Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

De bouw van mijn podium voor een concert nieuwe aanwinstjes voor het project

Gestart door oetbeem zondag 03 februari 2013, 14:48:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
De bouw van mijn podium voor een concert nieuwe aanwinstjes voor het project
Goede middag iedereen
Afgezien van modelspoor ben ik ook enorme fan van muziek vooral van de band metallica
Nu dacht ik... kan ik dat combineren : tuurlijk kan dat :D

Dus ben ik begonnen met de bouw van een podium
Benodigd heden
Karton
Hout
Lijm
Delen van een brug
Ledjes
Poppetjes

Nodige gereedschap zoals een schaar een zaag een vijl enz...


bouw podium 1 by oetbeem, on Flickr


bouw podium 2 by oetbeem, on Flickr

De basis van het podium bestaat uit 2 lagen karton en 1 stukje hout wat het podium moet voorstellen
De rest komt het publiek op te staan

Ik heb wat brugdelen gepakt van een bouwpakket van faller
Hiermee maak ik het zogenaamde stalen frame waar alle lichten aan komen te hangen

bouw podium 3 by oetbeem, on Flickr


bouw podium 4 by oetbeem, on Flickr


bouw podium 6 by oetbeem, on Flickr

Hierna heb ik de achtergrond voor het podium op maat gemaakt in word en deze uitgeprint
Hierna heb ik de afbeeldingen uitgeknipt en op karton geplakt voor de stevigheid.

bouw podium 7 by oetbeem, on Flickr


bouw podium 10 by oetbeem, on Flickr


bouw podium 10 by oetbeem, on Flickr

tot zover ben ik vandaag gekomen

bouw podium 12 by oetbeem, on Flickr

Mvg Danny
Re: De bouw van mijn podium voor een concert
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: De bouw van mijn podium voor een concert
Ziet er leuk uit Danny :D ben ook nieuwschierig hoe het podium er uit gaat zien als de lichten het doen. ;)

Mvg
Frank
Re: De bouw van mijn podium voor een concert
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: De bouw van mijn podium voor een concert
In de Märklin / Herpa - Fulda set 151054 zitten 4 vrachtwagens, waarbij de trailer splitsbaar is, en zo een podium vormt met de bijgevoegde vloer.
Misschien is het wat voor je. De vrachtwagen schijnt ook los verkrijgbaar te zijn.
Als je handig bent, kan je de imitatie verlichting vervangen voor led-verlichting. (ook podiumverlichting)

Mvg. Mars

FF snel voor je opgezocht en (losjes) in elkaar gezet voor het idee:




Re: De bouw van mijn podium voor een concert
Ik ben blij dat ik dat podium niet hoef te bouwen. :D Lekker stevig uitgevoerd.

Alle info over dit soort constructies vind je op : http://www.stageco.nl/producten/concert-stages/festival-stages-ground-supports/3/all
Als je goed zoekt vind je vast de stage van Metallica er ook nog wel tussen.

Robin
Re: De bouw van mijn podium voor een concert
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: De bouw van mijn podium voor een concert
leuk gedaan al.
ziet er apart uit met een leuk thema.
ben benieuwd naar het vervolg.

gr john
Re: De bouw van mijn podium voor een concert
Frank : Daar ben ik ook benieuwd naar :)

Loc1200 : Erg leuk zo n vrachtwagen maar een zelfbouw podium vind ik toch wat leuker ;)

Robin : Dankje voor de link ;) staan een aantal leuke tussen
Het is niet de bedoeling dat ik er een namaak van het echt dit is meer een fantasie model ;)

John : Vervolg komt er aan zodra de nodige onderdelen binnen zijn ;)

Mvg Danny
Re: De bouw van mijn podium voor een concert
Citaat van: oetbeem op zondag 03 februari 2013, 23:03:45

Het is niet de bedoeling dat ik er een namaak van het echt dit is meer een fantasie model ;)

Dat begrijp ik Danny.Maar je hebt nu wat extra voorbeelden.  ;)
Dus maak die poten niet te dik. Dat trekt je hele "dak" uit verhouding.

Ik heb trouwens zelf ook regelmatig met dit Lego voor echte mannen gewerkt.
De maat is 80 bij 80 centimeter.Zijn dus flinke traptreden.(en 22 meter hoog in dit geval)
Op het moment van de foto was het trouwens 30 graden.

