Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Nieuw baanplan. Plan schaduwstation staat !

Gestart door Dennis woensdag 06 februari 2013, 16:33:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nieuw baanplan. Plan schaduwstation staat !
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Nieuw baanplan. Plan schaduwstation staat !
Voor de ontwerpers,

Ik wil graag een nieuwe baan, alleen heb zelf geen idee hoe te beginnen.
Ik heb nu een baan waarin de blokken te klein zijn. Gisteren heb ik een ICE 3 gekocht die bijna 2,5 meter lang is. Deze past nu bijna in geen enkel blok.

Wat wil ik:
1. Schaduwstation met opstelsporen van ongeveer 2,5 meter
2. Draaischijf met 2 losse lokloodsen
3. Ik heb veel slanke wissels, dus die wil ik op de bovenbaan zeker in gebruik hebben.

Ik heb een wintrack V8 bestand bijgevoegd waarin de afmetingen staan.
Ik zie graag jullie ontwerpen / ideeën tegemoet.

Groetjes Dennis
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Ik zit nu op school, maar ik ben al aan het stoeien met een schaduwstation. Wat ik dan heb zal ik online zetten.
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Fontys hogeschool in Eindhoven
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Hoi Mon,

Dit is inderdaad de tafel die er nu staat. Dat is om de maatvoering in de gaten te houden.
De hele ruimte is 4,90m x 3,50m. Ik wil wel achter het meubel kunnen als er een trein ontspoort.
de tafels die er nu staan gaan ook weg en ik wil een frame gaan maken. Dat is ook mooier dan die tafels vind ik.

Groetjes Dennis
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Hoi Mon,

dat is precies waarom ik jullie vraag naar ideeën. Nu ik toch opnieuw ga beginnen zijn dit dingen om rekening mee te houden.

Groetjes Dennis
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Hallo Mon en Dennis,

Ik wist geen eens dat Dennis al begonnen was. Dus dan is het moeilijk om met ideeen te komen.
Ik heb in een al aan Dennis laten weten wat hij zou kunnen doe. Tafels weg en over de hele breedte van zijn treinkamer een treintafel maken en b.v. net als ik niet breeder te gaan dan 80 cm.
Hij kan als hij wil mijn schaduwstation als uitgangs punt nemen. Ik heb hem toen voor gesteld om zijn kamer helemaal leeg te halen en dan zijn baan te plannen.
Op deze zelfde oppervlakte blijft het met zulke lange treinen behelpen.
Dennis weet hoe het er bij mij uit ziet. En ik ga niemand onder druk zetten, dit zijn twee verschillende dingen die los van elkaar staan.
Ik heb mijn hulp al aangeboden maar daar is nog niet op geantwoord en ik ga mij niet op dringen.dat weet Dennis wel.

vr.gr. Günther.
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Hoi Günther & Mon,
om te beginnen wil ik niet langs de hele muur (lees een U vorm) een plan hebben. Waar nu mijn bureau staat blijft dat staan, en ook de stelling in de hoek naast het bureau blijft staan. Ik moet tenslotte de dozen ergens laten, en onder de baan vind ik niet fijn.
Daarom heb ik ongeveer de maten aangegeven die ik wil gebruiken. Ik weet dat het dan moeilijk kan zijn met lange treinen, maar ik wil deze sowieso in een schaduwstation kwijt kunnen.
Niet alle sporen hoeven 2,5 meter te zijn, als ik er maar 2 heb.
Dit weekend ga ik mijn idee uploaden, maar dat is zeker niet definitief en mag altijd aangepast worden. Graag zelfs.
Hoe meer mensen erover nadenken hoe liever dat ik het heb.
Ik weet dat Günter altijd goede ideeën heeft over hoe het kan en hoort, dus dat is altijd goed.

