Sinds gister deze set gekocht en op de baan, loopt netjes, maar met een last er achter of in dubbeltractie gaat het fout

De kortkoppelingen tussen de locs of de loc/wagons raken de buffers van de loc en dan loopt soms bij een wissel een voorloopwieltje er uit

Andere reden is denk ik dat de hele sleep aan dat fragiele voorloop wielstelletje zit, wat heel erg "los" zit,
en geen veertje heeft wat het op de rails drukt

De 4 koperen lipjes die je ziet zijn puur massalipjes

, locs hebben daar ook geen problemen mee.
Oplossing is gewone koppelingen er in zetten, voor loc/sleep geen punt, maar als tractie tussen de locs wordt de afstand dan te lang, smoelt niet echt

Met gewone koppelingen wordt door het gewicht v/d sleep, 1 v/d voorloopwieltjes omhoog getrokken, en draait dus ook niet mee

M.i. had *M de koppelinghouder beter aan het chassis kunnen maken dan aan het fragiele voorloopwielstelletje

.
Ik kijk het even aan , ik zou tussen de locs een vaste koppelstang kunnen gebruiken, heeft *M toch ?,
heb het wel eens hier voorbij zien komen

, maar als het ontsporen blijft, gaat de set terug.
Individueel en zonder sleep geen last van ontsporingen, dan draaiden alle 4 de voorloopwieltjes netjes mee.
Ben benieuwd of andere ook deze problemen hebben, of dat ik weer de uitverkorene ben

Mvg Gert