Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Re: project van Veerman update 25-6-2020

Gestart door Veerman maandag 04 februari 2013, 20:34:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: project van Veerman update 25-6-2020
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 25-6-2020
Een tipje van de sluier waar ik de afgelopen tijd mee bezig ben geweest.
Re: vordering baanbouw
Lid sinds: 2012

offline
Re: vordering baanbouw
Citaat van: Veerman op maandag 04 februari 2013, 20:34:43
Een tipje van de sluier waar ik de afgelopen tijd mee bezig ben geweest.

Waarmee precies???  >:-D

Gr. René
Re: vordering baanbouw
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: vordering baanbouw
Groooooots die baan  en mooie ruimte  :thumbup:

Suk6 met de huisjes en bomen maken.............. :?

Gr, Jan
Re: vordering baanbouw
                             
 
                                                   Hallo Veerman,

Wat een mooie grote baan word dat zeg ,als ik vragen mag., wat is de oppervlakte van uw baan?
Ik en mijn zoon gaan ook een grote baan bouwen ,de baan  zal in U vorm gemaakt worden,lengte ,  5.5m links op3.50m b.  op 5.50m rechts, de baan word in N  Schaal  gebouwd ,daarom mijn interesse voor de bouw van uw baan .
   
  Groetjes viditv 
Re: vordering baanbouw
Hennie van den Boom
gast

Re: vordering baanbouw
Ja, ja Veerman. Durf nu helemaal mijn (kleine) baan niet meer te laten zien.
En dit is zeker alleen nog maar het schaduw station.
:-) :-) :-) :-)
Re: vordering baanbouw
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: vordering baanbouw
De opp. Is ongeveer 70 m².  Wat je ziet is op dit moment t/m niveau 2. De gehele baan gaat naar niveau 15 en komt uit op ongeveer 1,85 m boven de tafel. En ja dit zijn een aantal schaduw stations. De linkerkant staat niet op deze foto. Er is op deze foto zo n 10 m in het zicht. De rest van de zichtbare sporen komen in de volgende niveaus.
Re: vordering baanbouw
Lid sinds: 2011

offline
Re: vordering baanbouw
Citaat van: Veerman op maandag 04 februari 2013, 20:34:43
Een tipje van de sluier waar ik de afgelopen tijd mee bezig ben geweest.

Ik wacht graag met commentaar tot de foto van de ander hoek.  :D
Re: vordering baanbouw
Jessendelft
gast

Re: vordering baanbouw
Hoi Veerman,

Mijn eerste reactie was: Whow, wat een ruimte, wat een rails, wat een mogelijkheden!
Dit wordt vast een hele mooie baan. Veel plezier en succes met het bouwen!

Grtzz Jesper
Re: vordering baanbouw
philippe_007
gast

Re: vordering baanbouw
Werk je alleen aan deze baan? En hoelang ben je al bezig?

Mooie baan, maar zou er alleen niet willen aan beginnen.
Ik wil zeker het vervolg zien.

Succes,
Philippe
Re: vordering baanbouw
loc6400
gast

Re: vordering baanbouw
Ik dacht mijn baan groot was maar deze is super
Re: vordering baanbouw
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: vordering baanbouw
miwula in het klein.
man wat ziet dit er al gaaf uit en dan te bedenken dat dit maar het begin is.
ik sta te popelen om meer te zien.

gr john
Re: vordering baanbouw
Rasbasket
gast

Re: vordering baanbouw
Dit is groots
Ik wacht op de volgende foto's
Succes met het verder bouwen van je baan

Groet rens
Re: vordering baanbouw
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: vordering baanbouw
Alvast bedankt voor de reacties. Ik ben hier alleen mee bezig, inmiddels 3 jaar en meestal 1 avond in de week omdat ik meer tijd helaas niet heb. Ik zal nog een paar foto's plaatsen als ik straks ff tijd krijg.
Re: vordering baanbouw
hallo F

ziet er wel top uit al hoor , dit is beter te zien als op je telf.

groetjes uit L
maikel
Re: vordering baanbouw
mbekker
gast

Re: vordering baanbouw
Hallo Veerman,

Ik zie door de rails die baan niet meer :O
Wat een ruimte, dit gaat echt een mooi project worden (y)

Snel even dit berichtje plaatsen zodat ik niks meer mis van de verdere bouw ;)

Grtz Mark
Re: vordering baanbouw
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: vordering baanbouw
das een beste baan. Echt super groot  :O
Ik wil hier ook zeker meer van zien.
Re: vordering baanbouw
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: vordering baanbouw
Nog n paar fotos van dit project.
Re: vordering baanbouw
Hennie van den Boom
gast

Re: vordering baanbouw
Citaat van: Veerman op maandag 04 februari 2013, 21:23:10
De opp. Is ongeveer 70 m².  Wat je ziet is op dit moment t/m niveau 2. De gehele baan gaat naar niveau 15 en komt uit op ongeveer 1,85 m boven de tafel. En ja dit zijn een aantal schaduw stations. De linkerkant staat niet op deze foto. Er is op deze foto zo n 10 m in het zicht. De rest van de zichtbare sporen komen in de volgende niveaus.

