Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Problemen met Itrain en CS2 na update 2.1.3

Gestart door Leeeke donderdag 07 februari 2013, 08:27:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Problemen met Itrain en CS2 na update 2.1.3
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Problemen met Itrain en CS2 na update 2.1.3
Hoi allemaal,

Heeft iemand met een CS2 en Itrain misschien problemen met wissels na het installeren van Itrain update 2.1.3??
Ik werk met de CC-Schnitte en Gleissbox, echter de Itrain software is hetzelfde als voor de CS2.

Sinds kort heb ik het volgende probleem:
Alleen als Itrain online is (gekoppeld met de centrale) worden sommige wissels meegeschakeld met een andere wissel.
Bij mij wordt soms wissel met adres 2.2 gestuurd bij het aansturen van adres 1.2.
Als wissel 2.2 aangestuurd wordt wordt soms ook 3.2 aangestuurd....

Ook raakt Itrain van een of 2 wissels soms de status kwijt.....
Zijn er mensen met een CS2 en Itrain die hier last van hebben??

Alvast bedankt voor de reactie.
Re: Problemen met Itrain en CS2 na update 2.1.3
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Problemen met Itrain en CS2 na update 2.1.3
Beste Leo,

I-Train stond in Rijswijk en gaat staan in Houten met hun demobaan en een CS2, dus ze zouden het zelf ook moeten kunnen merken als ze even jouw ervaringen met wisselnummers in hun baanplan zetten.

Groet, Anne W
Re: Problemen met Itrain en CS2 na update 2.1.3
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Problemen met Itrain en CS2 na update 2.1.3
Hoi Anne,
Xander kent het probleem niet... althans bij de CS2. Alleen van een aantal CC-schnitte gebruikers.
Las op het CC-schnitte forum dat het zou kunnen liggen aan 2.1.3, vandaar mijn vraag.

Is wel erg vervelend probleempje....
Als het niet opgelost wordt ben ik toch genoodzaakt om mijn positieve ervaringen met CC-schnitte, maar ook met Itrain een negatief kantje te geven..... Xander heeft mij nl. geïntroduceerd bij de CC-schnitte....
Re: Problemen met Itrain en CS2 na update 2.1.3
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Problemen met Itrain en CS2 na update 2.1.3
Beste Leo,

Ik denk dat er ergens een "laatje" open blijft staan, maar dat "laatje" kan overal zitten tussen je computer en je rails, dus even je "vinger nog niet gebruiken".

Groet, Anne W

Re: Problemen met Itrain en CS2 na update 2.1.3
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Problemen met Itrain en CS2 na update 2.1.3
Hoi Anne,

Ik wijs ook niet naar iemand specifiek... Ben op dit moment meer dan dagelijks actief op zowel het Itrain forum als het Can Digital forum en ze wijzen naar elkaar..... Ik zit er als gebruiker tussen en mijn probleem is nog steeds niet opgelost  :? Helaas... Binnenkort in Houten een Delta 4F proberen te scoren... Kan dan Itrain voor weinig eens proberen met MRdirect...
Kijken of dat wat is en of ik dezelfde problemen heb. Ik kan de 4F dan altijd nog gebruiken als booster.
We zijn nog steeds vol goede moed (denk ik)....
Re: Problemen met Itrain en CS2 na update 2.1.3
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Problemen met Itrain en CS2 na update 2.1.3
Beste Leo,

Er is niets zo moeilijk als communicatie tussen twee "computersystemen" die naar elkaar MOETEN luisteren (het lijken wel mensen), en de digitale centrales geven een hele lage prioriteit aan binnenkomende boodschappen van derden.

Vorig jaar is me dat aan de hand van bijgaande lijst wat duidelijk geworden http://www.railware.de/doku/tiki-index.php?page=Treiberpflege+f%C3%BCr+Digitalzentralen

Groet, Anne W
Re: Problemen met Itrain en CS2 na update 2.1.3
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Problemen met Itrain en CS2 na update 2.1.3
Hoi Anne,
Bedankt voor de lijst! Goed om te weten voor het geval ik toch iets anders wil...