Groetjes Dennis
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Hallo Dennis,

Ik vind dat het op de bestaande opper vlakte wel kan.
Denk zelfs dat dat er van de bestaande baan niet veel hoeft te worden verwijderd.
Je zou kunnen beginnen met het verwijderen van je wisselstraat Dennis.
Dat moeten we anders inrichten, eigenlijk kan de rest van de baan nog steeds gebruikt worden.
Want deze zijn lang genoeg om er lange treinen over te laten rijden en te laten stoppen.
Misschien alleen de secties en blokken wat aan passen geloof dat ik je oude baan nog in mijn PC heb staan laat het je weten.
En je schaduw station hoe wil je dat hebben.
En wil je het als een pannenkoek of als een open constructie.

vr.gr. Günther.
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Hoi Gunter,

Ik heb voor de overige leden een plattegrond gemaakt zoals de ruimte is.
Ook zijn de maten aangegeven die ik nu heb.

Wat betreft de tafels, die wil ik weg hebben en ik wil een frame gaan maken.
Tafels gaan dus weg. Het bestaande plan wat ik heb vind ik wel leuk dus daar mag vanuit gegaan worden.

Groetjes Dennis
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Mon,

Jij mag ook gerust initiatief tonen hoor. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Ik heb alleen wat restricties meegekregen van mijn wederhelft.
Qu beschikbare ruimte is er naar mijn idee voldoende, allen ben ik geen held met Wintrack, en zie ik hier plannen voorbij komen dat ik denk, laat jullie maar eens iets bedenken als jullie dat willen.
Met jullie bedoel ik dan de leden die het leuk vinden om een baanplan te ontwerpen.

Groetjes Dennis
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Hoi Dennis,

Als er van je bestaande baan uitgegaan mag worden moet je wel even dat baanplan neerzetten of een linkje naar waar we die kunnen vinden.
Wij willen je wel helpen, maar we gaan niet 14 pagina's of meer na lopen om te kijken waar je huidige baanplan is.
Jij mag ook wel wat doen, lijkt me.

Met vriendelelijke groet,
Peter
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Hoi Peter,

Hier is het plan. Ik ga ook dit weekend een ander plan namaken van Marklin wat we ook leuk vinden en dat ga ik ook uploaden.
Hier in ieder geval dit plan.

Groetjes Dennis
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Hallo Dennis,

Ben wat aan het stoeien met je banenplan.
Heb bij de twee achterste sporen alle wissels verwijderd.
Dan krijg je precies 2.50 mtr. tussen de bogen, je hebt deze wissels niet nodig omdat je elders op je baan al wissels hebt liggen voor het zelfde doel.
En je kan op deze manier nog steeds bij je draaischijf komen.

vr.gr. Günther.
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Dennis,

Zou je plaatjes willen meesturen, niet iedereen heeft Wintrack.

Grt, Ronald.
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Doe ik als ik thuis ben
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
                     


                                                      Hallo Dennis,.

Ik wil u een tip, geven ik zou uw planning van de baan eerst op papier uittekenen ,en als ge dit goed vind,
dan via pc met het programma van Wintrac of dat van Anny Rail op pc zetten.
Ik doe dit trouwens ook eerst met mijn plan.
En wat de onderbouw van u baan betreft moet  ik de Mon bij treden, maakt een frame ,dit doen de meeste modebouwers ook, trouwens ook  voor de bedrading enz.....
Ik blijf het verloop van de bouw van u baan volgen.

Groeten viditv

Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Hoi allemaal,

Mijn vrouw heeft al de baan gemaakt in wintrack.
Op de bovenbaan zit nu in het midden de draaischijf, die wil ik in de L vorm.
Het schaduwstation moet eigenlijk groter als dat kan.
Ik heb de Wintrack bestanden opgeslagen en als bijlage toegevoegd.
Graag jullie reactie. alvast bedankt.

Groetjes Dennis
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Hallo Dennis en Monique,

Dat is een aardig stukje vlijt van monique. :thumbup:
Hier kan je wel wat treinen kwijt.
Zal gaan kijken om het verder aam te passen aan je wensen.

vr.gr. en Prettig weekend, Jannie en Günther.
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuw baanplan alleen geen idee
Mon,

Dit plan komt ook uit een boek van Marklin, dus dat heb je goed gezien. Ik ben nu bezig met mijn treinenvriend om een baan te bouwen met dit als basis. Het wordt zeker anders alleen vinden mijn vrouw en ik dit een mooi uitgangspunt.

