Hallo Gerrit en Gert-Jan,
De diode truuk is voor de massa gerelateerde S 88 aansluiting,om spookmeldingen te voorkomen (potentiaalverschil).
Bij stroomdetectie,kan de draad van het detectie gedeelte rechtstreeks naar de melder,zonder diodes of andere poespas.
En Gerrit,die verwijzing was ook naar Gert-Jan bedoeld,maar ook naar degene die ook zoekende zijn

De oude S 88 module,is nogal gevoelig voor potentiaalverschillen op de draden van je baan,en diodes voorkomen die verschillen.
Ook kan je eraan denken dat je de platte kabel van die module,vervangt voor een datakabel zoals de S 88 N modules hebben.
Want op mijn reeds afgebroken baan,had ik ook die platte kabel gebruikt,en alleen al door er overheen te wrijven,kreeg ik een memory die verkeerde dingen aangaf.
Bestuurde mijn baan ook met een 6021 en die memory daarvan bedoelde ik.
Mocht je dergelijke meldingen niet hebben,heb je waarschijnlijk geluk gehad,want er zijn velen die dat geluk niet hadden.
Om op je vraag terug te komen Gerrit,ja dat stuk rail isoleren ten op zichte van de bedding,draadje eraan,en naar je S 88 (of vergelijkbaar) module brengen,al dan niet met die diode truuk.
Maar dan ben je wel met de massadetectie bezig,niet met de stroomdetectie

M.v.g.
Hans V200.0