Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Re: project van Veerman update 25-6-2020

Gestart door Veerman maandag 04 februari 2013, 20:34:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 25-3-2017
De lok is idd heel compleet voor n relatief goedkope prijs. De gehele combi past precies op mijn opstelsporen en houd nog wat ruimte over. Vandaar heb ik er ook n aantal besteld en het is voor n goed doel:). Met de electronica ben ik nog ff mee an t stoeien want niet alles wil meteen goed lukken. Op dit moment zit ik met een sein te stoeien en met de computer die constant opstart in de veilige modus waardoor ik iedere keer alle instellingen van de computer weer kwijt ben.
Zodra de mfx seinen een beetje ingeburgerd zijn wil ik er nog wat gaan aanschaffen want ik mis er nog een aantal, hierna wil ik alles in wdp gaan aansturen en test rijden. Voordat het eenmaal zover is ben ik nog ff bezig aan de andere kant van de baan om alle kabels voor terugmelding en wisselsschakelingen aan te leggen zodT ik dit ook kan invoeren in wdp en zomhet testen kan beginnen voordat ik het eerste stuk ga aankleden.

Mvg Frank

Ps. sascha bedankt voor het maken en plaatsen van het filmpje. Het was een kort maar leuk bezoekje!
Re: project van Veerman update 26-1-2015
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: project van Veerman update 26-1-2015
Hallo Frank en Sascha.
Prachtig filmpje van een schitterende 3railforum keteltrein! :thumbup:
Erg leuk om gelijk een gedeelte van de baan te kunnen bewonderen.

Frank, als het niet (geod) werkt is het vaak lastig om er achter te komen wat de oorzaak is maar ongetwijfeld zijn er meer op ons forum die hetzelfde probleem hebben en dit misschien al opgelost hebben!? :idea:

Veel plezier met je 3railforum trein en succes met de baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: project van Veerman update 26-1-2015
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: project van Veerman update 26-1-2015
Citaat van: degeluidsman op maandag 08 juni 2015, 16:34:34
Ook de loc die ervoor rijd is naar mijn idee een betaalbare fullsound Marklin, hij rijd hier ook rond en koste ? 150.00  :)
Misschien is dit een idee voor de forumloc?

Hoi Peter,

Daar lopen al gesprekken over in een ander draadje. Bedenk je goed dat als je een loc wilt laten bedrukken door Märklin dat je er dan ook minimaal 500,- moet afnemen. En als je 'm professioneel wilt laten overspuiten ben je ook makkelijk 150,- bovenop de aanschafprijs kwijt ;)
Re: project van Veerman update 26-1-2015
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: project van Veerman update 26-1-2015
Frank dat is een fraai gezicht zo'n sleep van 20 stuks. Een mooie blauwe 39302 zou ook niet misstaan.

Groet,

Ronald

Re: project van Veerman update 26-1-2015
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 26-1-2015
Beste Ronald. Je brengt me wel op n idee. Ik,heb deze lok ook in mijn bezit dacht ik. Ik kan m voor de foto er wel ff voorplaatsen. Morgen dan maar ff proberen.
Mvg Frank
Re: project van Veerman update 26-1-2015
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: project van Veerman update 26-1-2015
Citaat van: Veerman op vrijdag 12 juni 2015, 23:40:45
Beste Ronald. Je brengt me wel op n idee. Ik,heb deze lok ook in mijn bezit dacht ik. Ik kan m voor de foto er wel ff voorplaatsen. Morgen dan maar ff proberen.
Mvg Frank

Leuk Frank, ben benieuwd.