Wat je laat zien is t/m niveau 2 en het wordt hoog niveau 15 (1,85 m boven de tafel)
Kun ja dan straks wel de treinen zien rijden. Je zit dan tegen het plavond.
Of je laat de vloer zakken  :P, dat kan ook natuurlijk.
Re: vordering baanbouw
Hennie van den Boom
gast

Re: vordering baanbouw
Zit met verbazing naar jouw nieuwe foto's te kijken. Doe je dat echt alleen.
Re: vordering baanbouw
philippe_007
gast

Re: vordering baanbouw
1m85 hoog, dan is er (aan de deur te zien) nog een 55 a 65cm over tegen dat je aan het plafond zit.
Dit zal dus wel lukken he.

Ik vind het fantastisch, zelf zou ik er niet willen aan beginnen aan zo'n project. De bouw van de baan neemt al een serieuze tijd in beslag. Nadien alle blokken en wissels aansluiten en dan de baan aankleden, dat zal pas een werkje zijn.

Maar allesinds een mooi werk, proficiat.

Philippe
Re: vordering baanbouw
Het is een indrukwekkende baan, maar toch jammer dat zelfs bij dit formaat nog steeds R1 (iig in de meegebogen wissels) gebruikt is.
Re: vordering baanbouw
hallo F

miniatuurworld in volendam ?

groetjes Maikel.
Re: vordering baanbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re: vordering baanbouw
Hallo Veerman

Tsjonge leuk baantje zeg,alleen wat aan de kleine kant.
Geweldig zeg.
Hoeveel meters rails liggen daarin?

Tony

Tony
Re: vordering baanbouw
denk 300 meter

maikel


EDIT Ad: citaat van het gehele vorig bericht verwijderd,.
Re: vordering baanbouw
wat een baan 8o nu alleen nog een rangeer heuvel  :P
ben zeer benieuwd naar het eind resultaat
Re: vordering baanbouw
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: vordering baanbouw
Als wintrack het goed heeft ligt er ongeveer 440 meter rails tot nu toe. Een rangeerheuvel heb ik niet in dit ontwerp meegnomen maar ik heb nog ruimte over dus wie weet ;).

Wat betreft R1, heb je gelijk in. Dit is alleen in schaduw station 1 en 2. Deze zijn bestemd voor de kleinere treinen en gaan hier dus prfect door. ik heb R1 ook in 1 van de railspiralen. Ook hier gaan alleen kleine treinen en samenstellingen door. Hellings percentage komt niet boven 2,95%.

En Maikel. Klopt bijna. Alleen is dit voor Mwl 1 baan en bij mij is dit alles.

Dat ik dit alleen doe is ook jammer maar als je iets fout doet kun je ook maar 1 de schuld geven. Zelf vind ik het jammer dat ik veel geduld moet hebben wat betreft het rijden. Op dit moment rijd er nog geen 1 trein want nog niet alles is aangesloten.
Ben inmiddels 500 meter :O draad kwijt en het word nog wel iets meer. Alles wat nu ligt is opgedeeld in 6 stroomkringen plus 1 kring voor het schakelen van de wissels, de Ecos. Als het rijd ga ik kijken of er genoeg stroom is, het is zo gemaakt dat het extra opgedeeld kan worden.

De foto laat een deel van de energie centrale zien.
Re: vordering baanbouw
Kahubi123
gast

Re: vordering baanbouw
Hallo Frank,

Ik ben onder de indruk, dit is echt een project waar je U tegen zegt. Maar als je de ruimte hebt, waarom ook niet, zou ik net zo doen.
Ik hoop dat je aan 6 stroomkringen genoeg hebt, maar als ik zo zie, denk ik dat er nog 2 of 3 bijkomen. Voor mijn baantje  ;) heb ik al 3 + 1 voor de wissels en seinen, als alle 15 treinen lopen dan zit ik al aardig op niveau, maar goed je zult het wel zien.
Ik ben wel erg benieuwd met welk programma je de baan gaat besturen.
Veel succes, en ik ga dit draadje zeker met spanning volgen.

