Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

iTrain gebruiker in de buurt van Antwerpen

Gestart door Leo Huysmans zondag 06 januari 2013, 18:04:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
iTrain gebruiker in de buurt van Antwerpen
Hallo allemaal,

Toevallig iemand op het forum die iTrain gebruikt/beetje mee uit de voeten kan en in het Antwerpse woont?

Leo Huysmans/Edegem.
Re: iTrain gebruiker in de buurt van Antwerpen
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re: iTrain gebruiker in de buurt van Antwerpen
Ik ben hier ook na op zoek maar dan omgeving Maastricht helaas is Antwerpen en Maastricht iets te ver 100 km .
Dus iemand die I Train in omgeving Maastricht gebruik neem contact op via p.b.dank u .

Groeten uit Maastricht Brupo-X. :cool: :cool: :cool:
Re: iTrain gebruiker in de buurt van Antwerpen
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: iTrain gebruiker in de buurt van Antwerpen
Hoi Leo,

Tijdens de nieuwe dag in Antwerpen wil ik wel een demo even met iTrain.

Groet,
Bert
Re: iTrain gebruiker in de buurt van Antwerpen
                                beste, ik ben op zoek naar een besturings systeem voor pc wat lijkt het beste besturings systeem voor pc, ik heb  al  het besturings progama van koploper op mijn pc staan het lijk me  niet gemakelijk te prodameren of is itrain beter geschikt voor het besturen en ook wat het
progameren.
daarom mijn volgende vraag het besturings systeem vani itrain is dit gemakelijker te progameren dan kopler?.
  kan men dit al gratis dounloden of is dit progame van i train al te koop?
het zit namelijk zo we gaan een treinbaan bouwen in schaal n we zouden graag digitaal van start gaan meteen degelijk besturings systeem de baan zal een groote baan worden met  afwisselt  treinverkeer ,ik weet dat er
verscheidene besturings systemen te koop zijn van verschilende merken onderhandere ecos,daar hangt een stevig prijs kaartje aan vast, dat heb ge nog marklin station  dat van de firma roco  fleischman enz....
om en duur ziet ge de bomen niet meer door het bos.
wat iis nu nog het beste besturings systeem en prijselijkste ,wat digigtal besturings systeem word er in   l algemeen in clubs of bij  modelbouwer thuis gebruikt, pc of een van de centrale  statison van bepaalde merken, ik weet niet meer hoor wat ik best kan gebruiken voor mijn  modelbaan,graag zou ik daarom wat inlichtingen krijgen kan iemand daar meer  informatsie over gevein ?,mijn gebruikers nzz--aam id      .ik ben pas nieuw op het 3 rail forum mijn gebruuikers naam is viditv

                                             alvast al bedankt al voor de inlichting
                                                                                                               
                                                            groeten, viditv
                                                         
Re: iTrain gebruiker in de buurt van Antwerpen
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: iTrain gebruiker in de buurt van Antwerpen
Hoi Viditv,

Het programma iTrain is te downloaden van iTrain. Je krijgt dan een probeer versie, waarin niet helamaal alle mogelijkheden zitten, maar wel genoeg om een goede indruk van het programma te krijgen. Voor een beginner is het veel makkelijker te begrijpen.

Groet,
Bert
Re: iTrain gebruiker in de buurt van Antwerpen
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: iTrain gebruiker in de buurt van Antwerpen
@Leo,
Ik woon in de omgeving Bergen op Zoom, dit is net iets meer als 50km.
Mocht het nodig zijn dan stuur je maar een PBtje. Heb Itrain draaien in een uitgebreide testopstelling.