Groet,

Ronald
Re: project van Veerman update 26-1-2015
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: project van Veerman update 26-1-2015
Prachtige film van de sleep met de 3railwagon's Frank. :thumbup:
Re: project van Veerman update 26-1-2015
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 26-1-2015
Doordat ik visite kreeg van vrouw en kinderen en heb lopen klooien met wat seinen is het maken van een foto met de lok erbij ingeschoten. Ik zal het morgen alsnog even proberen te doen. Ik heb er wel naar gekeken of ik m in bezit had en dit blijkt dus het geval te zijn.
Het filmpje is gemaakt door sascha en is idd goed gelukt. Het ziet er in het donker nog mooier uit met al die brandende seinen. Helaas zijn nog niet alle seinen aanwezig maar ook dat komt goed.
Mvg Frank
Re: project van Veerman update 26-1-2015
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 26-1-2015
Op verzoek van Ronald. De wagons met lok nr 39302
Mvg Frank
Re: project van Veerman update 26-1-2015
Frank

Mooie sleep met dito loc ervoor, veel plezier ermee. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: project van Veerman update 26-1-2015
Mooie loc Frank  :P :D

Mvg Jan 
Re: project van Veerman update 26-1-2015
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: project van Veerman update 26-1-2015
Ja Frank dat is hem. Prachtig :thumbup:

Groet,

Ronald
Re: project van Veerman update 18-10-2015
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 18-10-2015
Ik heb weer eens n klein updatje. Ik ben voor het grote deel onder de baan bezig dus zie je weinig veranderingen.
Re: project van Veerman update 18-10-2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: project van Veerman update 18-10-2015
Onder de baan is het ook mooi Frank  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: project van Veerman update 18-10-2015
Frank,

Das een deftige bekabeling  8o ik heb al goed niet zoveel last van zoveel kabels  :P verder top hoor  :thumbup:
Re: project van Veerman update 18-10-2015
-Frank:
Zeer professioneel aangelegde kablering, netjes geordend,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: project van Veerman update 18-10-2015
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: project van Veerman update 18-10-2015
Hoi Frank !

Dat lijkt wel een stroomkast uit een bedrijf en het ziet er erg netjes uit  :thumbup:
Zal nog wel even duren, voordat je aan de scenery kunt beginnen, lijkt me zo.

Succes met verder knutsen !

Grtz Tony
Re: project van Veerman update 18-10-2015
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 18-10-2015
Wat je ziet is eigenlijk nog maar het begin van de tweede serie decoders. Mijn eerste kast is klaar en deze staan aan de overkant van mijn zit positie. Het scheelde weer n paar meter draad  :P.
Het begint idd op een flinke schakelkast te lijken. Aan deze zijde komen 30 terugmeld decoders en in de kast ernaast iets van 24 wissel decoders.
Mvg Frank
Re: project van Veerman update 18-10-2015
-Frank:
Dat zijn een flink aantal terug meldingen, en ik dacht dat ik met mijn 20 decoders er al veel had, >:-D >:-D >:-D.
Ik heb ook de meld decoders gecentraliseerd op een plaats ( in een lade) en de wissel decoders ook in een andere lade.
Momenteel zit ik op ongeveer 1200 m draad.
Je kan mijn baan bekijken on het draadje (Baan Nergensland).
Re: project van Veerman update 18-10-2015
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 18-10-2015
Beste jorg. 1200 m is niet niks. Ik zal maar niet zeggen hoeveel draad ik er inmiddls in liggen heb maar dat gaat richting de 8000 m(schatting) ik trek mijn draden per 8 stuks uit dozen van 200 m. Die 30 terugmeld decoders is in deze kast maar aan de andere zijde van mijn stoel staat nog een kast met 24 terugmelders. Ook rwee kasten met wisseldecoders en nog 1 met inmiddels 8 boosters.
Mvg Frank
Re: project van Veerman update 28-10-2015
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 28-10-2015
Ik had vanmiddag n uurtje over en kon eindelijk na n lange tijd van draadjes weer eens n stukje hout plaatsen.
Re: project van Veerman update 28-10-2015
Frank,

