Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0 (Weer @#&%@!)

Gestart door nobody dinsdag 05 februari 2013, 15:52:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Dure scenery, zeker gezien de tijd en moeite die je er al ingestoken hebt. Hopelijk krijg je het snel boven water!

Succes/ sterkte (doorhalen wat niet van toepassing is),
William
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Jammer Wim, van je mooie Br 94.
Zou het kunnen dat de oude decoder een versterkte AUX3 en 4 had en de huidige ESU niet?
Als dat zo is kan daar misschien een zachte sluiting door zijn ontstaan.
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Ad, volgens mij zat op de mLd helemaal geen aux3 en 4.
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Wim,

Ik heb het nog even opgezocht en de standaard Marklin lokdecoder heeft wel een AUX3 en 4, maar die zijn onversterkt.
Zou dus met de Loksound V4 geen probleem mogen zijn.
Rara wat dan de oorzaak is.
De motor werkt blijkbaar op DC en de decoder test ok.
Je hebt jammer genoeg je garantie verspeelt door de originele decoder te verkopen. :(
Heb je er al een andere decoder in geprobeerd?
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Beste Wim,

Ik zou de door de fabriek geleverd decoder in de lok geen mLD decoder willen noemen, dat geeft verwarring omdat er in ieder geval één belangrijke eigenschap van de mLD decoder ontbreekt: rijden op DCC.

Heb je nog overleg gehad over de originele decoder?

Beste Ad,

Bij een MSG/Den Bosch collega is de 37160 (sound uitvoering) inmiddels twee maal terug geweest met "elektronische" problemen.

Mijn 37165 is door de winkelier omgebouwd met de Esu V4.0 M4 Loksound, de lok heeft een half uur gereden, toen brak de linker "Gestänge" af, de originele Märklin decoder weer teruggeplaatst en de lok ingeleverd voor garantie.

Dus ik hoop maar dat er geen "incompabiliteit" is tussen de Märklin dragerprint en de Esu V4.0 M4 Loksound..., daarom volg ik dit draadje met belangstelling.

Groet, Anne W
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Citaat van: Kappa op woensdag 17 april 2013, 21:22:39
Je hebt jammer genoeg je garantie verspeelt door de originele decoder te verkopen. :(
Heb je er al een andere decoder in geprobeerd?
Decoder is niet verkocht, doch weggeven.
Heb nog geen andere decoder geprobeerd.
Citaat van: Anne W op woensdag 17 april 2013, 22:36:14
Heb je nog overleg gehad over de originele decoder?
Neen.
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Citaat van: nobody op zondag 10 februari 2013, 14:27:05
Ref. Bericht
Heb zojuist (wellicht ten overvloede) de Märklin mLD getest met de ESU decoder tester en Lokprogrammer.
De decoder reageert op Motorola, niet op DCC.
De test waarnaar ik refereerde geschiedde op de Ühlenbrock IR Intellibox.

Hoi Wim,

Een mLD decoder reageert weldegelijk op DCC,alleen je moet hem niet aanmelden op Motorola,of een MFX protocol.
Als ik die losse mLD decoder op DCC wil aanspreken,moet ik eerst mijn MS II op DCC protocol zetten,anders gaat ie er niet naar luisteren!
Daarna mag je pas de lok op je baan/programmeerspoor zetten.

In jouw lok zat denk ik een andere decoder,dan de losse mLD decoder,en die luistert niet naar DCC.
En dan kan je eigenlijk niet van een mLD decoder spreken,omdat deze namelijk nogal verschillen in de aanspreekbaarheid ;)

M.v.g.

Hans V200.0


Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Heb je al gecontroleerd of je motor niet teveel stroom verbruikt?  De ESU heeft een beveiliging tegen overbelasting.
Hang de motor eens aan een DC bron en probeer het amperage te meten; dit mag niet meer zijn dan 750mA (LokSound micro) of 1100mA (LokSound V4.0).

Een 2e controle: controleer of je motor klemmen geen contact maken met het chassis.

Een 3e test: meet de motor-uitgangen van de ESU na met een voltmeter (DC en misschien ook AC, want ik vermoed dat de ESU gepulst werkt), zonder dat de motor eraan hangt.