Gr Dennis
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Ik ben samen met mijn treinenvriend bezig geweest met een nieuw plan.
Ik en mijn vrouw zijn nog niet helemaal tevreden, maar het begint ergens op te lijken.
De bovenbouw is nog te simpel eigenlijk.
Ik heb de wintrack bestanden toegevoegd. Misschien dat jullie een idee hebben.
Nog een andere vraag, hoe kan je de helling maken in wintrack zodat deze netjes oploopt bij een 3d weergave?

Groetjes Dennis
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Alleen weet ik niet hoe ik dat moet doen.
Daarom de vraag.
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Dat was de vraag ook. Dus het zou fijn zijn als je niet alles op jezelf betrekt.
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
hoi dennis

mooie baan zeg

peter p
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Hoi Dennis,

Ikzelf weet het ook niet, maar als je dit aan Pjedro of Tomhas vraagt, geven zij je het antwoord wel.

Mvg
Arie
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Hoi Dennis,

Ik weet helaas het antwoord op de vraag over de hellingen niet, maar ik vraag me af, waarom het onderste spoor in het station niet met wissels met het station verbonden hebt. Er zijn nu geen pendeltreinen mogelijk. De treinen rijden eigenlijk alleen maar rondjes. Ik denk, dat dit op den duur snel gaat vervelen. Het zou leuker zijn als de trein i.p.v. links in eens van rechts zou komen, waardoor meer variatie ontstaat.

Groet,
Bert
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Hallo Bert,

Als je goed kijkt naar het schaduwstation dan zie je dat de treinen geen rondjes rijden.
Maar dat je dit niet gelijk herkend komt omdat de twee lagen op elkaar liggen.

vr.gr. Günther.
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Hoi Dennis en Günther,

Wat ik bedoel is het volgende:


Een trein, die bij A de tunnel ingaat, zal altijd bij B eruit komen en nooit direct naast A uit dezelfde tunnel.

Groet,
Bert
Re: Nieuw baanplan. 1 richting
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Nieuw baanplan. 1 richting
Ha Dennis,
Misschien komt het omdat we de onderste laag niet zo goed zien, maar ik zie hetzelfde als Bert. Sterker nog, volgens mij kunnen de treinen alleen rond rijden (wel heel uitgebreid, met schaduwstation), maar wanneer je het plan uitkleed tot z'n eenvoud is het gewoon een dubbelsporige hoofdlijn uitgevoerd als cirkel. Als ik het goed zie is er zelfs geen mogelijkheid tot keren en er is ook geen verbinding tussen de beide ' cirkels' in het staion. Of is dit deel nog in ontwikkeling?
Vond het plan van je vrouw eigenlijk meer mogelijkheden hebben, ondanks dat Mon dit een speelbaan noemt. Denk dat iedereen wel graag 10 meter of meer beschikbaar wil hebben en zelfs dan moet je nog inschikken.
Volg deze discussie graag verder.
Gertjan
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Hoi iedereen,

allereerst moet ik eerst even kwijt dat ik de bovenbouw vrij veel versimpeld hem omdat ik het niet helemaal passend kreeg. Gunter heeft 2x 3 sporen gemaakt, en dat zag er mooi uit.
Het paste niet helemaal 100%, en mij is het niet gelukt om dit perfect passend te krijgen. Daarom heb ik 1 bundel weggelaten en hier een enkel spoor van gemaakt. Als ik station Eindhoven bekijk is er ook 1 spoor voor het goederen vervoer wat dan niet voor personen vervoer gebruikt kan worden. (moet wel bekennen dat het lang geleden is dat ik er geweest ben dus intussen kan het anders zijn)
Het schaduwstation heb ik wel overgenomen van Gunter, en hier ben ik ook tevreden over.
Ik zal morgen even de beide plannen los posten zodat jullie beide losse plannen kunnen bekijken.
wat Gunther leuk gemaakt heeft, is dat als een trein op spoor a binnen rijdt, dat het op b op de bovenbouw terecht komt. Dat wil ik ook zeker zo houden omdat dat erg leuk is.
Morgen gaat mijn vrouw verder met kijken wat er mogelijk is, en die plannen zet ik dan zeker op t forum.
Voor zover, bedankt voor de feedback.

