Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

wauw

Gestart door crosserke zaterdag 02 februari 2013, 16:21:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wauw
crosserke
gast

wauw
wauw,
hier zie je mooie stukken van miniatuur, ben er echt jaloers op. Heb al een paar huisjes in elkaar geplakt van faller, en ben nu ook van plan om eraan te beginnen met een huisje aan te werken met gras en dergelijke... Mss iemand tips waar ik op moet letten?
Groetjes.
Re: wauw
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
Re: wauw
Hallo,
Je vraag is zo veelomvattend dat er niet direct een antwoord op te geven is zonder een half boek vol te schrijven.
Trek eens een avondje uit om eens flink te google-n zoals bijv. op scenery bouw.

Loop je dan tegen specifieke vragen op is een antwoord makkelijker te geven

Succes,
Arnold
Re: wauw
crosserke
gast

Re: wauw
Dank u, is mss wel een goede tip, er zal inderdaad heel veel over te vertellen vallen. Ben deze avond begonnen met me'n eerste huisje aan te werken. Ben er al gauw mee gestopt want ik vond dat het gras dat ik gekocht had toch niet hetgene wat ik in gedachten had... Daar zal ik is eerst terug een winkel moeten voor passeren :-)
ik vond dat het gras te hoog was voor het voor het huisje te plakken.
Iemand een tip welke lijm het beste hier voor is, voor zowel me'n grasmatten als me haag te plakken, want dit lukte me ook niet echt... Ofwel heb ik gewoon te weinig geduld dan...  :?
Re: wauw
Lid sinds: 2009

offline
Re: wauw
ik gebruik gewoon houtlijm, gras bij de huisjes gebruik ik Heki sommerwiese, je moet dan niet de langgras versie kopen.

veel succes.

gr. Henk
Re: wauw
crosserke
gast

Re: wauw
Ik heb het nu ook met houtlijm gedaan. Maar dan duurde het zo lang eer het op ze'n plaats bleef, voor het gras geen probleem maar voor de haag was dit wat moeilijker. Maar ik zal wat meer geduld opbouwen :-)
voor het gras zal ik is zoeken.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Re: wauw
philippe_007
gast

Re: wauw
Hey,
voor je de huisjes op de baan zet kan je deze best verweren/kleuren zodat deze er echt uitzien en de plastiek-schijn weg is.
Zo zijn er enkele dingen dat je heel snel kan doen en geen ervaring voor hoeft te hebben, nl tussen de stenen van de muren een voeg aanbrengen, dit doe je door uw een heel natte borstel te nemen en de muren in te vrijven, nadien vrijf je alles af met een droge doek, zo worden de voegen in een bepaalde kleur gevuld en bij het afwrijven komt er op de stenen een matte laag dat het plastieke zicht wegwerkt.
Als je bepaalde stukken war meer verf gebruikt dan anderen dan krijg je kleurschakeringen.
Met het dak doe je identiek het zelfde.

nadien kan je de stenen/dakpannen eventueel een beetje bijwerken met een droog penseel. Beetje verf op het pesneel, bijna alle verf op een stukje papier wegvrijve en als de borstel droog genoeg is hier en daar een steentje wat bijwerken, dit doe je met verschillende kleuren en vooral niet overdrijven.

Als je deze simpele dingen hebt gedaan dan ga je zien dat uw gebouwen er veel beter uitzien.
zie bv http://forum.3rail.nl/index.php?topic=38844.msg705761#msg705761 waar er een locdepot van Marklin is bijgewerkt met deze methode.

ivm gras, persoonlijk gebruik ik enkel strooimateriaal en geen matten.
Je schilderd uw grondlaag in de basiskleur (meestal brein of beige), nadien nat maken met water/houtlijm (+1 druppel zeepoplossing om de oppervlakte spanning van uw mengeling te verlagen) oplossing en beginnen strooien maar.
Zo kan je met verschillende kleuren/tinten door elkaar werken.

succes,
Philippe
Re: wauw
crosserke
gast

Re: wauw
Zoals je op uw foto's ziet is het echt wel een groot verschil. Dit is zeer mooi gedaan. Ik zal ze deze avond eens bekijken, alvast bedankt voor de tip.
Re: wauw
crosserke
gast

Re: wauw
Ondertussen al een tweede huisje klaar. Tzijn maar kleine huisjes dus op 2 uurtjes is het al af.
Maar de tip kan ik niet benutten bij deze huisjes, het zijn moderne huisjes en hebben geen baksteen  :D

Groetjes.
Re: wauw
Lid sinds: 2011

offline
Re: wauw
Al zijn die huisjes nieuw en waarschijnlijk voorzien van gestucte wanden dan nog kan/dien je ze te verweren; gebruik bijna dezelfde kleur als van het pakket en na het opbrengen met een doek uitwrijven en desnoods met heel licht schuurpapier wat schuren. Ze zien er dan een stuk beter uit.

Veel plezier  ;)

Vincent