Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Märklin 37165

Gestart door nobody zaterdag 02 februari 2013, 16:40:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin 37165
nobody
gast

Märklin 37165
Na het uit de verpakking halen van de loc viel me het volgende op:
- Op het machinistenhuis zit een "pukkel" die er niet hoort. Hier zit bij de 37160 de antenne.
  Het ziet er inderdaad uit als een "contrastekertje" voor die antenne.
  Ik kan me best voorstellen dat Märklin dezelfde mal voor beide locversies gebruikt.
  Bij alle afbeeldingen, van Märklin afkomstig, is die "pukkel" zorgvuldig weg retoucheerd. (Zie foto 1)
- In het bijgesloten (gesealde) zakje met onderdeeltjes ontbreken twee remslangen. De meisjes van Märklin kunnen
  kennelijk niet tellen... ;) In elk geval faalt de eindcontrole weer eens. (Zie foto 2)
- Er zit zo'n goedkope sleper onder. Waar de veren voor en achter uitsteken. Blijven prima haken op de hoge
  wisselpuko's. :(  (Zie foto 3)
- Toen ik de loc op de baan plaatste, ging ze er als een speer vandoor...
  Grapje van de dames van de eindcontrole? Van de baan geplukt toen de lok reed en meteen in de verpakking
  gestopt?
  Na inkloppen van het standaard adres, reed ze netjes.

  De instellingen en geluiden voor de ESU Loksound decoder, die bij de BR 94 horen, vanaf de ESU site 
  binnengehaald.
  Morgen de ESU decoder van de ESU data voorzien en testen en de Märklin mLD decoder eruit halen en de ESU
  Loksound erin stoppen. Dan heb ik en Sound en DCC formaat. :idea:
Re: Märklin 37165
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin 37165
Wel een prachtige lok, die pukkel op het dak is mee te leven lijkt mij, de sleper is toch een - puntje..

Gr

Mathijs
Re: Märklin 37165
Ik heb zijn zusje, de 37160, eens op de baan gezet en verdorie, problemen met de sleper. Door de lok te laten "kruipen" krijg je onmiddellijk een goed beeld van het baankontakt. Bij de wissels was het probleematisch: lok valt steeds stil. Bij een iets hogere snelheid reed de lok door, maar knipperde het lampje even. Slper nog eens bestudeerd, wat een onding op zo'n prachtige lok. Inderdaad, M onwaardig. Ik hoop niet dat ze hiermee meer loks gaan uitrusten. Wellicht omsisselen voor een andere, maar welke?
Overigens de lok bleef netjes staan op het programmeerspoor. Wel weer problemen met de lokdatabase van de CS2: toont bij het lokplaatje steeds vraagtekens en dan moet je het lokplaatje erbij gaan zoeken. Maar dat is een ander probleempje.

De pukkel op het dak is inderdaad een busje om de antenne in te steken. De 37i60 heeft een rangeerantenne, de 37165 niet.

Het gesealde zakje bij de 37160 bevat 4 remslangen en nog twee andere "stangen".

De geluiden bij de 37160 klinken goed, heb ik geen problemen mee.

Groet Nico
Re: Märklin 37165
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin 37165
Beetje makkelijk van Märklin dat ze die pukkel hebben laten zitten.
Het ziet er wel raar uit, zo'n rudimentair kokertje op het dak.
Re: Märklin 37165
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Märklin 37165
Citaat van: modeltreinverzamelaar op zaterdag 02 februari 2013, 18:03:09
Ik heb zijn zusje, de 37160, eens op de baan gezet en verdorie, problemen met de sleper. Door de lok te laten "kruipen" krijg je onmiddellijk een goed beeld van het baankontakt. Bij de wissels was het probleematisch: lok valt steeds stil. Bij een iets hogere snelheid reed de lok door, maar knipperde het lampje even. Slper nog eens bestudeerd, wat een onding op zo'n prachtige lok. Inderdaad, M onwaardig. Ik hoop niet dat ze hiermee meer loks gaan uitrusten. Wellicht omsisselen voor een andere, maar welke?

Groet Nico

Hallo Nico, Als het een gewone kliksleper is, dan even de nieuwe sleper uit de 4 gaatjes van het houdertje lichten en dan vervolgens een oude sleper eronder zetten. Mocht je er niet uitkomen en woon je in de buurt van Arnhem, dan kom ik het graag even voor je fixen.

Groet, Jasper
Re: Märklin 37165
Hallo Nico, Als het een gewone kliksleper is, dan even de nieuwe sleper uit de 4 gaatjes van het houdertje lichten en dan vervolgens een oude sleper eronder zetten

Hallo Jasper,

ik zie geen schroefje, waarmee de sleper vastgezet is; dus neem ik aan dat het een sleper is die je vast kan klikken zoals je al aangaf. Maar wat bedoel je met "een oude sleper" er onder zetten? Ik denk zelf een oud model, maar zover ik weet kan je die alleen maar vastzetten met een schroefje en dat kan hier niet. Ik heb nog een paar loks bekeken, alle in de 36xxx serie en deze zijn allemaal voorzien van dit type "klik" sleper. 

Bovendien gaan we dan wel erg makkelijk voorbij aan het probleem, dat hier door Märklin is veroorzaakt, door een ander model sleper toe te passen, kennelijk om het produkt goedkoper te maken en niet om de kwaliteit te handhaven of zelfs te verbeteren. Niet alle vernieuwing is vooruitgang. En een goed werkende sleper is van essentieel belang bij het digitaal rijden. Ik ben daarom ook vreselijk benieuwd naar de nieuwe krokodil, 37565 en 37566, waar door Märklin behoorlijk aan de construktie gesleuteld is.

Groet Nico
Re: Märklin 37165
nobody
gast

Re: Märklin 37165
Citaat van: mathii72409 op zaterdag 02 februari 2013, 17:11:05
die pukkel op het dak is mee te leven lijkt mij
Lijkt mij niet. Gaat er dus af. Klusje voor de dremel. ;)
Re: Märklin 37165

Lijkt mij niet. Gaat er dus af. Klusje voor de dremel.


Hallo Nobody,
zou ik zeker niet doen. Beter is het om er zelf een antenne in te zetten; het is maar een stom stukje zwarte kunststof en het is ook conform het bedrijf, zie de 37160.

groet Nico
Re: Märklin 37165
nobody
gast

Re: Märklin 37165
Nico, is niet conform het grootbedrijf. Het bedrijfsnummer 94 713 van de 37165 had geen antenne.
Re: Märklin 37165
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin 37165
Denk dat Nico de garantie in gedachten heeft ;)

Mvg Gert
Re: Märklin 37165
nobody
gast

Re: Märklin 37165
Garantie op een constructiefout(je) :help:
Re: Märklin 37165
nobody
gast

Re: Märklin 37165
Aanvulling, zie ===> klik
Re: Märklin 37165
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin 37165
Je "klik" gelezen Wim, geweldig zoals die duitsers er gehakt van maken :thumbup: Is i.d. een 1 euro motor of zoals die duitsers het zo mooi zeggen : Een nieuwe Chinese SDS motor :D :D

M maakt er soms gewoon een zooitje van :thumbdown:

Mvg Gert