Groet Hubert
Re: vordering baanbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: vordering baanbouw
Wat een mega project zeg, indrukwekkend.
En dat door 1 enkele persoon!!! petje af.
Ben je niet bang dat je pas tegen je pensioen kan rijden?
Re: vordering baanbouw
Lid sinds: 2010

offline
Re: vordering baanbouw
Kijk de eerste beelden van de palingbaan. :D
Ziet er al net zo indrukwekkend uit als op je wintrack plotje wat je hier ooit liet zien.

Je zal ondertussen al heel wat bezetmelders geplaatst hebben.

Groeten Robin
Re: vordering baanbouw
loc6400
gast

Re: vordering baanbouw
echt INDRUKWEKKEND :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: vordering baanbouw
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: vordering baanbouw
Citaat van: Kahubi123 op dinsdag 05 februari 2013, 20:21:42
Hallo Frank,

Ik ben onder de indruk, dit is echt een project waar je U tegen zegt. Maar als je de ruimte hebt, waarom ook niet, zou ik net zo doen.
Ik hoop dat je aan 6 stroomkringen genoeg hebt, maar als ik zo zie, denk ik dat er nog 2 of 3 bijkomen. Voor mijn baantje  ;) heb ik al 3 + 1 voor de wissels en seinen, als alle 15 treinen lopen dan zit ik al aardig op niveau, maar goed je zult het wel zien.
Ik ben wel erg benieuwd met welk programma je de baan gaat besturen.
Veel succes, en ik ga dit draadje zeker met spanning volgen.
Groet Hubert


Beste Hubert. Op de gehele baan weet ik nog niet hoeveel stroomkringen ik nodig denk te hebben maar voor wat er nu ligt zijn deze 6 hopelijk wel voldoende.

Dit geheel gaat aangestuurd worden met windigipet. De layout staat al geheel klaar en ik ben begonnen met alle terugmelders te nummeren.
Mvg frank
Re: vordering baanbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: vordering baanbouw
Hoi Frank.
Ik dacht nog hoofdzakelijk in "poepluiers" maar blijkbaar zie jij ook nog kans om regelmatig wat aan de baan te doen!  :P :D
Prachtig om zo het resultaat tot nu toe te kunnen bewonderen, het ziet er allemaal goed doordacht en gebouwd uit.
Hopelijk kun je binnenkort de eerste treinen laten rijden (de locs staan waarschijnlijk al te trappelen van ongeduld? ;))

Veel plezier en succes met je jonge gezin en de bouw van de baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: vordering baanbouw
Seinwezen
gast

Re: vordering baanbouw
Mooi hoor.
Ben benieuwd naar hoe het rijdt, als je het aansluit en programmeerwerk klaar hebt.

Groeten Sander
Re: vordering baanbouw
Lid sinds: 2011

offline
Re: vordering baanbouw
Gaaf, groot. Heb je een baan plan? Welk tijdperk/land rij je?
Groeten,
Marc
Re: vordering baanbouw
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: vordering baanbouw
Hoi Marc,

een baanplan zal hij vast hebben denk ik. Anders lijkt het me echt niet mogelijk om zo'n immens project aan te pakken.
Het thema zal vast Volendam zijn hahahahah.

Frank,

echt een super baan. Als ik de ruimte toch eens had.........
Re: vordering baanbouw
crosserke
gast

Re: vordering baanbouw
wauw, wat een baan, wat een grootte... Dit wil ik ook zeker volgen... Gewoon die grootte al, dat gaat mijn petje te boven  :)
Zeer benieuwd naar het vervolg...
Re: vordering baanbouw
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: vordering baanbouw
Citaat van: AlbertJan op woensdag 06 februari 2013, 08:06:52
Hoi Frank.
Ik dacht nog hoofdzakelijk in "poepluiers" maar blijkbaar zie jij ook nog kans om regelmatig wat aan de baan te doen!  :P :D
Prachtig om zo het resultaat tot nu toe te kunnen bewonderen, het ziet er allemaal goed doordacht en gebouwd uit.
Hopelijk kun je binnenkort de eerste treinen laten rijden (de locs staan waarschijnlijk al te trappelen van ongeduld? ;))

Veel plezier en succes met je jonge gezin en de bouw van de baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.


