Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Re: project van Veerman update 25-6-2020

Gestart door Veerman maandag 04 februari 2013, 20:34:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Bedankt voor de lovende woorden. Ben gelukkig nog lang niet klaar!  :P
Mvg Frank
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: project van Veerman update 25-3-2017
 8o Ik dacht effe te zijn beland op de website van MIWULA, maar nee, toen zag ik de kachel aan het plafond hangen. :D
Alles is zo ongeveer al gezegd en geschreven, dus veel suc6 met de bouw van dit prachtige project, ik ga dit ook volgen.

Dirk-Jan

Citaat van: Veerman op maandag 27 maart 2017, 18:38:47
Ben gelukkig nog lang niet klaar!
Echt niet?  :o)
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Nope! Ik ben op niveau 7 aangekomen en moet naar niveau 15 toe. Dus nog n paar meter rails, 7 extra lagen in het railspiraal, n paar bruggen enz dan schiet ik wat op.  :P

Mvg Frank
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Phew.... indrukwekkend !!! Hoop dat je gauw een video kan plaatsen waarop we de trein(en) kunnen zien rijden ?
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Hoever ben je???
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Iets verder!
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Denk dat die nieuwe venster functie in de komende WinDigipet wel wat voor jou is. Zag je screenshots. Gaaf hoor!

Ik, met mijn micro baantje, ga ook maar een bouwvergunning aanvragen voor wat meer ruimte.

MvG,

Timaximus


Re: project van Veerman update 25-3-2017
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Wil natuurlijk niet klagen maar ik zou ook tevreden zijn als ik jou baan zie. Super gebouwd! In windigiped is het al mogelijk om uitsnede te maken maar niet op deze manier. Het maakt het weer iets simpeler.
Re: project van Veerman update 6-6-2018
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 6-6-2018
Eindelijk weer s n kleine update.
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 25-3-2017
nog n fotootje
Re: project van Veerman update 6-6-2018
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: project van Veerman update 6-6-2018
 :) Dat ziet er een knappe baan uit ... alleen krijg ik een zere nek om al die foto's op zijn zijkant te zien ....  :? :? :?

Mvg Freddy

Re: project van Veerman update 6-6-2018
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: project van Veerman update 6-6-2018
Wat een geweldige houtconstructie, complimenten   :thumbup: :thumbup:

Hier op mijn iPad staat de foto,s goed, ze zijn alleen een beetje klein.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Re: project van Veerman update 6-6-2018
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Re: project van Veerman update 6-6-2018
Bijna zonde om dit te bedekken met scenery :D
Re: project van Veerman update 6-6-2018
Wat een constructie  8o dit gaat ook weer een mooi mega project worden  8)
Re: project van Veerman update 6-6-2018
Fredje 
Citeeralleen krijg ik een zere nek om al die foto's op zijn zijkant te zien
@citaat

Misschien je monitor omdraaien  :D

Anders even foto uit de browser slepen (mac safari) en je kunt hem goed bekijken.
Re: project van Veerman update 6-6-2018
Veerman

Knappe baan. Wil wel eens zien als deze af is. Gaat wel een paar uurtjes inzitten  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: project van Veerman update 6-6-2018
-Frank:
Kleine maar mooie update, nu pas zie je de enorme omvang van deze mooie baan
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Dat ik niet veel post wil niet zeggen dat er niks gebeurd!  :D
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Hoi Frank,

Daar gingen we ook vanuit  :D

Het eerste plaatje staat een kwartslag gedraaid bij mij maar ff het hoofd draaien en genieten maar  :thumbup: :thumbup:

Wat een gigantisch project is dit toch  :favorite: :favorite:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Als ik nu zeg, een mooi projectje  :D
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Het station staat op zijn toekomstige plek. Nu valt de grote niet meer op.
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Hoi Frank,

Je draadje gevonden!
Ik krijg nu een beeld van wat je aan het bouwen bent.
Indrukwekkend hoor.
Re: Re: project van Veerman update 20-5-2019
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Re: project van Veerman update 20-5-2019
Wat een geweldig project! Hier kan iemand alleen maar van dromen.

Helaas ontbreekt bij mij de ruimte, budget, tijd, geduld en vakmanschap :D
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Hoi Frank,

Wat een geweldig mooie baan en ruimte heb je daar !!!!
Hoor van veel mensen dat mijn baan ook groots is, maar dit spant alles.

