Heb nog eens diep zitten nadenken. Wat ik wil is dat op het bovenste niveau de treinen van beide kanten, zowel links boven als rechts boven te voorschijn komen Ik wil graag een station met tenminste 4 doorgaande sporen en 1 of 2 kop sporen. Verder een dubbel parade spoor. Daarnaast ruimte voor rangeerwerk. Ook goederentreinen denderen langs het station. Verder graag wat ruimte om te rangeren. Er is een kleine vereniging van stoomloc liefhebbers, dus die moeten ook onder dak.
Een schaduwstation is dus noodzakelijk. Misschien niet zo druk als de eerste opzet. Maar ik zal er toch wel een flink aantal treinen in kwijt willen.
Volgens mij moet ik dan gaan werken op 3 niveau's
onderste niveau: schaduw station
middelste niveau: keerlussen
bovenste niveau: zichtbaan.
Ben eerst wezen stoeien met de keerlussen. Dat geeft de mogelijkheid voor twee keer een helix. Het spoor wat helemaal beneden loopt (in het midden twee wissels) is het spoor waar het schaduwstation straks op aansluit.
Wat ik graag zou willen is dat iemand me uitlegt hoe ik de sporen die naar boven of naar beneden gaan, dus naar schaduwstation en naar helix, in wintrax aangeef met hoogte verschillen zodat ik in 3d ook een goede weergave ervan zie. Ik zit al een hele dag te klooien en het lukt me niet.

Inmiddels ook het schaduwstation klaar: