Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

baanplan Jurrien. Enige vooruitgang

Gestart door Jurrien vrijdag 08 februari 2013, 10:22:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: worstelen met het klimspiraal
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: worstelen met het klimspiraal
Hoi Koos,

Ik denk dat we hierin van mening verschillen. Ik wist pas wat voor ruimte ik had voor een treintafel, nadat ik de treintafel had gemaakt. Er kan wel een baanplan worden gemaakt, maar als dat later niet past, is dat werk voor niets geweest. En ik heb, nadat de tafel klaar was en de afmetingen bekend een baanplan gemaakt. Alleen door de goede input van anderen is dat sterk verbeterd. Waardoor de tafel een beetje moet worden aangepast. Ik denk dus dat de werkwijze logisch is.

De lengte van de treinen weet ik nog niet precies. Daarvoor moet ik eerst de rails leggen en de langste trein opstellen. En misschien vindt ik dat weer geen mooi gezicht en splits die in tweeën. Zoals je merkt werk ik het liefst op zicht. En dat houdt in dat ik nu nog niet de lengte van de blokken kan bepalen.

Het idee voor de bovenbaan is nog erg mistig. Maar misschien komt er eerst nog een tweede schaduwstation bovenop. Maar dat zie ik dan nog wel.

vr.gr.
Jurrien
Re: worstelen met het klimspiraal
Hoi Jurrien,

Ik heb in mijn schaduwstation nu 7 sporen naast elkaar liggen met lengtes van 580 cm tot 715 cm.
Ik rij met treinen tot ongeveer 3,20 m lang. Om nu geen hele korte treinen in zulke lange blokken neer te zetten,
heb ik elk spoor verdeeld in 5 blokken van minimaal 110 cm tot maximaal 145 cm.

Het voordeel van deze verdeling is, dat langere treinen de achterliggende blokken bezet houden,
maar dat er ook een aantal kortere treinen gewoon aan kunnen sluiten, en dus geen hele lange blokken bezet houden.
Plan V's zijn nu eenmaal niet langer dan 75 cm. Een flirt (4 bak) is 85 cm.
Ik heb ook 2 bezetmelders per blok, want het schaduwstation wordt maar in een richting bereden. Wel met gehele detectie.

Ik heb inmiddels het schaduwstation goed getest en het bevalt uitstekend op deze manier.
Ga nu beginnen met het 2e schaduwstation dat keurig boven de eerste komt te liggen.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: worstelen met het klimspiraal
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: worstelen met het klimspiraal
Hoi Jurrien

Voor het spiraal met R5 buitenbocht weet ik niet of het past , 1,34mtr lijkt net smal
Het plan van Peter als basis in takt gelaten, begreep dat je dat wilde, alleen bochten aangepast
Kijk maar wat je ermee doet.

Mvg
Koos

 
Re: worstelen met het klimspiraal
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: worstelen met het klimspiraal
Citaat van: Jurrien op woensdag 12 november 2014, 21:21:26
Ik ga in het schaduwstation blokken maken, zodat ik treinen achter elkaar kan parkeren.
Digitaal of analoog?

Re: worstelen met het klimspiraal
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: worstelen met het klimspiraal
Met alle respect, maar hier kan ik echt niets mee. Ik ga gewoon blokken maken, d.w.z. afgebakende gedeelten van mijn treinbaan, waarin een trein tot stilstand komt. En hoe die afbakening tot stand komt zie ik dan later wel weer.

vr.gr.
Jurrien
Re: worstelen met het klimspiraal
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: worstelen met het klimspiraal
Dat is een ook goede manier van werken.
is een drieweg wissel verstandig
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
is een drieweg wissel verstandig
Even een vraagje tussen door. Ik ben bezig met het tweede schaduwstation te tekenen. En daar boven komt dan de zichtbaan. Om vanaf het onderste schaduwstation naar de zichtbaan te komen moeten de treinen in het huidige plan via het tweede schaduwstation rijden. Ik zou ergens een drieweg wissel kunnen neerleggen waardoor dat laatste niet nodig is.
Is het wijs om in een schaduwstation een driewegwissel te gebruiken?