Hoop wel dat je er rekening mee hebt gehouden dat je maar maximaal 15 tot 17 treinen tegelijk rond kan laten rijden, zonder dat alles in het honderd gaat lopen...?

Heel veel succes met de bouw, en mocht ik een keer in Volendam komen, dan zal ik eens vragen naar meneer Veerman.... :P

Groet, Edwin.
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Niemand die mij kent😁. Ben vrij anoniem gelukkig. Wat het aantal treinen betreft, ik heb dat idd eerder gehoord van de ? geluidsman?. Ik ben nog niet zover maar ik denk dat er bij mij misschien wel minder treinen dan dat kunnen rijden. Ik heb zoveel digitaal spul dat het wel moet misgaan. Afwachten maar! Van mij hoeven er ook niet zoveel treinen tegelijk te rijden maar ook aansluitritten  in schaduwstations mee.
Mvg Frank
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Fantastisch mooi project (jammer van die C-rails bij het station, maar die ga je vast nog ballasten en weatheren, en dan is het meer om aan te zien). Het komt me bekend voor (zeker met die Bietschtalbrücke) daar in de hoogte.
Op het stummiforum zit iemand met een BLS baan van deze omvang die station Brig en de Lötschberg-Süd nabouwt.
Sommigen zouden dat een megalomaan project vinden. Maar hij niet. Hij bouwt er al jaren aan, alles met staalconstructies, draadstangen en flex-rails. En is nu dan eindelijk toe aan de scenery.

Dit project lijkt me eerder klaar. Hout bouwt sneller op dan staal, C-rails verlegt sneller dan flex, je moet alleen wat secuurder kunnen werken met hout voor de juiste hoogten dan met draadstangen. En zo te zien gaat secuur werk jou goed af. Want het ziet er strak uit.

Succes.
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Dag Frank.
Iedere keer weer een verrassing wat voor mooi stukje baan bouwwerk je ons laat zien! :thumbup:
En ook het laten rijden van de treinen zal je veel plezier geven.
Ook het digitaal rijden met de treinen is geweldig om te doen.

Veel plezier en succes met bouwen en rijden.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Ballast zit eraan te komen maar het weatheren ben ik nog niet mee bezig. Eerst moet alles foutloos rijden en dat wil niet lukken. Tegenslagen heb ik de afgelopen weken ook al gehad w.o trein met 8 wagons naar beneden met 2 wagons definitief afgeschreven en waarschijnlijk n decoder kapot in n nieuwe lok. Op dit moment staan r iets van 10 treinstellen op de baan waarvan ik van 3 n poging gedaan heb om te ijken. Niet gelukt vind ik. De gehele baan is bereikbaar en bereidbaar ook met computer maar door het ijkproces loopt alles mis. Klote marklin loks laten zich niet afstellen.
De baan waarover Jan22 praat ken ik en is idd n mooi stukje werk. Hij maakt meteen alles werkend alvorens hij verder bouwt. Hij is denk ik bijna an de scenery toe zoals je zegt.
C rail bouwt wel sneller op en hout is wat moeilijker wat maatvoering betreft maar ik ben dan ook al ruim 20 jaar verder. Ik weet niet hoelang hij al an het bouwen is.
Mvg Frank
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Dat ziet er gaaf uit!!
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Citaat van: Jan22 op vrijdag 06 december 2019, 00:40:38
Op het stummiforum zit iemand met een BLS baan van deze omvang die station Brig en de Lötschberg-Süd nabouwt.
Waarschijnlijk bedoel je deze baan.
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Frank,

Bij toeval dit draadje ontdekt, en ben direct begonnen om het van begin af te lezen, man man wat een mooie ruimte en een prachtbaan heb jij daar.
Dit blijf ik van nu af volgen...

grts Freddy
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Jawel Jan22! Die bedoelde  ik dus ook idd. Mooi hè! Kan ik nog n hoop van leren.
Mvg Frank
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Hallo Frank,

Jouw baan is echt indrukwekkend. Vergeleken met de BLS baan bij onze Duitse buren vind ik die van jou toch echt veel mooier gebouwd. Dat heeft ook te maken met de materiaalkeuze voor hout. Dat komt gewoon veel mooier over. :thumbup:

Ik ben iedere keer weer opnieuw benieuwd naar jouw vorderingen. Zo'n enorm grote baan kost gigantisch veel tijd voordat je eindelijk op het punt komt waar je dromen eens werkelijkheid gaan worden. Toch is dat ook de charme van de hobby: we blijven altijd kleine jongetjes met grootse dromen!