Das echt indrukwekkend hoor, wel mooi ga je veel plezier aan hebben als je klaar bent.
Re: project van Veerman update 28-10-2015
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: project van Veerman update 28-10-2015
Frank,

Vanochtend met plezier je topic doorgelezen. :)
Wat een prachtige baan ben je aan het maken wat een oppervlakte zeg dat komt alleen in mijn dromen voor. ;)
Draden mooi weggewerkt een plezier om naar de kijken zo leer ik ook hoe het wel moet. ;)
Je hebt er weer een volger bij hoor. :P
Re: project van Veerman update 28-10-2015
Zozo, dat ziet er goed uit.
Re: project van Veerman update 28-10-2015
Hoi Frank,

Ziet er goed uit allemaal. Ik kom binnenkort eens naar Volendam, gaan we samen naar Annie je baan kijken. :D

Groetjes,
Ton
Re: project van Veerman update 28-10-2015
Hoi Frank, Prachtig zeg en zo nauwkeurig. :thumbup: :thumbup: :thumbup: Alleen staan de laatste foto's bij mij op hun zijde.
Re: project van Veerman update 28-10-2015
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 28-10-2015
Bedankt voor jullie lovende woorden.
@ ton2001 je weet dat je welkom bent.

Mvg Frank
Re: project van Veerman update 28-10-2015
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: project van Veerman update 28-10-2015
Frank,
Ik moet nu bekennen, dat ik eindelijk jouw topic eens rustig aan het doornemen ben geweest. Het was er nog steeds niet van gekomen. Man, man, wat een complex heb jij alles al klaar gezet. Ik moet erkennen, dat het lijkt op het behaald hebben van een ISO waardering! Alles , zelfs tot in de puntjes is weggewerkt en gebundeld. Magnifiek en dat werkt ertoe, dat ik dat ook maar eens moet gaan doen. Alles opbergen e.d. Jij bent een voorbeeld en zo als ik lees, dat werkt door, want menigeen zegt het ook!
Heel veel suk6 met de verdere af/opbouw, want er staat nog een heleboel op stapel.
Ik blijf jou nu volgen en ben nieuwsgierig naar de vorderingen!
:thumbup: :thumbup:
Re: project van Veerman update 28-10-2015
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 28-10-2015
Dank je Gerard. Ook ik heb voorbeelden. Het grootste is natuurlijk het forum maar ik heb goed gekeken hoe Tilly het allemaal op n rij heeft gezet. Jammer dat hij een pauze heeft maar dat komt wel goed. Wat de bedrading betreft, met een baan van dit formaat kun je bijna niet anders dan kabelgoten gebruiken omdat de warboel anders niet meer te overzien is. Ik ben inmiddels op niveau 4 beland maar ik ga richting niveau 15. Dit duurt uiteraard nog ff.
Mvg Frank
Re: project van Veerman update 28-10-2015
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: project van Veerman update 28-10-2015
Hoi Frank,

Niveau 15 hoe krijg je dat voor elkaar. Het lijkt op de foto's of je inmiddels al halverwege de hoogte van je ruimte zit.

Groet,

Ronald
Re: project van Veerman update 28-10-2015
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 28-10-2015
Beste Ronald. Niveau 15 zit ongeveer 1,50 m boven de treintafel. Op dit moment zit ik op 45 cm boven de tafel. Alles is mogelijk 😁
Re: project van Veerman update 28-10-2015
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: project van Veerman update 28-10-2015
Hoi Frank.
Prachtig om te zien hoe jouw baan er iedere keer weer een "laagje" bij krijgt! :thumbup:
Mooi ook dat het afwerkingsniveau, ondanks de grootte van de baan, op een bijzonder hoog peil blijft.