Vr.gr.
Jurrien
Re: worstelen met het klimspiraal. is een drieweg wissel verstandig
Ik zou dat niet doen. Ik heb niet zo goede (contact) ervaringen met m'n metalen drieweg wissels.
Re: worstelen met het klimspiraal. is een drieweg wissel verstandig
 :) Driewegwissel alleen gebruiken waar je er goed zicht op hebt, de wissel is handig, maar helaas niet zo betrouwbaar.
Doet het leuk in een lokdepot met BW.

Dirk-Jan
Re: worstelen met het klimspiraal. is een drieweg wissel verstandig
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: worstelen met het klimspiraal. is een drieweg wissel verstandig
Jurrien

Sommige locs hebben contact problemen, op de ene wel en de andere weer niet oftewel voor een schaduwstation zou ik het niet doen, ook al kan je er makkelijk bij het wordt toch vervelend wanneer de trein stilstaat en de boel blokkeert om te wachten op het zetje.

Mvg
Koos
Re: worstelen met het klimspiraal. is een drieweg wissel verstandig
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: worstelen met het klimspiraal. is een drieweg wissel verstandig
Dank voor de adviezen. Ik heb er één uitgegooid en het probleem anders opgelost. De andere laat ik zitten. De treinen komen daar met een behoorlijke vaart overheen zetten, dus ik hoop dat als er slecht contact is, de snelheid voldoende is om ze over dat punt heen te helpen. De wisselstand van dat ding is niet belangrijk. Ik zal het vanavond even laten zien.

vr.gr.
Jurrien
Re: worstelen met het klimspiraal. is een drieweg wissel verstandig
't Is niet slechts de wisselstand die de 3 weg wissel minder betrouwbaar maakt.
Bovenal het (soms slechte) contact met (korte) locs :important:
Re: worstelen met het klimspiraal. is een drieweg wissel verstandig
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: worstelen met het klimspiraal. is een drieweg wissel verstandig
Ik bedoelde ook niet de wisselstand als oorzaak van slecht contact. Excuses voor de onduidelijkheid. De wisselstand is op de plek waar deze drieweg wissel komt te zitten niet belangrijk, omdat de wissel maar in één richting zal worden bereden. Nl. de richting van drie sporen naar één spoor.

vr.gr.
Jurrien
Re: worstelen met het klimspiraal. is een drieweg wissel verstandig
Dat heb ik begrepen. Maar het kan dan alsnog haperen van de voortgang van een lokje betekenen.  8o
De rijrichting maakt voor het contact niets uit... :idea:
Re: worstelen met het klimspiraal. is een drieweg wissel verstandig
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: worstelen met het klimspiraal. is een drieweg wissel verstandig
Contactuele problemen van 3-weg wissels had ik verwacht in de wiki te zullen vinden, onder railcomponenten, railtype, weetjes,
b.v. http://wiki.3rail.nl/index.php/Categorie:M%C3%A4rklin_M-Rail_Weetjes

Maar noch bij C-Rail noch bij M-rail is daar iets van te vinden.
Toch dacht ik dat daar in het verleden menig draadje aan was gewijd.


Begin gewoon eens bij de Geluidsman:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=17254.msg386130#msg386130
Zijn positieve toon (wissel goed recht leggen, filmpje als bewijs dat het kan) sloeg om in negatief
toen hij een niet-M*lok wilde laten rijden op zijn baan:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=17254.msg751468#msg751468.

Bovendien bleek onder een C-rail driewegwissel geen gewone wisseldecoder te passen.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=24562.msg445020#msg445020
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=24562.msg446553#msg446553

Op zich zijn dat al zaken die je in de wiki hoort te kunnen vinden.