Ik weet niet of iemand het al eens heeft aangegeven maar de foto's in dit topic van jouw baan kantelen alle kanten op, dat is wel een beetje jammer.

Op naar de volgende update en van jouw digitale gevecht met onwillig rijdend materiaal! Succes.

Re: project van Veerman update 20-5-2019
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Dat kantelen is n iPhone probleem denk ik. Ik maak alle foto?s exact hetzelfde maar bij mij staan ze goed maar plaats ik ze hier gaan ze alle kanten op. Ik zal ze voortaan op de fotocamera maken en zet ik ze wel op de computer voordat ik ze plaats. Sorry voor het ongemak.😱
Helaas heb ik weinig gedaan de laatste tijd en heeft ruim n half jaar stilgelegen en zelfs n moment geweest dat ik de handdoek in de ring wilde gooien. Grote bouwdip denk ik. Op aandringen van mijn vrouw ben ik rustig weer verder gegaan en ben wat seinen aan het plaatsen. Nu eerst weer n voedingsdraad trekken om ze te voeden en dan weer verder sparen voor nog meer seinen. Kost n hoop!😎
Mvg Frank

Re: project van Veerman update 20-5-2019
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Hallo Frank,

Dus ik heb je aan een nieuwe hobby geholpen? Fotograferen met een camera? :D Jouw vrouw is mijn grote held: niet stoppen alstublieft. Een bouwdip mag, en dan bij voorkeur 's zomers, maar stoppen mag niet! :-(

Mijn baan benaderd de afmetingen van jouw project van geen kant. Door tijdgebrek en financiering hiervan gaat het hier ook lang niet zo snel als ik graag zou willen. Bij de start van de bouw had ik al het beeld voor ogen waar het heen moet gaan. Tot nog toe lijkt dat er nog lang niet op. En jouw baan is nog veel groter, daarom begrijp ik heel goed wat je bedoeld. Ik hou mezelf dan ook vaak voor dat juist het bouwen van de baan de hobby is............

Re: project van Veerman update 20-5-2019
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Dag Frank,

Goed dat je toch weer verder gegaan bent. :thumbup:
Bij zo'n groot project als bij jou kan het niet anders dan dat je een moment krijgt dat je niet meer verder wilt.

Een tip voor de foto's; open de foto's in een fotobewerkingsprogramma en kijk wat er bij grootte staat.
Meestal vindt je dit bij formaat wijzigen.
portrait (lange of hoge foto): breedte 400 hoogte 600 (pixels, inches, centimeters)
landscape (brede foto): breedte 600 hoogte 400 (pixels, inches, centimeters)

Staan de waardes andersom dan wordt de foto verkeerd op het forum weergegeven en moet je de waardes omdraaien.
Dus wat bij hoogte staat bij breedte neerzetten en wat bij breedte staat bij hoogte. 
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: project van Veerman update 20-5-2019
 @citaat

Helaas werkt dat niet zo Henk. Dan gaan de foto's vervormen. De lengte wordt uitgerekt en de hoogte ingedrukt. Je moet de foto kantelen. Alleen als de foto te groot is (meer dan 1MB) moet je die waardes evenredig veranderen, verkleinen dus.

Frank, wat een prachtig project ben je aan het maken. Dat je dan zo nu en dan even geen trek hebt is volkomen begrijpelijk. Ondersteuning van anderen (je vrouw) is dan altijd prettig.
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Een andere tip Frank,

Het werkt wel met het simpele programma Paint, Zie de bijlage.

Met groet, Henk
Re: project van Veerman update 20-5-2019
Wat een enorme baan!
echt heel erg gaaf
Re: project van Veerman update 25-6-2020
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 25-6-2020
Helaas, de kogel is door de kerk en heb toch het besluit genomen om te gaan stoppen met de baan. Heb er diverse redenen voor en het is n moeilijk besluit geweest.  Ik ga niet stoppen met treintjes maar ik heb hierna simpelweg geen ruimte meer voor een baan dus het zal ff duren. Het pand waarin de baan zich bevind wordt verkocht. Heb inmiddels n start gemaakt met de afbraak. Het grootste probleem gaat nu worden waar ik alle spullen ga laten. Er zal het 1 en ander verkocht gaan worden dus dat staat vanzelf op het forum. Het is jammer maar na ruim 20 jaar bouwen is het over. Op naar het volgende project. Fototje van hoe het er nu bij staat.
Re: project van Veerman update 25-6-2020
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: project van Veerman update 25-6-2020
 :-(
Re: Re: project van Veerman update 25-6-2020
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Re: project van Veerman update 25-6-2020
Auw! Dat is lijkt mij echt geen makkelijk besluit.
Ik hoop voor je dat je het nodige kan recyclen, zodat niet al het werk voor niets is geweest.
Re: project van Veerman update 25-6-2020
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: project van Veerman update 25-6-2020
Hoi Frank,

