Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Märklin compatibele USA modellen van MTH

Gestart door Bertus woensdag 30 januari 2013, 21:32:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin compatibele USA modellen van MTH
Ik zie vandaag op de website van MTHtrains.com dat ze een nieuwe serie hebben met een 3E+ decoder zoals ze hem noemen, die ze gebruiken voor modellen die kant-en-klaar op Märklin 3rail digitaal kunnen rijden, onder DCC.
Zoek op de term 3E+ en je krijgt alle Märklin uitwisselbare modellen op een rijtje. Even in de gaten houden welke schaal je voor je hebt, als je H0 selecteert ben je ook daarvanaf. Heb je altijd al een FA met een dubbele B unit erachter willen hebben? Dat kan nu. Voorheen was Heerenveen importeur, maar ook al staat dat nog op de site, dat is achterhaald. MTH is nu in Europa te verkrijgen via Busch. (--> Busch MTH catalogus 2013) Bedenk wel dat de wagons van MTH nogal prijzig zijn, voor de goederenwagons kom ik uit op accutrain. Zoek je nog een mooi overzicht van soorten goederenwagons in Amerika, kijk dan eens hier op de site van Union Pacific. (http://www.uprr.com/customers/equip-resources/cartypes/index.shtml) Omdat de amerikaanse markt anders in elkaar steekt worden er maar enkele series voor een heel korte periode aangeboden. Dat kan soms lastig worden om de goede versie van een wagon te vinden.
Re: Märklin compatibele USA modellen van MTH
Bertus, dank voor de informatie, via MTE kan je ook modellen van MTH bestellen, en ze hebben een duidelijk overzichtje gemaakt http://www.modeltreinexpress.nl/www/menusubcategorie.asp?merk=MTH. Ik heb er ook al een in bestelling staan, maar de levering via busch is blijkbaar nogal dramatisch.
Maar geduld loont (gaan we vanuit :)).
groet,
Joram
Re: Märklin compatibele USA modellen van MTH
Allen,

http://www.mthtrains.com/sites/default/files/catalog_files/2013_ho_v_1/index.html

De link naar de online cat. 2013 HO. Op pagina 1 staat het beschreven. Voor wie de engelse taal niet machtig is:
De proto E3+ modellen zijn voor de marklin baan. Deze zijn uitgerust met sound decoder en NEM 340 wielen, DCC en/of Motorola aansturing. Let daarbij wel op dat niet iedere loc door de R1 bocht kan. Dit staat per model beschreven.

Gezien het flinke aanbod aan modellen is dit voor DE USA liefhebber een gat in de markt :). Ikzelf ben al hard aan het nadenken welke vand eze prachtmodellen ik ga bestellen.

MTH wordt in europa vertegenwoordigd door BUSCH, maarja iets vertegenwoordigen wil nog niet zeggen op voorraad hebben....

Gr Mark
Re: Märklin compatibele USA modellen van MTH
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Märklin compatibele USA modellen van MTH
Pagina 39 is wel erg tof.
Re: Märklin compatibele USA modellen van MTH
Het leuke is ook nog dat ze redelijk betaalbaar blijven. Als ik het goed heb is de BigBoy van MTH rond de 600 euro (www.aat-net.de), dat is weer een paar flapjes minder dan de Marklin BigBoy. En dan hebben ze ook nog de Challenger (whoow, youtube challenger locomotive) en de Triplex (Hèh kan dat, bestaat dat, heeft dat ooit gereden? Jawel!) en via Busch zie ook dat ze een complete set voor een sneltrein hebben van de southern pacific.