Er ziin tevreden en ontevreden gebruiikers van 3-weg wissels of driewegwissels (een simpele zoekactie leverde 12 pagina's draadjes waarin deze ter sprake komen, In de meeste draadjes praat men elkaar na, in de trant van "Ik heb vaak gehoord dat", "persoonlijk ben ik van mening dat", e.d. Standaard probleem is dat men de zaligmakende oplossing niet gevonden heeft.

Vaak luidt het advies om wegens ruimtegebrek in een plan een 3-weg te vervangen door boogwissels.

Het standaard argument tegen 3-weg is het "korte lokje met contactproblemen" en de standaard oplossing is de "bijwagen met extra sleper, en extra contact met de massa van de spoorstaven".
De meningen verschillen of het om massacontact- of middenrailcontact problemen gaat.
Als je weet welke van de twee het is, kun je een wissel aanpassen. Het zou bij de nieuwere types kunnen liggen aan de zogenaamde letter "A", oftewel geïsoleerde spoorstaven met daarnaast een blikken plaatje om de wielflens iets op te tillen, en van massa te voorzien. Je kunt bijvoorbeeld de wissel verbeteren door de massa er dichter op aan te sluiten, of extra puko's te plaatsen. Dat, en het testen ervan,  is iets wat je moet doen voordat je zo'n wissel in een schaduwstation legt.

Een citaat van Matthijs:
CiteerSoms zijn ook de laatste pukos voor de wissel iets te laag. Kijk er maar eens van de zijkant tegenaan. De pukos moeten wel boven de plastic delen op de wissel uitsteken anders raken ze het sleepcontact niet.
Je kunt het wel goed krijgen, heb ik ook voor elkaar gekregen, maar blijven nare wissels met veel storing / onstporing.

1200Blauw merkt er dit over op:
CiteerMeegebogen, Engelse of driewegwissels willen nog wel eens tot ontsporingen leiden, vooral bij gebruikmaking van merken anders dan Märklin en vooral wanneer geen wisselstroomwielen zijn gemonteerd.

Wil je andere merken dan Märklin kopen voor drierailsysteem dan raad ik aan je baan vooral supervlak en goed aansluitend te leggen (dat gaat bij C-rails bijna vanzelf, géén M-rails te gebruiken!), zeker geen krappere bogen dan R2, voorkomen van al te ingewikkelde wisselstraten en zo min mogelijk of zelfs geen links-rechts bochten achter elkaar.

Brutes vult dat aan:
CiteerHier precies het zelfde probleem, Brawa locs die stilvallen op engelse- driewegwissels (C rail's). Ik heb mij suf gepiekerd hoe die sleper anders af te stellen. Conclusie: het heeft allemaal niet het gewenste effect (helaas).

RMW nuanceert:
CiteerNu rijdt hij perfect over de driewegwissel, in alle richtingen. Het ligt dus echt aan de afstelling van de sleper van de locomotief. De C-rail-driewegwissel is een lastige wissel, maar als de sleper goed staat afgesteld, is het een goede, ruimtebesparende wissel.

Ook elisatrein nuanceert:
CiteerOok ik nog nooit problemen gehad met meegebogen, kruis- en driewegwissels.
Wel steeds nieuw gekocht, vnl. In Houten.
Rij met locs van Marklin, Piko, Roco en Rivarossi.
Wel doen wagens wel eens moeilijk als ze nog niet voorzien zijn van wiss.str.wielen

Tenslotte wil ik wijzen op Rugzak:
Citeer
Ook de 3 weg wissel aan de praat gekregen door er een massa aan te hangen..  maar bedankt voor het meedenken
Jammer dat hij geen link zet naar het draadje van Tilly (erg lang draadje), wellicht heeft Tilly de beste oplossing bedacht voor de C-rail driewegwissel.
Lengte tussen de wissels
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Lengte tussen de wissels
Even een vraagje tussen door. Hoe meet ik in wintrack de lengte van het spoor tussen twee wissels. In de handleiding zal het ongetwijfeld staan, maar ik kan het niet vinden.