Die zag ik niet aankomen  :-( :-(
Erg jammer dat het hier stopt je was met een prachtig project bezig.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: project van Veerman update 25-6-2020
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: project van Veerman update 25-6-2020
Hoi Frank,

Wat jammer dat je met je baan moet stoppen.

Hoop je binnenkort toch weer een keer op de stamtafel te zien.

Henk
Re: project van Veerman update 25-6-2020
Hallo

Jammer van al dat indrukwekkend werk .
Maar er is altijd een kans als je huurt of gratis mag gebruiken. Dat het verkocht word .
Dit is het probleem dat veel clubs ook soms hebben.

Alvast veel succes.
Mms vind je nog iets in dezelfde grote ooit .
En spoor maar lekker verder .

Grts Benny
Re: project van Veerman update 25-6-2020
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: project van Veerman update 25-6-2020
Niets is voor de eeuwigheid. Het was een indrukwekkend project. Jammer dat het stopt maar ook weer een kans om opnieuw te beginnen en het weer beter te doen.
Re: project van Veerman update 25-6-2020
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 25-6-2020
Dank voor jullie steun. Het was niet makkelijk om de keus te maken omdat ik zelf eigenaar ben van het pand. Ben geen zzp er meer dus het pand moest naar privé en er waren nog n aantal keuzes die ik moest maken want aanhanger en caravan stond er ook in en dat maakt het niet makkelijker. Wat het project zelf betreft heb ik als beginnend treinbaanliefhebber opvallend weinig fouten gemaakt. Alle keuzes die ik 20 jaar geleden heb gedaan bleken goed te werken. Alles was bereikbaar, alle decoders werkten ondanks grote afstanden. Nu ik an het afbreken ben zie ik pas de hoeveelheid draad die ik heb gebruikt. Kilometers draad zijn het. Ik had alles bij gehouden en ik zat op ruim 4 kilometer. Best veel denk ik.😆
Misschien in mijn volgende woning of als de kinderen de deur uit zijn dat ik weer n baan ken bouwen maar op dit moment is er geen ruimte helaas. Stamtafel wil ik wel af en toe bezoeken natuurlijk net als de Win-Digipet bijeenkomsten.
Mvg Frank
Re: project van Veerman update 25-6-2020
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: project van Veerman update 25-6-2020
Dat is nogal wat, Frank  :O

Hopelijk krijg je in de (nabije) toekomst de ruimte om toch een ( desnoods klein ) baantje te bouwen.
Kan ook leuk zijn; veel sneller klaar en lekker met scenery klooien  :P

Grtz Tony
Re: project van Veerman update 25-6-2020
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 25-6-2020
Ik hoop t wel als het mee zit. Het verhaal gaat nog ff verder. We zijn op zoek gegaan naar n andere woning met meer kamers dan nu en dan hopen dat er ruimte over blijft. Het is nog niet zover maar we zijn an het kijken.😁 zo zie ja maar hoe het allemaal heel snel kan veranderen.
Mvg Frank
Re: project van Veerman update 25-6-2020
Tjee Frank, wat vind ik dit eeuwig zonde  :-(
Maar wat niet kan, dat kan niet he.
Maar om deze beslissing te maken, moet op z'n minst gezegd, niet makkelijk zijn.
Ik weet er alles van, sta ook voor dezelfde keuze.
Dan blijft het toch jammer dat we beide onze banen niet zo gemaakt hebben dat het "even" uit elkaar gehaald kan worden.
Misschien de volgend baan dan toch maar in modules ???
Hoop dat jullie snel een mooie woning met voldoende ruimte vinden, om dan toch nog een baant(tje) te maken, zodat de mooiste treinen nog een rondje kunnen maken.
Succes en sterkte met het afbreken.... :-(