naar de geplande cement fabriek lopen. :)
Re: verder met de baanaankleding
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: verder met de baanaankleding
De sporen in de loods mogen wat langer zijn, de locloods is groter dan je misschien denkt. Gelukkig maar want anders passen lange locs er niet in.

Hieronder zie je de minimaal benodigde ruimte voor draaischijf 74861 met een locloods 72886. Afgerond op centimeters is het 84 x 40 cm.
Re: verder met de baanaankleding
Zie hier waarschijnlijk het verschil waarom mijn sporen met de kibri locloods 39452 wat korter zijn als die met locloods 72886 van Marklin.  @citaat

Re: verder met de baanaankleding
Gisteren in Houten geweest. En er is weer heel wat blijven plakken aan mijn handen. Eigenlijk te veel. Dus ik kan weer aan de slag  :D
Re: verder met de baanaankleding
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: verder met de baanaankleding
Aan de Lantaarns te oordelen dan stond jij naast mij toen jij ze kocht. Grappig, je leest mee met elkaar maar kent elkaar niet.

groet, Wim
Re: verder met de baanaankleding
Welke lokloods heb je gebruikt?
Ik heb die van faller 120282 tijdperk 2+

Dit was de enigste die ik kon vinden met 12 graden verdeling naast die van marklin.
Maar ben nog steeds zeer tevreden met de draaischijf, met als enig puntje dat het geluid wel iets zachter mag.

Je baan ziet er goed uit  :thumbup: :thumbup:, mooie gebouwen.
Leuke inspiratie om het een en ander af te kijken :D

Wat heb je gebruikt voor de sierbestrating?
Kant en klaar of zelf gemaakt?

Derk
Re: verder met de baanaankleding
Hallo Wim. Idd grappig dat we beide bij de zelfde stand waren en dat we van elkaar niet wisten wie, wie was  :D Ik was in ieder geval weer met een tevreden gevulde tas huiswaarts.

Hallo Derk. Mijn lokloods is eigenlijk voor de Fleischmann draaischijf bedoeld. Hij is 15 graden. Deze is van Kibri 39454. Voor de sierbestrating de keien heb ik Busch bu7088 gebruikt. De rest van de bestrating die zoals op afbeelding is te zien heb ik met foamboard zelf gemaakt.

Re: verder met de baanaankleding
Afgelopen week toch weer een en ander verder afgewerkt. Er begint nu zowaar wat vooruitgang te komen in het baanwerk. Intussen ook de eerste lantaarns geplaatst die ik dit weekend uit Houten heb meegenomen. Morgen weer een chemokuur de 4e van de 6 kuren die ik krijg. En dan maar weer afwachten of ik er niet te veel last van krijg. Heb in ieder geval wat minder controle over mijn vingers. Het fingerspitzengefühl is er een beetje uit. De chemo wordt hierdoor aangepast. Hopende dat dit geen blijvertje wordt. :?

Maar ja laten we maar met het goede nieuws eindigen.

IMG - 3470 Het baanwerk van de achterkant gezien richting locomotiefloods.
IMG - 3475 Het baanwerk van voren gezien
IMG - 3471 De draaischijf deels al in de omgeving ingebed door middel van grind. Naast de parkeerplaats (die nog niet af is) komt de watertoren te staan.
IMG - 3472 De bekoring en de bezanding. (misschien niet origineel opgesteld) Maar er is gewoon niet meer plaats.
IMG - 3473 Een blik op het station. Gezien vanaf het baanwerk.
Re: verder met de baanaankleding
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: verder met de baanaankleding
Je BW ziet er netjes uit Adrie, het lijkt of hij er al een tijd staat  :thumbup: :thumbup:

Chemo doet wel wat met je lichaam, hopelijk heeft de aangepaste kuur minder bijwerkingen.


Mvg,

Peter Degeluidsman