Beste Albert, de poepluiers zijn nog niet over. De tweeling is nu anderhalf dus duurt t nog ff. Tijd moet je maken en ik heb dus meestal 1 avond die ik vrij houd. Lukt niet altijd maar dat is niet anders.
Of ik overal goed over nagedacht heb zal blijken maar het valt niet mee. Ik lees hier ontzettend veel en 1 van mijn voorbeelden is Tilly. Ook valt het niet mee omdat dit eigenlijk mijn beginnersbaan is  :eek: Ik heb naast deze baan nog een oefen baantje op jullie advies waarin ik alles uitprobeer.

Citaat van: dennisreij op woensdag 06 februari 2013, 12:18:38
Hoi Marc,

een baanplan zal hij vast hebben denk ik. Anders lijkt het me echt niet mogelijk om zo'n immens project aan te pakken.
Het thema zal vast Volendam zijn hahahahah.

Frank,

echt een super baan. Als ik de ruimte toch eens had.........

Beste Marc. Helaas zijn er bij ons geen treinen in de buurt. Mijn Thema is hoofdzakelijk Duits, Oostenrijk en Zwitserland. Kan ook bijna niet anders als je zo in de hoogte gaat.
Zo'n grote ruimte heeft ook het nadeel dat het veel geld, materiaal en tijd kost.
Mvg Frank
Re: vordering baanbouw
Kahubi123
gast

Re: vordering baanbouw
Citaat van: Veerman op woensdag 06 februari 2013, 07:27:10
Citaat van: Kahubi123 op dinsdag 05 februari 2013, 20:21:42
Hallo Frank,

Ik ben onder de indruk, dit is echt een project waar je U tegen zegt. Maar als je de ruimte hebt, waarom ook niet, zou ik net zo doen.
Ik hoop dat je aan 6 stroomkringen genoeg hebt, maar als ik zo zie, denk ik dat er nog 2 of 3 bijkomen. Voor mijn baantje  ;) heb ik al 3 + 1 voor de wissels en seinen, als alle 15 treinen lopen dan zit ik al aardig op niveau, maar goed je zult het wel zien.
Ik ben wel erg benieuwd met welk programma je de baan gaat besturen.
Veel succes, en ik ga dit draadje zeker met spanning volgen.
Groet Hubert


Beste Hubert. Op de gehele baan weet ik nog niet hoeveel stroomkringen ik nodig denk te hebben maar voor wat er nu ligt zijn deze 6 hopelijk wel voldoende.

Dit geheel gaat aangestuurd worden met windigipet. De layout staat al geheel klaar en ik ben begonnen met alle terugmelders te nummeren.
Mvg frank

Hallo Frank,

Ik dacht al dat ik de enige ben die de baan met WDP bestuurd, leuk om te horen.
Zijn er al 2 mensen.

Groet Hubert
Re: vordering baanbouw
Günther
gast

Re: vordering baanbouw
Nou, als het zo moet breek ik mijn baan af. :D :D :D
Wordt er gewoon verlegen van. :oops: :oops:
Als je nog personeel nodig hebt, dan treed ik wel in dienst.

Mooi hoor, blijf je volgen wordt een hele mooie baan.
Kunnen wel nog een hoop van leren.
Jammer dat je het nu pas laat zie.

vr.gr. Günther.
Re: vordering baanbouw
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: vordering baanbouw
Nou, als het zo moet breek ik mijn baan af.   
Wordt er gewoon verlegen van. 
Als je nog personeel nodig hebt, dan treed ik wel in dienst.

Mooi hoor, blijf je volgen wordt een hele mooie baan.
Kunnen wel nog een hoop van leren.
Jammer dat je het nu pas laat zie.

vr.gr. Günther.

Beste Günter, dat ik het nu laat zien heeft zo zijn redenen maar dat maakt niet uit. Er valt nu tenminste wat te zien.


Beste Hubert, er zijn meer mensen die met windigipet rijden dan je denkt. Niet iedereen is lid van dit forum. Mocht je meer willen weten zou je kunnen kijken op het windigipet forum [ Nederlandse deel]

Mvg Frank
Re: vordering baanbouw
Kahubi123
gast

Re: vordering baanbouw
Beste Frank,

Ik ben al jaren lid van het WDP forum, heb ook al een aantal cursussen gevolgd in Keulen.

