De blauwe trafo levert zg. analoge wisselspanning, waar beide loks op kunnen rijden.
Om de Delta-transformator (zoals jij hem noemt) te kunnen gebruiken, sluit je deze "controler" (want dat is het) aan op de gele bussen van de blauwe trafo. Van de delta-controller gaan dan UITSLUITEND de bruine en rode draad naar de baan.
(DUS NIET MEER VANAF DE BLAUWE TRAFO)
Jouw systeem is dan digitaal, met 4 standaard adressen (welke weet ik niet excat, maar ik meen sowieso 24, 60 en 78).
Om met de rode lok te kunnen rijden zul je deze op een van deze adressen moeten instellen. Het meest logisch is het adres voor de diesellok.
Om met de stoomlok te kunnen (blijven) rijden, zul je hier een decoder moeten inbouwen. Gelet op het plaatje zou dit nog wel eens een oude analoge lok kunnen zijn. Welke decoder (en ombouwset) je kiest is eigen keuze (Er zijn genoeg forumleden die daar een mening over hebben)
De stoomlok kun je dan instellen op adres 78 (wat overeenkomt met het stoomlok-symbool)
Zo kun je nu digitaal rijden door de lok te kiezen op de delta-controller en de snelheid/richting te kiezen via de gewone blauwe trafo. Wil je met de andere lok (ook) rijden, dan kies je die lok op de controller.
LET OP: als in de rode lok het adres niet correct ingesteld staat, zul je dit even aan iemand moeten vragen met een officiƫle centrale (van MS1 t/m ......). Als je voor de stoomlok een adres moet instellen heb je deze centrale ook even nodig.
John