vr.gr.
Jurrien
Re: worstelen met het klimspiraal. is een drieweg wissel verstandig
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: worstelen met het klimspiraal. is een drieweg wissel verstandig
Jurrien

klik op een railstuk (wordt rood omkadert)
Menu Extra's kies voor lengte railtraject, onderin de berichtbalk staat 'Gemar.lengte" .........mm
in de help (pdffile) kan je met CTRL+f zoeken op trefwoorden zo heb ik het ook gevonden :P

Mvg
Koos


Re: worstelen met het klimspiraal. is een drieweg wissel verstandig
Hoi Jurrien,

Klik op een railstuk binnen het traject.
Dan rechtermuisknop en kiezen voor Railtraject markeren.
Dan komt inderdaad rechts onder in de lengte van het betreffende traject tevoorschijn.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: worstelen met het klimspiraal. is een drieweg wissel verstandig
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: worstelen met het klimspiraal. is een drieweg wissel verstandig
Zo sprak de expert, heb ik ook weer wat geleerd
Bedankt Peter
Mvg
Koos
Re: worstelen met het klimspiraal, raillengte meten
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: worstelen met het klimspiraal, raillengte meten
Bedankt voor de hulp. Inmiddels uitgerekend dat het 1e schaduwstation 40, 24 meter aan rails ligt. Maar..... nu wil ik de lengte van een bepaalde sectie weten. Dus selecteer ik die railsen, klik met de rechter muisknop op één van de geselecteerde railsen en dan.. Dus niet. Ook shift of ctrl brengen geen uitkomst. Hoe moet het wel?

vr.gr.
Jurrien
Re: worstelen met het klimspiraal. is een drieweg wissel verstandig
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: worstelen met het klimspiraal. is een drieweg wissel verstandig
En wat zegt de help file?
Re: worstelen met het klimspiraal. is een drieweg wissel verstandig
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: worstelen met het klimspiraal. is een drieweg wissel verstandig
De helpfile zwijgt. Wat jij en Pedro roepen heb ik inmiddels terug kunnen vinden, maar dit weer net niet.

vr.gr.
Jurrien
Re: worstelen met het klimspiraal. is een drieweg wissel verstandig
Hoi Jurrien,

Je selecteert een rail binnen die sectie en dan met je rechter muisknop op dat geselecteerde railtje klikken en dan kiezen voor railtraject markeren. Dan krijg je de lengte van dat traject.
Als je van een traject de lengte wil weten, maar er zijn nog meer rails achter, dan moet je eerst de verbinding verbreken tussen het traject en de andere rails. Dan pas kiezen voor markeer traject.

Met vriendelijke groet,
Peter
verdere ontwikkelingen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
verdere ontwikkelingen
Het gaat alles niet zo snel, maar ik ben weer een stapje verder. N.a.v. het baanplan moest het framewerk worden aangepast. Ik heb nu twee mangaten, waardoor ik straks in de schaduwstations (ja het worden er twee :)) overal goed bij kan.



Verder heb ik op elk knooppunt een dun stukje lat aangebracht. De platen waarop straks het schaduwstation komt te liggen, liggen dus nu niet meer op het frame maar een halve centimeter hoger. Hierdoor hoef ik straks wanneer ik met de bedrading bezig ben niet steeds overal gaatjes te boren, maar kan ik de bedrading strak tegen de platen aanleggen.





Nu wil ik een ringleiding gaan aanleggen. En vraag mij af of ik dat per etage moet gaan doen of in één keer op het onderste frame. Ik denk dat ik 3 boosters nodig heb. Per etage 1. Vraag me ook af hoeveel vermogen dit schaduwstation moet hebben. Dat is dacht ik afhankelijk van wat er gevraagd wordt door wat er rijdt.
In het schaduwstation ligt zo'n 40 meter rails. Dat moet worden verdeeld in blokken. Ik dacht aan blokken van maximaal 2 meter en minimaal 1.50 meter. Volgens onderstaand schema:
lengte opstelsporen: (van boven naar beneden)
spoor 1      638 cm      4 blokken van 1.5 m
spoor 2      597 cm      4 blokken van 1.5 m
spoor 3      612 cm      4 blokken van 1.5 m
spoor 4      610 cm      4 blokken van 1.5 m
spoor 5      573 cm      3 blokken van 1.5 m 1 blok van 1.2 m
spoor 6      514 cm      2 blokken van 1.5 m 1 blok van 2. m
spoor 7      480 cm      3 blokken van 1.50 m