Groetjes Dennis
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Dennis,

Als je het passend wil hebben op de bovenaan moet je bij gebruik van slanke wissels R3 en groter gebruiken. ;)

Mvg,Robin

(Die het zou waarderen als van beide lagen een losse foto wordt geplaatst. Dat kijkt wat makkelijker mee.)
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Hallo Bert,

Ten eerste is er geen tunnel, het zijn op en af ritten.
Onder de draaischijf zie je een keerlus lopen, daar gebeurt wat jij zou wilen.

Hallo Gertjan H,

Je ziet het niet goed, het keren gebeurt in het schaduwstation.
Het klopt het plan van Monique uit het Märklin banenplan boek is ook mooi.
Maar dit plan beslaat maar 40% van de treintafel die Dennis wil maken.
Het schaduwstation heb ik daarom op nieuw ontworpen en de bovenbouw is uit elkaar getrokken dit alles in samen spraak met Dennis.

Hallo Hero,

Mijn plan was ook gemaakt met slanke wissels en zoals Dennis schreef 6 sporen breed en ik had deze sporen door getrokken de twee bochten door om langere treinen te kunnen plaatsen.

vr.gr. Günther.
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Hoi Dennis,

Ik moet nu toch ook even reageren op het baanplan.
Volgens Gùnther zit er een keerlus in het schaduwstation onder het BW, maar dat lijkt alleen maar op een keerlus. Als ik de sporen volg kom ik ga ik van "A" altijd naar "B" en het spoor dat geen letters draagt gaat ook altijd van "B" naar "A". Er is geen mogelijkheid als je bij "A" naar beneden rijdt om bij uit er ook weer uit te komen. Dus geen keerlus! Een keerlus betekend bij "A" erin dan ook weer bij "A" eruit.
Er is ook geen enkele verbinding tussen de "binnen" en de "buiten" baan.
De ene heeft een station van 3 sporen en de ander heeft het BW. Ook lopen de sporen niet, rare bochtjes die niet aansluiten en sporen die ineens uitelkaar lopen.
Ik moet concluderen dat het sporenplan van je vrouw vele male meer mogelijkheden heeft, dan dit laatste plan. Ik zou zeggen terug naar het tekenboard en verder plannen.

Als je hoogtes in Wintrack wilt maken, moet je een rail met rechts aanklikken, en dan kiezen voor eigenschappen/weergave. Vervolgens kun je het tapje 3D openen en dan krijg je het traject te zien waarin het aangeklikte railstuk ligt. Nu kun je per rail aangeven wat de hoogte moet wezen. Tip begin met wissels op de juiste hoogte te leggen dan kun je railstukken tussen de wissels met een handeling in een keer op dezelfde hoogte leggen.
Succes kom je er niet uit dan hoor ik het wel. Het is vrij eenvoudig.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Nieuw baanplan. onderste laag
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Nieuw baanplan. onderste laag
Ha Günther en/of Dennis,
Is het misschien toch een optie om de onderste laag separaat weer te geven, zodat we die genoemde verbindingen ook kunnen zien.
Bert, Peter en ikzelf zien ze nl niet, maar mogelijk zijn ze ' verstopt'

groet, Gertjan
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Mijn vrouw is vandaag bezig geweest met Wintrack en ik vind dat ze een mooie baan opgezet heeft.
Ik heb het nieuwe plan weer geuploaded en het schaduwstation er onder gezet.
Hier heeft ze nog niet naar gekeken, maar dat zal vast goed komen.