Groet Hubert
Re: vordering baanbouw
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: vordering baanbouw
Fantastisch mooi. Echt zorgvuldig gedaan. Zo zie je maar dat gestaag verder bouwen tot iets moois gaat leiden. Ik ben wel benieuwd hoe je de baan zo stofvrij houdt. Het zaagwerk zal je wel ergens anders doen neem ik aan maar er valt toch altijd stof als de baan een tijdje staat en je niet rijdt. Dek je alles af met plastic?
Re: vordering baanbouw
Lid sinds: 2007

offline
Re: vordering baanbouw
Hoi Frank,

fantastisch wat je aan het maken bent en mooi om te lezen dat ik je heb kunnen inspireren. Maar goed dat je iets jonger als mij bent anders ga het je niet lukken deze baan voor je 100ste af te bouwen :D

Groetjes, John
Re: vordering baanbouw
Günther
gast

Re: vordering baanbouw
Frank, het was als compliment bedoeld vind je baan geweldig.
Hoop dat je ons nog veel laat zien kwa tekst als foto's.
Je zal je reden wel hebben, maar ik blijf het zeggen geweldig je hebt er een fan bij :thumbup:

vr.gr. Günther. :thumbup:
Re: vordering baanbouw
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: vordering baanbouw
wohow! super groot!
heb je ergens op t forum ook t ontwerp staan?
gr simon
Re: vordering baanbouw
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: vordering baanbouw
Ik zal er nu aan moeten geloven om af en toe een update te plaatsen. Ik hoop dat jullie mij vergeven dat het af en toe best lang op zich laten wachten omdat de snelheid van de bouw vrij laag ligt.

Het ontwerp stond wel ergens op het forum maar ik kon het zelf ook niet meer terug vinden. Er staat wel n stuk van wat het volgende project moet gaan worden, het hoofdstation. Als je zoekt op Veerman zal je t moeten vinden. De laatste keer dat ik n bestand op het forum wilde zetten ging dat niet zomaar.

Citaat van: Günther op donderdag 07 februari 2013, 09:40:11
Frank, het was als compliment bedoeld vind je baan geweldig.
Hoop dat je ons nog veel laat zien kwa tekst als foto's.
Je zal je reden wel hebben, maar ik blijf het zeggen geweldig je hebt er een fan bij :thumbup:

vr.gr. Günther. :thumbup:
Beste Günter , ik voelde me niet aangesproken hoor :D
Mvg frank
Re: vordering baanbouw
                                   
                                                 Hallo Frank,

Dat is pas een grote baan zeer geschikt voor ho treinen, komt al meer overeen  met de werkelijkheid ,wat lange railtrajecten  betreft ,ik dacht eerst dat een club baan was ,ge zult natuurlijk nog veel werk aan hebben en tijd voor dat die baan volledig klaar is ,zo als eerder al is vernoemd zou ge best wel wat hulp kunnen gebruiken.
We gaan ook een grote baan bouwen maar in schaal N, de baan word een U vorm gebouwd, totaal  1 spoor lengte  15 meter we zijn met 3 personen en ik weet wat er allemaal bij komt kijken ,wat werk en tijd enz.. betreft ,daar ik vroeger ook een grote baan heb gehad.

Ik wens u daarom nog veel bouw plezier ,ik zal het verder verloop van de  bouw van uw baan blijven volgen.


  Groeten, viditv.
Re: vordering baanbouw
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: vordering baanbouw
Nou dat zal me een grotebaan gaan worden. Ik moet er niet aan denken dat ik met mijn oppervlakte in N spoor zou moeten maken. Voordat ik dan op niveau 15 zit ben ik al begraven. Mooi dat jullie met z'n 3en zijn. Is gezelliger en kun je de taken verdelen. Mocht het zover zijn willen we denk ik ook foto's zien.
Alvast succes methet bouwen.
Mvg Frank
Re: vordering baanbouw
Lid sinds: 2011

offline
Re: vordering baanbouw
Hoi Frank,

Dit wordt een geweldige baan, hier willen we meer van zien.
Ik heb eerste draadjes gezocht en gevonden, voor de liefhebbers heb ik hier de datums van de draadjes, 4 september 2007 en 21 december 2010.
Op het laatste draadje staat het hele banenplan, met de vraag is dit ontwerp iets. Dat is het zeker :thumbup:
We kunnen in de toekomst nog heel wat van je verwachten. :P

grt Bert
Re: vordering baanbouw
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: vordering baanbouw
Beste kroko

Bedankt dat je de moeite hebt genomen voor het vinden van de Posts. Ik heb t ff door gespit maar het baanplan is toch wel enigszins veranderd en aangepast, mede door de vele aanbevelingen van forummers. Qua oppervlakte is er niets veranderd maar ik kan nu bijna overal bij komen en dat was in de oude situatie niet helemaal t geval. Ik was op dat moment nog volop aan t ontwerpen en eigenlijk pas ik nu nog steeds kleine dingen aan.

Mvg frank