Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

ESU 61600 en veldmagneet en anker 60670

Gestart door Jonny zondag 10 juni 2007, 01:39:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ESU 61600 en veldmagneet en anker 60670
Hallo.
Is het ook mogelijk om van de Marklin ombouwset 60760 het anker en het veldmagneet te gbruiken in combinatie met een Esu lokpilot 61600 ?
Ik heb dit namelijk wel gedaan maar nu heb ik het idee dat de locomotief snel warm word (ik dacht eerst dat het aan het weer lag) maar heb toch mijn twijfels.
De locomotief loopt verder prima zonder rare bijgeluiden, heb hem nog niet intensief getest gewoon een paar rondjes laten lopen.
Op het motorschild zit standaard een weerstand gesoldeerd moet deze misschien verwijderd worden ?
Ik vindt de Duitse handleiding niet zo makkelijk te lezen misschien staat het hierin al wel beschreven.
Ik kan er verder ook niets over vinden op het Forum.

Alvast bedankt, Jonny.
Re: ESU 61600 en veldmagneet en anker 60670
Bedankt Peter.
Het zit inderdaad zo als jij aangeeft.
Behalve zitten er geen spoeltjes tussen de koolborstels en decoder, is dit wel nodig dan ?
Ze zaten niet bij de decoder(deze nieuw aangeschaft).
Dan zal het warm worden wel van het weer komen, het was hier ook 30 graden.

Bedankt, Jonny.
Re: ESU 61600 en veldmagneet en anker 60670
Geweldig bedankt Peter.
Ik zal even kijken of ik deze spoeltjes van 39 MH bij conrad kan bestellen.
Mag het ook meer zijn of dan liever iets minder MH ?
Ik heb de locomotief net even een half uur laten lopen (via Koploper) en dit ging goed, moet nog wel een beetje met de afrem vertraging bezig dit is me niet geheel naar wens (te abrupte stop en rijdt uiteindelijk 5 tot 10 cm te ver door).
Dit is de eerste keer dat ik een ESU decoder gebruik en ik geloof dat hij wel gaat bevallen, ik was namelijk zeer ontevreden over de Marklin 60760.
Misschien zijn er wel betere alternatieven dan hoor ik het graag, wil in de toekomst ook nog wel een locomotief met een Esu sound decoder ombouwen, maar eerst dit.
Ik vindt tot op heden de Marklin FX decoder 60902 nog het beste, maar ja bijna niet meer te krijgen.
Ik wil vanmiddag proberen mijn Wismar railbus om te bouwen met een ESU 61600 (als deze past)
Maar als iemand mij zeggen kan welke decoder dezelfde of betere rijeigenschappen heeft als de Marklin 60902 mag u dit wel laten weten.

Mvg  Jonny.
Re: ESU 61600 en veldmagneet en anker 60670
Vanmiddag mijn Wismar railbus (3423) om proberen te bouwen, maar dit is niet gelukt.
De ESU decoder 61600 is te groot, er is niet genoeg ruimte voor deze decoder.
Ben even aan het zoeken geweest en ik kom er op uit om de Viessmann decoder 5242 te gebruiken. (afmeting 11,4 mm x 8,8 mm x 3,3 mm)
Ik weet niets van de rijeigenschappen, maar ik geloof dat ik ook geen keus heb ivm de maat.
We zullen zien.

Jonny.