Veel plezier en succes met de verdere baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: project van Veerman update 28-10-2015
Hallo Frank,

Nadat ik vanmiddag met de gastendag tijdens de demo bij Wil over jou baan hoorde die  lagen moet worden, maar is je topic opgezocht. Geweldig wat een ruimte maar het levert ook heel veel werk op om je plannen te realiseren  Respect voor het werk wat je tot nu uitgevoerd hebt. Ziet er netjes uit.  Ga je vanaf nu zeker volgen en wens je veel succes en plezier met het project.
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 25-3-2017
ook hier maar weer s n update. Ik ga nu lekker de hoogte in.
mvg Frank
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Dag Frank.

Het lijkt mij een hele toer om overal bij te kunnen komen :eek: , maar
desalniettemin bijzonder indrukwekkend wat je tot nu toe gebouwd hebt. :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: project van Veerman update 25-3-2017
-Frank:
Mooie update weer al is het weer een tijdje geleden,  :thumbup:
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: project van Veerman update 25-3-2017
ik ben echt onder de indruk van de grootte, complexiteit en kwaliteit van deze baan  :thumbup:
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 25-3-2017
@ Eric. Het is niet altijd even gemakkelijk maar tot nu toe heb ik overal ruimtes gecreëerd waar ik in kan staan om er bij te komen. Ik kan rondom de baan lopen en er zijn een aantal mangaten gemaakt die je straks niet mee ziet.
mvg Frank
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Hoi Frank,

Ik hoop dat je ons binnenkort weer eens verrast met een aantal foto,s van de huidige baan.

Nu je de hoogte ingaat krijg je nog meer diepte werking in je baan, alleen de houten constructie is al een genot om naar te kijken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Vooruit dan. Nog 2 fotos. Het bouwen gaat vrij langzaam omdat wat minder tijd vrij kan maken. Gelukkig hebben we daar allemaal last van. :D   Grrr ze staan helaas weer gedraaid. K...e apple.
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Dat is n enorme baan.
Daar komen je tankwagentjes tot z'n recht.
Ga zo door.

Gr.ton
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Hoi Frank.
Fijn om te zien dat je weer lekker bezig bent! :thumbup:
Moest wel eerst even "kantelen" maar dan zie je wel een prachtige baan in aanbouw.

Veel plezier en succes met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Wat een enorme ruimte heb je ter beschikking. Interessant om dit verderr te volgen.
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Bedankt voor de foto,s Frank, op mijn iPad staan de foto,s goed zonder kan ik mijn hoofd hoef te draaien  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Het ziet er indrukwekkend uit.
Dat wordt wel sjouwen met vele zakken gips.

groet
Harald
Re: project van Veerman update 25-3-2017
-Frank:
Mooie platen, al staan ze op hun zij, maar als ik ze open in een extra tabblad staan ze wel recht.  :thumbup:
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Frank

Wat een lengte aan baan heb je daar toch  8) is gewoon prachtig om te zien hoe alles mooi strak word gebouwd bij jou.  :thumbup: :thumbup:
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Hallo Frank

Weer een schitterende up-date gezien, prachtig.....

Groetjes,

Minto Tighfield
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Lid sinds: 2013

mijn trein rijdt niet op tijd, die rijdt op rails

offline
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Omdat dit draadje nog niet zoveel pagina's heeft, dacht ik kom, eens even kijken wat dit gaat worden........


en toen werd ik even stil...............


Allememachies wat een ruimte en wat een spoor. Je hebt er een volger bij hoor!

Bij een bezoekje aan Volendam zou je hier (als modelspoorliefhebber?) een blik moeten kunnen werpen, figuurlijk gesproken dan. Naast de klederdracht, flaneren door de winkelstraat en langs de haven, het eten van een visje, in klederdracht op de foto heeft Volendam er een attractie bij.....  :)

Peter
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

online
Re: project van Veerman update 25-3-2017
Hallo Frank,

Net als zovelen al hebben geschreven, wat een super ruimte heb je tot je beschikking. :thumbup: :thumbup:

En je heb er nog een volger bij. :)

M.vr.gr. Erwin