Als je tot 3 geraakt bent en je geen spanning meet, vrees ik dat je motor uitgangen van de ESU opgeblazen hebt.
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Hoi Wim, dan zou ik hem terug brengen naar de winkel / naar een winkel, tante M heeft een product verkocht dat niet voldoet, dat moet ze herstellen!
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Dat gaat slecht als je er zelf een andere decoder in hebt gestopt, en dat het onderdeel is dat kapot is gegaan.....
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
hoi Walter,

dat klopt, ik had niet alle berichten gelezen, het is nu aan Wim om het op te lossen.  :-(

Met vriendelijke groet,

Frank
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Citaat van: Sattrickske op zaterdag 20 april 2013, 23:44:44
Heb je al gecontroleerd of je motor niet teveel stroom verbruikt?  De ESU heeft een beveiliging tegen overbelasting.
Hang de motor eens aan een DC bron en probeer het amperage te meten; dit mag niet meer zijn dan 750mA (LokSound micro) of 1100mA (LokSound V4.0).

Een 2e controle: controleer of je motor klemmen geen contact maken met het chassis.

Een 3e test: meet de motor-uitgangen van de ESU na met een voltmeter (DC en misschien ook AC, want ik vermoed dat de ESU gepulst werkt), zonder dat de motor eraan hangt.

Als je tot 3 geraakt bent en je geen spanning meet, vrees ik dat je motor uitgangen van de ESU opgeblazen hebt.
1) De motor veroorzaakt geen overbelasting.
2) Er is nergens kortsluiting. Zonder kap draait ze óók niet.
3) De motoruitgangen van de decoder zijn in orde. Zie ===> klik
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Hoi Wim,

Op diverse fora wordt gemeld dat de motor waardeloos is. Zie je het niet zitten om er een andere motor in te plaatsen?
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Fora is het meervoud van forum... Maar dit terzijde...
Waarom een andere motor?
Die zal óók niet draaien. :idea:
Dus verspilde moeite & (nog meer) weggegooid geld.
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Hoi Wim,

Het komt dus neer op een weigerende motor,als ik het goed lees?
Is die motor goed gemonteerd,en is het een borstelmotor,of juist niet?

Mogelijk kan het ook daar haperen,en zou zeker de moeite nemen,die motor grondig te inspecteren op gebreken,of losse contacten.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Hoi Wim,

Typfoutje. :oops:

Waarom zal een andere motor niet draaien?

Je hebt zo ongeveer nu alles geprobeerd en getest. Directe verbinding tussen platina en motor etc. Decoder getest en motor. Enig wat ik dan nog kan bedenken.

Platine maakt gewoon geen goed contact met de decoder. -> Andere platine, bijvoorbeeld Esu 51968. Hierop zijn ook smd weerstanden te solderen voor de leds.

Of de motor is kapot, en vraagt teveel van de decoder. Waarom hij dan wel draait op een 'DC-bron' komt vermoedelijk omdat de 'DC-bron' genoeg spanning kan leveren. Dit namelijk al een keer meegemaakt, de decoder toonde ook geen 'overbelasting' signalen.

Volgens mij heb je een decodertester van Esu? Misschien de motor er eens uithalen, op de decodertester aansluiten en de decoder ook. Dan kan je absoluut uitsluiten of het aan de motor ligt. Draait hij dan niet, kan je er altijd ook zo nog een keer een andere decoder opprikken.

Ik vind het in ieder geval een erg interessant probleem. Wat dit kan zijn..... Zou het zelf best wel zonde vinden dat deze loc aan de kant blijft staan.

Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Maar weer eens een paar stoute schoenen aangetrokken en de BR 94 uiteen genomen.
Andere gelijkstroom motor aan de decodermotoruitgangen gesoldeerd. Motor loopt.
De Märklinmotor (dat goedkope rotding, dat slechte recensies krijgt op internet) losgesoldeerd en
gedemonteerd.
De Märklinmotor aan een gestabiliseerde gelijkstroombron gehangen.
Doet niets maar ik voel trillingen, dus motor zit vast.
Na draaien aan 't vliegwiel, draait de motor. Maar zeer onregelmatig.
Bij ongeveer 7 volt, draait de motor dan weer een poosje snel en dan weer een poosje langzaam.
De outputmeter van de voeding geeft aan dat de motorweerstand varieert.
Kl%$#@te motor...
Motor is niet zonder grof geweld te openen. Aan de vliegwielzijde zitten twee gaatjes.
Eén gaatje dicht gemaakt met een stukje tape en in het andere gaatje contactreiniger uit een spuitbus geperst.
Stukje tape er weer af gehaald.
Motor aan de voeding gehangen. Motor sputtert (zoals verwacht). Motor op max. voltage (15 volt) laten draaien.
Draait eerst langzaam en motor wordt warm. Even volgehouden, todat de motor op hoge toeren ging draaien.
Motor wordt zéér warm en rookontwikkeling is zichtbaar. Dat is de reinigingsspray die verdampt.
Na deze behandeling, loopt het motortje stukken beter.
Wasbenzine in de gaatjes gespoten en vorige behandeling herhaald, totdat alles vervlogen was.
Nu loopt de motor goed. De motoras een weinig gesmeerd en het tandwiel en wormwiel van nieuw
siliconenvet voorzien.
Motor in het chassis bevestigd en de draden uit de platine aan de motor gesoldeerd.
Lok ongeveer een uur lang op een achtvormige testbaan (voor gelijkmatige slijtage) voor- en achteruit
laten rijden.
Geen problemen meer.

Ik concludeer dat de motor inwendig een vuiltje bevatte toen Märklin hem in de BR 94 monteerde.
Is bij de test (als ze al getest was...) niet ontdekt. De loc heeft in den beginne ook op mijn baan enige tijd
goed gereden. Al bemerkte ik wel af en toe horten en stoten, maar schreef dit aan vuile rails toe...
"Märklin, ideaal voor de knutselaar..." 
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Goed geknutseld  :thumbup: :D
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Wim,

Fantastisch man dat je toch de moed hebt verzameld om aan je ergenis te beginnen , ik herken het gevoel wel,
Je hebt er geen vrede mee dat het jou overkomt, top, nu veel rijplezier van het toch wel mooie lokje.

Gr, Jan
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Jan & naamgenoot,
dank voor het medeleven. :thumbup:
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
mooi dat de loc weer rijdt.
en een duidelijk verslag van je werkzaamheden.
wat techniek betreft durf ik best veel, maar dit was denk ik voor mij toch iets teveel...
als er rook ergens uit komt schakel ik meestal snel de handel uit....
maar, van de andere kant, de motor kan hooguit echt defect raken.....
dan weet je ook meteen wat er loos is..

groet Winno
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Wim,

Een prachtig verslag met de nodige emotie. Alle frustraties kunnen iig voorlopig weer van tafel  :thumbup:
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Winno,
'k heb weleens vaker een goedkoop motortje op deze grofstoffelijke manier aan de praat gekregen.
En 'had weinig keus. Zoals je schrijft: Of naar haar grootje of een werkend exemplaar.
In het ergste geval: E-mailtje naar Keuterman. :)
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Alleen kan keuterman geen reserve leveren :thumbdown:.
Tenminste in het geval van een motor voor een senator.
(Zit ook zo goedkoop motortje in)

Groeten Sander
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Hoi Wim,

Je hebt je Br94 weer professioneel aan de praat gekregen. ;)
Had je deze al geweathert, zoals de Br56?
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Ad, zie ===> klik
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0

If it doesn't kill you it makes you stronger. ;)
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Hoi Wim,

Goed om te horen dat de loc weer loopt!
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Dank je Wijbe :important:
Citaat van: Wijbe op woensdag 01 mei 2013, 18:25:08
Waarom zal een andere motor niet draaien?

Je hebt zo ongeveer nu alles geprobeerd en getest. Directe verbinding tussen platina en motor etc. Decoder getest en motor. Enig wat ik dan nog kan bedenken.
Je had/hebt gelijk, voor wat betreft de motor...
Sorry dat ik zo bot reageerde.  :oops:

Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Geen probleem Wim.  :thumbup:

Je wordt er helaas boos en gefrustreerd om als iets niet wil werken, vooral als het een nieuw product is.  :thumbdown:

Ik denk dat jouw oplossing goud waard is, samen met de oorzaak die Marc vertelde. Jouw oplossing en de vermoedelijke oorzaak ook maar gedeeld op Beneluxspoor bij de bespreking van de Trix versie.