26 blokken in totaal. Omdat er wel een paar langere treinen zullen zijn, ga ik er vanuit dat ik in het schaduwstation maximaal 20 treinen kan plaatsen. Niet alles rijdt tegelijkertijd. Maar er brandt bijvoorbeeld wel wagonverlichting. De vraag is dus hoeveel vermogen heb ik in dit schaduwstation nodig?

vr.gr.
Jurrien

Dan wil ik de servo's op een aparte voeding hebben. Mocht ergens een keer kortsluiting ontstaan is het wat makkelijker zoeken.
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen

Ziet er goed uit , Jurrien  :thumbup:

Slim idee met die dunne plaatjes voor de draadjes  :idea:
En een draadje naar Pim  :P

Grtz Tony
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
Hoi Jurrien

idee van die plaatjes zou ik niet doen, je hoeft met deze stevige onderkant geen dikke plaat te leggen en dan gaat het tussen die plaatjes toch doorzakken.
Ik denk dat het beter is om in de steun balken een of meerdere U uitsparingen te maken, kan je ook een utp kabel met connector er doorheen krijgen.

Mvg
Koos
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
En alleen hout plaatsen daar waar ook sporen liggen. Zo kun je het frame ook gebruiken voor de bovenbouw.

Boosters: het aantal tegelijk rijdende treinen en de snelheid bepaalt het vermogen. In het schaduwstation is dat beperkt. Een trein schuift pas door als de voorgaande trein stil staat. Ledverlichting is eigenlijk nihil, lampjes is ongeveer 1VA.

Gr, Ben.
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
Als je met koploper rijdt kun je ook nog de treinverlichting in het schaduwstation uitschakelen
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen . Er rijdt een treintje.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen . Er rijdt een treintje.
Ik lees nog wel eens iets over storingen, veroorzaakt door (ergens) een kortsluiting. De wet van Murphy zegt dat zulks ook hier zal voorkomen. Uitgaande van de veronderstelling dat de kortsluiting zich ergens op of in de rails bevind heb ik een zoekprobleem.  Want wanneer ik alle voedingsrails aan de ringleiding soldeer, moet ik aardig wat zoekwerk verrichten, voordat ik de oorzaak heb opgespoord. Ik zat me te bedenken dat het prettig zou zijn, als ik die storing wat gemakkelijker zou kunnen detecteren als ik die voedingsrails in blokken zou verdelen en dan per blok aan en uit kon zetten. Er zou dan een blok te voorschijn moeten komen, waarin de boosdoener zich zou moeten bevinden. Maar hoe? Toen kwam ik op het idee van de LSA stroken. Daar heb ik er nog heel wat van liggen, afkomstig uit een vorig leven. :D



Ik heb één rij doorverbonden. Had nog wat stukjes wit draad over, dus een beetje moeilijk te zien, Maximaal kan ik 20 draadjes er aan vastmaken. Dat lijkt me teveel. Wordt maximaal 10.



Even een proefopstelling gemaakt en het werkt. In op 1. Uit op 10. Betekent dat alle doorverbindingen goed zijn.



:mrgreen: En er rijdt sinds meer dan een jaar weer een treintje. Hoera! Weliswaar heel basaal analoog, maar het tekent de vooruitgang. :mrgreen:



vr.gr.
Jurrien

Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
 :) Bij gebrek aan een waardeerknop, dan maar effe zo;
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
Hallo Jurrien,

Ben blij dat er bij jou ook een trein rijd, ok mss niet het gene je wil maar de rest komt goed. hier gaan ook de treinen bijna rijden na oei durf het niet te zeggen na hoelang.