Groetjes Dennis
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Hoi Dennis,

Ik heb nog een puntje van kritiek. Jullie willen de omgekeerde wereld gaan doen, zie ik. Als iemand slanke wissels op zijn of haar baan wil gaan gebruiken doen ze dat in het visuele deel van de baan, jullie gebruiken slanke wissels in je schaduwstation en op het visuele deel gebruiken jullie de gewone wissels. Maakt mij niet uit, maar ik zou het toch anders om doen zoals ieder ander. Slanke wissels in je schaduwstation nemen vreselijk veel ruimte in en hebben dus eigenlijk geen nut daar. Je ziet ze toch niet.

Het station zou wel willen op deze manier, maar misschien eens even proberen met slanke wissels.

Met vriendelijke groet,
Peter.
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Hallo Peter,

Ik begrijp je mening voor de slanke wissels niet.
Wie bepaalt of er slanke of niet slanke wissels worden gebruikt.
Ik heb ik mijn schaduwstation 22 slanke wissels liggen.
Als ik zie hoe mijn treistellen hierop reageren soepel en rustig ze van baan veranderen.
Zou er niet aan moeten denken dat dit gewone wissels waren geweest.

En in de vorige tekening en bij het orgineel waren er ook slanke wissels gebruikt.
Maar ze hebben nu deze keuze gemaakt.

vr.gr. Günther.
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Ik ben het wel met Peter eens.

Waarom zoveel ruimte laten innemen door wissels die je toch niet ziet.
Want alle treinen rijden ook perfect over gewone wissels.

Daarnaast kost een gewoon wissels 10 euro in Houten en slanke wissels het dubbele of meer.
Dus het is naar mijn idee gewoon zonde om van die dure wissels te gebruiken op plekken waar het toch niet uitmaakt.

Groeten Sander
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Hoi Sander en Peter,

Ik heb op dit moment de nodige slanke wissels liggen, dus daar is Günter vanuit gegaan.
Hierdoor zijn ze opgenomen in het baanplan. Ik zit er inderdaad aan te denken om de normale wissels te pakken en de slanke wissels straks te gaan verkopen. Ze kosten erg veel ruimte, en in een schaduwstation hebben ze niet veel toegevoegde waarde. Je ziet ze inderdaad niet, en over de normale wissels rijden de treinen ook goed.
Monique is nu bezig om te kijken hoe ze dit aan kan passen. Ook is ze aan het kijken of er een keerlus in kan komen, en dat we van baan a naar a en b terug kunnen komen. Wordt vervolgd dus.

Groetjes Dennis
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Ik begrijp die kritiek wel.
Je wil in  het zicht het liefst slanke wissels hebben.Oogt zo veel mooier.
Als ze in huis zijn en dan naar beneden verdwijnen is gewoon zonde.
Mensen die slank rijden doen uitzicht nog wel eens normale wissels als kostenbesparing.

Dus ik zou ze dus niet verkopen maar lekker in zicht proberen te plaatsen. Met korte wisselstraten is het verlies nog wel acceptabel.

Robin
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Mon,

de afwisseling willen we gaan maken in het schaduwstation. Daar willen we een keerlus in maken en hier willen we de variatie gaan maken.
De bovenbouw is nu even zoals die is, en als het schaduwstation af is, in ieder geval de opzet, dan gaan we verder kijken met wat er mogelijk is.
je hebt wel gelijk dat we nu alleen maar rondjes kunnen rijden en dat er weinig variatie is. We werken eraan.
Thanks voor de uitleg.

Gr Dennis
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Citaat van: Günther op maandag 11 februari 2013, 19:17:36

En in de vorige tekening en bij het orgineel waren er ook slanke wissels gebruikt.
Maar ze hebben nu deze keuze gemaakt.

vr.gr. Günther.

Is het origineel nog ergens te downloaden? Ik begin eigenlijk wel zin te krijgen om daar eens een eigen draai aan te geven.
Eens zien wat er met slanke wissels haalbaar is.

Mvg,Robin
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Hoi Robin,

dit zijn de plannen die Gunther gemaakt heeft.