Citaat van: 10103 op maandag 27 mei 2013, 17:12:01
In een van de draadjes op het Stummi-forum over de motorproblemen van de BR 94.5 (37160/37165) wordt een oorzaak genoemd, die ik volgens mij hier nog niet heb gelezen. Een van de forumleden daar heeft ontdekt dat het wormwiel indirect het probleem veroorzaakt. Af fabriek wordt het wormwiel overvloedig voorzien van smeervet. Het wormwiel draait - als de loc gewoon vooruit rijdt - zodanig, dat het vet tegen het motorlager aangeduwd wordt. Door het warm worden van de motor wordt het vet vloeibaarder en kan zo in de motor terecht komen. Door de vervuiling gaat de motor vervolgens slecht lopen. Het wormwiel schoonmaken en vervolgens maar licht insmeren en de loc dan zowel voor- als achteruit laten inrijden schijnt te helpen.
Ik heb zelf deze loc niet en kan het verhaal dus niet controleren, maar misschien hebben jullie iets aan deze info.

Groet, Marc 
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Na alle verontrustende verhalen heb ik ook bij mijn BR 94 het vet op het wormwiel bij de motor verwijderd. Ik had nog geen motor problemen. De lok heeft al vele uren gereden. (voor en achteruit). Wel heb ik een modificatie (het draadje op de sleper gesoldeerd) uitgevoerd. Op mijn eigen baan had ik geen spanningscontact problemen maar op de club-baan wel, na deze modificatie ging het beter.
Ook het op de baan zetten van de lok kan je beter op een recht stuk rails doen i.v.m het verschuiven van de wielassen en het beschadigen van de remblokken.
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

online
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Ik heb dezelfde loc in ÖBB uitvoering. Een tijd geleden stopte deze spontaan met rijden, geluid OK.

Loc is opgestuurd en Märklin heeft de motor EN de decoder vervangen. (alleen de motor verkeerd om aangesloten). Doet het nu weer.

Toch duidelijk dat deze loc veel problemen levert. Gelukkig was de reparatie onder garantie.
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Edward, je hebt 't draadje kennelijk niet goed (genoeg) gelezen.
Motor is hersteld en de loc rijdt goed.
Zie ===> klik
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0 (weer @#&%@!)
l' Histoire se répète, of in goed Nederlands: De geschiedenis herhaalt zich....
Na een kort rukje, verdomde ze 't om verder te rijden.
Geluid, rook en licht functioneert wél.
Kap eraf.
Lokprogrammer opgetuigd.
Rottigheid met nieuwste softwareversie. Versie 4.4.11 teruggezet. (Laatste versie die, bij mij, correct werkte)
De decoder en sound parameters van de BR 94 ingeladen.
Lok + decoder aan programmer gehangen.
Drivers' cab: Geluiden, licht en rook doen het.
Rijden: Ho maar...
Motor gedemonteerd. Aan gestabiliseerde gelijkspanning gehangen. Motor draait.
Motor uitgangsdraden van decoder (via platine) aan spanningsmeter gehangen, er staat spanning op... mmmmwahhh.
Decoder losgenomen en aan programmer tester van ESU gehangen.
Geluid en licht doen het en de motor (van de tester) draait.
Ergo: Decoder is in orde. De driepolige motor draait. Behalve als ie z'n input van de decoder krijgt.
Schiet mij maar lek... Ikke nie snappe.

Iemand een goed idee :help: Suggesties: Graag.


Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0
Wim, zit er niks tussen de decoder aansluitdraden en de motor aansluitingen, wat kapot kan zijn?
Zoals een spoeltje, oid?
En kan de decoder genoeg stroom leveren?
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0 (Weer @#&%@!)
Meet eens de pins door met een multimeter vanaf de 21pin stekker tot aan de motor... Als daar iets mis is heb je het misschien gevonden.

groeten Dylan
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0 (Weer @#&%@!)
@Ad: Geen spoeltje o.i.d. aanwezig.
De decoder heeft voorheen in ieder geval genoeg stroom geleverd.
Is trouwens in orde bevonden door de decoder tester. Zie mijn bericht.
In ieder geval, dank voor je reactie. :thumbup:
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0 (Weer @#&%@!)
@Dylan: pin's 18 (motor aansluiting links) en 18 (motor aansluiting rechts) maken goed contact.
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0 (Weer @#&%@!)
Dus de weerstand tussen beide is oneindig...
Al gespeeld met 20 Khz en 40 Khz motoraansturing?

groeten Dylan
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0 (Weer @#&%@!)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0 (Weer @#&%@!)
Wim,

Kun je, pffff... ik weet het ff niet meer.
Meet je spanning op de motor, als je "gas" geeft ?
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0 (Weer @#&%@!)
Kun je de motor aan de motortester hangen en dan testen met de progammer? Dan sluit je ieder geval de platine van M* uit.