Groeten en succes verder;
Peter
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
Hallo Murrien,

Met veel interesse heb ik jou draadje gelezen, er staat veel bruikbare tips in  :thumbup:
Zelf ben ik nu ook bezig in wintrack om mijn schaduwstation te tekenen.

Nog even terug komende op de drieweg wissels, ik heb er twee in mijn huidige baan en ben er niet tevreden over.
Als het wissel naar het linker spoor ingesteld staat stoppen veel treinen op het wissel, de andere twee aftakkingen werken wel goed.
Ik wil ze zelf niet meer toepassen in mijn nieuwe baan, het zelfde geld voor bocht wissels.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
Hoi Peter,




Bochtwissels gebruik ik niet in de schaduwstations. De opmerkingen over de driewegwissel hebben er toe geleid dat ik er één gebruik. Maar alleen de uitrijd kant zogezegd. Plaatje van 2e niveau heb ik toegevoegd om te verduidelijken wat ik bedoel.

vr.gr.
Jurrien
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
Hallo Jurrien,

Das een flink schaduwstation, aardig wat sporen bij elkaar kan je wel iets op kwijt.

Groeten en succes verder;

Peter
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
Citaat van: peterke33 op zaterdag 29 november 2014, 20:38:50
Ben blij dat er bij jou ook een trein rijd, ok mss niet het gene je wil maar de rest komt goed. hier gaan ook de treinen bijna rijden na oei durf het niet te zeggen na hoelang.

Citaat van: peterke33 op zondag 30 november 2014, 09:18:37
Das een flink schaduwstation, aardig wat sporen bij elkaar kan je wel iets op kwijt.

Hoi Peter,

Dat rijdende locje gaf een heel goed gevoel. Als ik jouw draadje zo eens bekijk, dan gaan we ongeveer gelijk op. Ik ben nu bezig met het leggen van de ringleiding. Ik wil er drie maken. Eén voor de massa en twee voor de voeding. Waarschijnlijk komen de twee schaduwstations op één ringleiding te zitten. Het schaduwstation is inderdaad wel wat fors uitgevallen, maar ik heb er een hekel aan om als het eenmaal kan rijden, materieel weer in dozen te doen.
Bedankt voor je reacties.

vr.gr.
Jurrien
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
Hallo Jurrien,

Ik heb ook een ringleiding aangelegd, zal twee trafo's gebruiken van elk 52va dus power genoeg. als je met drie trafo's gaat werken verdeel die dan best in drie blokken bv A B C  en elk apart aansluiten, ik heb dat ook gedaan link en rechts.


Groeten
Peter
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
Hoi Jurrien,

Hoe gaat het met het verder ontwerpen van je baan?
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Een hele fijne dag toegewenst!

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
Hallo Jurrien,

Van harte gefeliciteerd en maak er een fijne dag van. :thumbup:
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
Gefeliciteerd Jurrien  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
Van harte ..... :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg: Alex
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
Bedankt voor de felicitaties. Er is nog niet zoveel bijzonders te melden. Ben nog steeds bezig met het aanleggen van de ringleiding. Ik probeer dat zo te doen, dat ik elke ringleiding als het nodig mocht zijn in stukken kan hakken, waardoor ik het aantal ringleidingen kan vergroten.

vr.gr.
Jurrien
Re: baanplan Jurrien. Verdere ontwikkelingen
Hallo Jurrien,

Beetje laat maar van harte met je verjaardag, je kan best 3 delen maken. elk een trafo das het beste als er iets gebeurt, dan hoef je niet te lang te zoeken naar fout(en).

Groeten en succes verder;

Peter
Re: baanplan Jurrien. Enige vooruitgang
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: baanplan Jurrien. Enige vooruitgang
Ik heb het draadje gesplitst. Het ging in de laatste bijdragen al niet meer over het baanplan, maar de realisatie er van. En dat hoort elders thuis. Dank aan de oplettende lezers die mij hierop attendeerden. Ik ga dus hier verder.

vr.gr.
Jurrien