Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Baanplan Mittelbrücke voortzetting

Gestart door Michael-59 dinsdag 05 februari 2013, 21:59:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanplan Mittelbrücke voortzetting
Beste allemaal,

Dit is een nieuw draadje van een plan dat ik al eerder ben gestart. Door omstandigheden heeft de zaak een tijd stilgelegen, is mijn eerdere account verlopen en dan is het draadje los. Het betreft http://forum.3rail.nl/index.php?topic=18534.msg417930#msg417930 over hetzelfde plan "Mittelbrücke"

Voor een idee het baanplan:



Ik hoop dat jullie het blijven volgen.
Re: Baanplan Mittelbrücke voortzetting
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Baanplan Mittelbrücke voortzetting
Mooi baanplan Michael (Hoe werkte die puntjes ook al weer :-))

Mvg
Frank
Re: Baanplan Mittelbrücke voortzetting
Afgelopen weekend geëxperimenteerd met de eerste aankleding van de baan. Voornamelijk tunnel en de berg aan de rechterzijde. Bijgaand wat foto´s met bijschriften. In mijn blog http://modelspoorbaan-mittelbruecke.blogspot.nl/ is een uitvoeriger verslag te vinden.


Tunnelboog met tunnelwand van zwart 140 grams papier




Tunnelwand opgebouwd uit stroken om de bocht door te komen


Overzicht van de berg aan de rechterzijde. Opgebouwd met de tunnelconstructies, papier en schilderstape. Om een indruk te krijgen.


Tunnelingang voor het dubbelspoor voor een R1 en R2 boog


Tunnelingang voor enkelspoor op recht stuk

Hou me aanbevolen voor tips, groet,
Re: Baanplan Mittelbrücke voortzetting
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Baanplan Mittelbrücke voortzetting
Klein vraagje waar mijn oog nu op valt de bochgen in de berg zijn 130 zo te zien maar met hoe lange sleepjes was u van plan te rijden inverband met ontsporringen en zo en zo ja kunt u er dan nog wel bij? :D

Mvg
Frank
Re: Baanplan Mittelbrücke voortzetting
Hoi Frank,

Goed gezien dat er een R130 en R230 naast elkaar liggen. Gezien de lengte van de geplande perrons is een loc met 3 Silberlingen wel het maximum waar ik mee ga rijden. Dat is niet zo heel lang. En met een open onderbouw verwacht ik dat ik er altijd wel bij kan onder de bergen en bij de tunnel ingangen. Het is ook niet zo dat de tunnels helemaal worden overkapt.
Tot slot probeer ik de baan zo te leggen dat ik geen ontsporingen krijg. Mijn ervaring is dat de meeste bij wissels en kruisingen gebeuren. Op die plaatsen zorg ik wel voor toegang.

Groet,
Re: Baanplan Mittelbrücke voortzetting
Kortgeleden maar weer eens een vingeroefening gedaan met het in elkaar zetten van een modelpakket. In dit geval een Vollmer seinhuis 5733.

Bijgaand het resultaat, groet,
Re: Baanplan Mittelbrücke voortzetting
Heel mooi gelukt :)

Mvg Danny
Re: Baanplan Mittelbrücke voortzetting
Beste allemaal,

Het wordt wel weer eens tijd om verder te gaan. Vandaag de zaak weer opgepakt.....ga jullie op de hoogte houden van de vorderingen, alhoewel de laatste actie was om alle rails weg te halen, om zo de rail bedding beter te kunnen maken....

tot snel, groet,