Wel waardeloos elke keer dat gedoe.

Gr, Ben.
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0 (Weer @#&%@!)
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0 (Weer @#&%@!)
Mss connector op platine en decoder opnieuw vast solderen ?
maw lijkt op soldeerbreukje...
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0 (Weer @#&%@!)
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0 (Weer @#&%@!)
Ik zou zelf toch eens een ESU platine overwegen.
Misschien biedt dat meer soelaas.

Groetjes Dennis
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0 (Weer @#&%@!)
@Dennis. Zou kunnen, doch de "achterlicht" SMD LED's zijn een integraal onderdeel van de Märklin platine.
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0 (Weer @#&%@!)
@Edward; Had ik reeds geprobeerd. Geen effect. Bedankt voor jouw suggestie. :thumbup:
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0 (Weer @#&%@!)
@Edward. Goede tip. Ga ik doen. Enne, mijn naam is Willem, verkort tot Wim... ;) Geen William, Wilhelm of Guillaume...
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0 (Weer @#&%@!)
Er loopt een idioot hoge stroom door de motor, wanneer aangesloten op de gelijkspanningsbron...
Motor heeft een véél te hoge inwendige weerstand.
Motor is een goedkope driepoler. Van Mä&#@*&!.
Hangt nu contant te draaien aan de gelijkstroombron. Opvoeren spanning heeft geen effect op rotatiesneldheid
en de motor wordt "lekker warm".
Misschien is ze nog te genezen, doch 'k heb er een hard hoofd in.
Zal wel mailtje naar Keuterman worden...
Ben en Edward: Bedankt voor de bruikbare tips.

Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0 (Weer @#&%@!)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0 (Weer @#&%@!)
Citaat van: 3rail op dinsdag 09 december 2014, 09:59:39
Hallo Wim.

Het kan zijn dat de decoder uitschakelt omdat het vermogen die de motor vraagt te hoog is. (sluiting)

Edward.
Hoi Edward,

Als de decoder uitschakelt vanwege het gevraagde vermogen, spreken we niet meer van kortsluiting maar van overbelasting :important:

Het zijn namelijk twee aparte toestanden, die je zeker niet met elkaar moet verwarren, omdat in geval van kortsluiting je decoder daarvoor is beschermd.
Let wel, dit moet je opzoeken in de specificatie van de betreffende decoder of ie kortsluit vast is, nooit zelf uitproberen of je er achter kan komen.

Het kan best zijn dat er iets mankeert aan de motor, immers als alles normaal zou zijn, zou de decoder niet te hoeven uitschakelen, maar gewoon zijn werk kunnen doen.
Als dat niet het geval was, zou er minstens iets op je decoder moeten zitten wat tegen overbelasting uitschakelt.
Eigenlijk hoort het er ook niet op te zitten, want het betreft een combi waar je meestal niet meer aan hoeft te zitten, als alles normaal zijn werk doet.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0 (Weer @#&%@!)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0 (Weer @#&%@!)
Ook ex-leden lezen nog wel eens mee op dit forum. Franky stuurde me onderstaand plaatje met bijbehorende tekst. Met verzoek dit hier te plaatsen. Graag voldoe ik daaraan. Wellicht dat hier de oplossing van het probleem wordt gegeven:

Diee Motoren 1-4 haben ein kleines Problem in Form eines Metall-Ringes, der im Motor verbaut ist. Ich hatte ein Exemplar hier, das einen Strom von über 3A zog. Das macht natürlich der Drehscheiben-Dekoder eher nicht mit (obwohl der Feuer-Ring ja auch ganz nett aussah...). Nach Entfernen des Ringes lag der Motor-Strom wieder unter 200 mA.
Re: Märklin 37165 BR 94 naar ESU Loksound V4.0 (Weer @#&%@!)
Dank Jurrien, zal trachten de motor uiteen te nemen...