Gr Robin
Re: De bouw van mijn podium voor een concert
Bij "miniatur wonderland" in Hamburg hebben ze ook zo'n festival nagebouwd.
Is ongeveer 1m² en er staan 30.000 mannetjes op. en je kan er blijven naar kijken, overal zie je wel iets gebeuren in het publiek.
Een echte aanrader, als je eens in de buurt bent om dit te gaan bezoeken. Maar maak niet de zelfde fout als mij, ik had vrouw en dochter mee, na 2u hadden ze het gezien, toen wou ik nog eens rond gaan ;-)
Zal deze avond eens zien of ik de foto's kan vinden.
Re: De bouw van mijn podium voor een concert
Hier de beloofde foto's...
Met een engelengeduld moet het lukken  ;)

Re: De bouw van mijn podium voor een concert
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: De bouw van mijn podium voor een concert
je hebt daar inderdaad engelen geduld voor nodig.
mooi om te zien maar te duur om het zelf thuis te bouwen vind ik.
30000 poppetjes. dan ben egt wel een behoorlijk bedrag kwijt+ de rest nog maar dan heb je nog wat.
in het klein is het dus wel mogelijk wat sommige hier op het forum maken.

gr john
Re: De bouw van mijn podium voor een concert
Bedankt voor de foto s :)D
Zo groot ga ik het natuurlijk niet maken ik heb er de ruimte en al helemaal het geld niet voor
Ik wou eerst ook een speakertje plaatsen met wat liedjes van metallica maargoed hoe ik dit moet voeden ehhm ja :D ik heb nog wel een oude mp3 speler liggen en een speakertje op batterijen misschien dat dit om te bouwen is maar dat betwijfel ik
Denk dat ik het zo ga doen met de ledjes
Het worden 3 series
1ste serie : 7 rode ledjes op de achtergrond
2de serie : 4 warm witte leds op de metalen ondersteuning
3de serie : 2 rgb ledjes die automatisch van kleur wisselen ook op de ondersteuning
Ik wou het eerst op de maat van de muziek laten knipperen maar hier ben ik wel een aantal centen aan kwijt en aangezien ik geen centen heb doe ik dit dus ook NIET

Ik heb 50 poppetjes besteld en de ledjes zijn ook al geregeld
Over 2 week komt een handig forum lid langs  om mij even te helpen met de ledjes :)

Dacht ik alles geregeld te hebben... owja ehhm de band zelf :D
Deze komt nog wel :)
Denk dat ik de band van noch ga kopen maar dan moet ik ook nog een losse gitarist hebben omdat metallica bestaat uit : 1 bassist : 2 gitaristen(waarvan een zanger) en een drummer

Ik heb hier nog een saxofonist een pianist liggen dus mocht iemand een figuurtje over hebben met een gitaar en deze wil ruilen met een van deze 2 muziekanten : bij mij kan je daarvoor terecht :D

Mvg Danny
Re: De bouw van mijn podium voor een concert
Citaat van: oetbeem op maandag 04 februari 2013, 16:31:42
Over 2 week komt een handig forum lid langs  om mij even te helpen met de ledjes :)

Wil dat dan zeggen dat ik niet meer moet zoeken en bouwen aan een LED sturing met 10 kanaals looplicht en 3 kanaals flikker LEDjes ?
Ok, geen probleem.

Succes met de bouw , ik volg mee ..

Dani
Re: De bouw van mijn podium voor een concert
As je leds wilt laten flikkeren op de muziek dan kan je voor enkele euro's zo'n discolicht kopen.
Deze gaan ook met de muziek mee, lichten er uit halen, eventueel vervangen door leds en in uw podium bouwen.
Je kan mooie dingen maken voor geen geld, gewoon beetje zoeken en creatief zijn, dit is het leuke aan ons hobby.

ivm poppetjes, koop deze in ongeverfde versie, nadien kleur je ze zelf in masse, tenslotte metalica fans zijn meestal in het donker gekleed, dus bovenlichaam in zwart/donkerblauw of grijs, onderlichaam in zwart of blauw en nadien armen/gezichten schilderen en je bent er.
En eens uw podium en publiek er staat kan je nadien nog extra poppetjes plaatsen eens er weer budget voor is. Tenslotte rome is ook niet op 1 dag gebouwd ;-)


Re: De bouw van mijn podium voor een concert
Dani : we hebben het al keurig via pb opgelost waarmee ik super blij ben ;)
Hoop dat het je lukt om een printje te maken voor me maar dat komt vast wel goed :D

Phollipe De knipperende lichten worden al geregeld ;)
Poppetjes kan ik heel goedkoop krijgen bij een mede forum lid en jah kwa kleur maakt het me niet zo heel veel uit
Mocht het me storen ga ik ze alsnog oververfen

Mvg Danny
Re: De bouw van mijn podium voor een concert
Goeie avond iedereen
Vandaag een leuk pakketje van AJ gehad :)


1 by oetbeem, on Flickr


2 by oetbeem, on Flickr


3 by oetbeem, on Flickr

Mvg Danny
Re: De bouw van mijn podium voor een concert nieuwe aanwinstjes voor het project
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: De bouw van mijn podium voor een concert nieuwe aanwinstjes voor het project
leuke aanwinsten.
mag ik vragen welke lichten jij ervoor gebruikt?

gr john
Re: De bouw van mijn podium voor een concert nieuwe aanwinstjes voor het project
ik zie dat je de ledjes en de poppetjes al hebt...

Het printje daar wordt aan gewerkt.  Het kan wel een poosje duren eer het klaar is, maar het ontwerp heb ik in elk geval al klaar zitten, het is nog een kwestie van er eens te gaan aan zitten en h et solderen.  Ik mis nog een paar condensatortjes, de rest ligt klaar.

Flikkerdeflikkerdeflik :-)