@Viditv
Koploper is gratis en vrij voordelig aan de praat te krijgen met een hele eenvoudige centrale oid. Koploper is echter moeilijker om aan de gang te krijgen en vergt nogal wat tijd (heb ik me laten vertellen)
Itrain is niet gratis, echter een testbaantje met max. 3 locs en een beperkt aantal bezetmelders is gratis met beperkte functionaliteit. Een testlicentie voor 2 maanden, eventueel nog een keer te verlengen is gratis, daarna kost het ± 100,- (afhankelijk van de wensen). Hiervoor kun je diverse oplossingen kiezen die in de manual van Itrain uitgebreid beschreven staan. Itrain is vrij gemakkelijk te leren, al is het wel raadzaam om klein te beginnen.
Ik gebruik zelf de MS2 (ik rijd Marklin H0 met C-rails) met de CC-schnitte van Thorsten Mumm. Kosten excusief Itrain & MS2 : ? 145,-
Zie ook mijn Topic over CC-Schnitte en mijn Topic over mijn baan.
Re: iTrain gebruiker in de buurt van Antwerpen
                                         hallo beste treinlief hebbers.
al bedankt voor de enkele inlichtingen aangaande  treinbesturing met de pc ik vind koploper een goed progama zoals  jullie vermeld zou itrain iets gemakerijker zijn wat progameren  betreft via pc
mij is het opgevallen dat er velen met koploper werken,ik heb nog de tijd om dit eens na te gaan vermits ik de bouw van mijn baan pas volgend jaar van start gaat, de zolderkamer moet nog klaar gemaakt worden geisoleerd en giprok platen tegen het plafond het  is een schuin dak,enz....
ik heb  voldoende ruimte de baan is in Uvorm  kamer 5.5m op4m.het zal een japanse baan worden met uitsluitend  Japanse treinen van kato schaal n en , japans landschap ik en mijn zoon doen opzoekwerk  daarvoor
via internet, fotos en videos, trouwens mijn zoon heeft al enkele malen in japan geweest daarom zijn intresse voor japan hij, heeft daar mooije Japanse treinbanen gezien ,daarom zijn we op het iedee gekomen om een    Japanse baan te gaan bouwen, de planing is bijna klaar zoals eerder al gezegd het zal een groote baan worden, de treinen zullen van Kyoto naar tokyo rijden tussen die 2steden is er een luchthaven, onder de luchthaven komt er een statsion  de treinen zullen daar  aankomen en vertreken om hun weg verder te zetten, richting
  tokyo of Kyoto een en terug, het station zal ook  dienst doen als schaduwstation, met opstelsporen voor afwisseld treinverkeer,aan de voorzijde van de baan zal men goed het treinverkeer kunnen zien, het is trouwens ook een statsion .
ik heb vroeger een groote marklin treinbaan gebouwd, ik weet wel degelijk hoe ik zo een groote baan moet bouwen, heb in die tijd veel informatsie gekregen,maar nu met digitale tijdperk is het anders wat voor namelijk het digital rijden betreft ik heb al veel opzoek werk gedaan via internet en ben daarom blij dat ik een goede trein forum heb gevonden,want hier in belgie vind men er  niet veel..
ps;heb nog een laaste vraag, kato heeft digitale decorders voor treinen wissels enz decoders van digitrac mijn vraag is als ik met pc sturing zou werken, is het nu koploper of itran of een ander merk gaat dit werken met die decorders van digitrac ik heb reeds vernomen dat kato kan werken met ecos comander niet met marklin stations ,dat van marklin zou storing kunnen veroorzaken is me medegedeeld,kunt u mij daarom wat dit onderwerp betreft  daarover meer  inlichtingen overgeven?

                                                   alvast nog maar eens bedankt,treinliefhebbers,tot de volgende keer
 

                                                                              de groeten, viditv   

Re: iTrain gebruiker in de buurt van Antwerpen
Beste Viditv,

Ter info U berichten zijn amper te lezen.

Mvg

Olivier
Re: iTrain gebruiker in de buurt van Antwerpen
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: iTrain gebruiker in de buurt van Antwerpen
Misschien kunt u de vragen eventjes genummerd onder elkaar plaatsen?
Dat maakt het iets makkelijker om u van dienst te zien.
Re: iTrain gebruiker in de buurt van Antwerpen
                                                                              hallo jan ,

in mijn vorig bericht dat schijnbaar verwarend blijkt te zijn ,wat betreft de vragen die ik aangaande  pc besturing heb gesteld ,heb ik verlopig maar 1 vraag  meer ,de andere vragen weet ik nu al, aangaande treinbesturing via pc.
  ik heb nu slechts te kiezen met welk progama via pc de treinen wil besturen, ik heb 2 favorieten  het progama van koploper of dat van itrain .
  ik heb de handleiding van de 2besturings sestemen bekeken, ik vind persoonlijk dat van itrain best duidelijker is te begrijpen en ook wat het progameren betreft,zeker voor een beginner..

nu is  mijn vraag ik ga treinen van het merk kato rijden vermits mijn baan die ik ga bouwen uitsluitend ga rijden met Japanse treinen van kato, daar voor zijner  dicoders voor de treinstellen van digitrax beschikbaar enz...kan dit werken met koploper of itrain het merk kato werkt met dcc .
de decorders van digitrax werken wel met esos comander heb ik vernomen

                                                    alvast al bedank voor de inlichting,
         
                                                               groetjes,viditv

Edit Edwin: Onnodige lege regels verwijderd
Re: iTrain gebruiker in de buurt van Antwerpen
Beste,

U berichten zijn nog altijd zeer moeilijk te lezen.
Gevolg: weinig reactie op.

Mvg

Olivier
Re: iTrain gebruiker in de buurt van Antwerpen
Ja, begin eens met leestekens en hoofdletters. Het zal wel een generatieding zijn, maar als iemand geen moeite doet zijn vragen begrijpelijk te formuleren, dan ga ik geen moeite voor een goed antwoord.
Probeer ook eens de zoekfunctie. Over de verschillen tussen Koploper en iTrain bestaan al een paar draadjes. Oei, toch een bruikbaar antwoord gegeven.  8)
Re: iTrain gebruiker in de buurt van Antwerpen
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: iTrain gebruiker in de buurt van Antwerpen
 :)Ik woon in Niel ... niet zo ver van u   :) gebruikt al ruime tijd I train en CS2
Re: iTrain gebruiker in de buurt van Antwerpen
Beste Mon,

Bedankt voor de zeer nuttige bijdrage.

Mvg

Olivier