Groetjes Dennis
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Thnx.
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Hallo Hero,

De orginele bovenbouw die Dennis nu laat zien is het niet.
De BW is niet van mij en de perronsporen lopen ook verder door.
Ik kan het niet meer laten zien om dat ik het na het door mailen aan Dennis heb verwijderd.
Omdat ik weet dat Monique hier nog mee aan de slag ging.

vr.gr. Günther.
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Euh Günther,

Jij begrijpt mijn mening over slanke wissels niet?
Tja wat zal ik hier nu eens op zeggen? Je moet nog heel veel leren. Maar uit je houding lees ik af dat je daar geen interesse voor hebt.

Ik begrijp jouw manier van ontwerpen niet. Normale wissels in het schaduwstation is ruimte besparend en de meeste hebben die ruimte niet. En voordat je nu gaat zeggen dat Dennis wel de ruimte heeft, is mijn volgende vraag dan maar meteen, waarom heb je dan maar 2 maal 4 sporen in het schaduwstation getekend?
En waarom gooi je bestanden van ontwerpen meteen weg nadat je die gemaild hebt? Nu heb je geen mogelijkheid meer om ze helpen als dat nodig is. Tenzij dat de bedoeling is natuurlijk.
Ik heb alle plannen nog. Een aantal die wat langer geleden zijn gemaakt heb ik in een archief gedeelte gezet.

Zou je mij alsjeblieft kunnen tonen waar die schitterende keerlus van je ligt, want terwijl er meerder mensen hebben aangegeven dat er geen keerlus in zit, hou jij bij hoog en laag vol dat er wel een keerlus in zit.
Nu ben ik toch wel heel erg benieuwd naar die "verborgen" keerlus van het schaduwstation.

Dennis als ik iets voor je kan doen dan hoor ik het wel, of je nu slanke of gewone wissels in je schaduwstation wilt, dat maakt niet uit natuurlijk. Het is jouw baan of beter jullie baan. Wij willen alleen maar helpen, want daar heb je eigenlijk ook naar gevraagd, dus.... laat het horen.

Lukt het nu met de hoogtes aangeven?

Met vriendelijke groet,
Peter.
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuw baanplan. Idee is er alleen nog niet tevreden
Hoi,

Het schaduwstation is volledig aangepast door mijn vrouw en mij. Ik heb aangegeven wat ik wil en dat is allemaal mogelijk nu.
Hebben jullie nog nuttige tips die we kunnen aanpassen voor het schaduwstation?
Ik hoor het wel.

Groetjes Dennis
Re: Nieuw baanplan. Plan schaduwstation staat !
Niets mis mee. Ik zie 2 keerlussen, voldoende opstelsporen en dus de mogelijkheid om A-A of B-B te rijden.
Enige waar je nog naar zou kunnen kijken is of de keerlussen (mn de bovenste) gemaakt kunnen worden met minder passtukjes.

De basis is nu een stuk beter, hoogste tijd om de bovenbaan wat aantrekkelijker te maken.

Edit: je kunt twee kruiswissels uitsparen bij de keerlussen. Of je nu links of rechts rijdt maakt niet uit. Als je keert hoef je maar 1 keer het parralelspoor te kruisen. Dus per keerlus heb je maar 1 kruiswissel nodig.
Re: Nieuw baanplan. Plan schaduwstation staat !
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuw baanplan. Plan schaduwstation staat !
Hoi Roger,

minder passtukjes? We zijn heel lang bezig geweest om het passend te krijgen. Als je een ander idee hebt om het passend te krijgen hoor ik het graag natuurlijk.
wat betreft de kruiswissels heb je gelijk, maar ik vind dit leuk en zo kan je nog mee vreemde dingen mee uithalen.
In ieder geval bedankt voor je reactie.

Groetjes Dennis
Re: Nieuw baanplan. Plan schaduwstation staat !
Dennis, ik heb nu geen alternatief voor de passtukjes, als het niet anders kan dan zou ik het zo laten. Mocht je een heldere ingeving hebben en een alternatief vinden kun je dat alleen maar toejuichen.
Re: Nieuw baanplan. Plan schaduwstation staat !
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuw baanplan. Plan schaduwstation staat !
Hoi Roger,

als we iets weten zullen we het zeker gaan fixen. Ben er alleen bang voor dat t niet gaat lukken helaas.

Groetjes Dennis