Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

De baan op zolder - volgend project: Station Polasteg

Gestart door keeszondag zondag 27 januari 2013, 23:46:59

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Prachtig thema! Bedankt voor de uitvoerige uiteenzetting. Zo gaat iets leven  :D
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Bedankt voor de reactie.

Vandaag wezen shoppen voor de baan bij: Ikea!!
Verheugende mededeling: er is nu ook grijze ballast, naast antraciet en bruin. De steentjes kosten ?0,99 per pot van 0,75 kg., dus dat is redelijk goedkoop. Bij het zichtspoor heb ik grijze ballast wel gemist en uiteindelijk met drybrushen opgelost, Maar dit is natuurlijk beter:

ik heb vandaag aangeschaft (zie foto):

7 potten grijs (fijn)
3 potten bruin (fijn)
1 pot zwart (fijn)
1 pot bruin (grof)
1 pot zwart (grof)
1 pot oranje (fijn, voor kleur accenten)
1 pot bruin (grof)

daarnaast nog een ouderwetse suikerpot voor het aanbrengen van de ballast (bedankt voor de tip Ben!)
tenslotte 3 ledstrips met wit licht. Één deel voor in het schaduwstation, De rest zie ik nog wel

O ja, ook nog een led lamp, voor het werken onder de tafel.
Tezamen met mijn gras strooier kan ik nu de werkzaamheden aan de scenery beginnen!

Hier staat/ligt alles bij elkaar:
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Goede morgen Kees,

Je kan verlopig lekker schotteren, ben benieuwd hoe jet gaat worden, ik gebruik de schotter van woodland, is wat duurder maar als je ermee begonnen bent is het geen gezicht om dan met wat anders verder te gaan. Ik heb wel gemerkt dat er kleurverschil zit in de deverse verpakkingen, ik meng nu een aantal verpakkingen door elkaar om kleurveschil op de baan te voorkomen. Succes.

groeten Martin.
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Ey Kees,

Leuk te zien dat je alweer behoorlijk gevorderd bent.
Citaat van: keeszondag op zaterdag 24 augustus 2013, 23:54:02
Vandaag wezen shoppen voor de baan bij: Ikea!!
Ik dacht trouwens dat je een Zwitserse baan ging bouwen en geen Zweedse... ;) :D

Mooie line-up van je loks. De Piko-wagons heb ik ook 4 van.  :thumbup:
Leuke (lichte) wagon voor niet al te veel geld. Rijden ze overal goed over de baan?

Succes met je ballastavontuur. Ben benieuwd.

Gr. Joachim
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Hoi Kees,

Ik ben benieuwd hoe de ballast eruit komt te zien. Ik heb ook wel eens bij tuincentra en ikea e.d. gekeken, maar ik twijfel erover. Daarom ben ik zeer benieuwd hoe het effect wordt.

Ik wens je veel succes met schrotteren, het is wel monnikenwerk  :? Maar als het eenmaal klaar is heb je wel wat moois.Succes.

Groeten Ronald  :)
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau! Ballast
Goedemorgen Kees,

Gister was er familie van mij in de buurt van Ikea, en heb gevraagd ook even wat "ballast" mee te nemen.
Die van mij kosten overigens ? 1,29 per pot.

Ik sta nog aan het begin qua ballasten, en heb zodoende nog wel gelegenheid hier mee te experimenteren.
Een poosje geleden heb ik van Woodland de medium ballast, grey blend, gekocht. Hier ben ik als basis wel tevreden over, maar kost wel 11,75 per 945 cm3.

De Ikea-ballast is volgens mij prima te gebruiken. Waar die van Ikea wat meer de neiging heeft te glinsteren, is die van Woodland mooi mat. Heb vanmorgen even gekeken of het wat is.




Links is: 4 delen grijs (Ikea), 4 delen grijs (Woodland), 1 deel bruin en 1 deel zwart gemengd.
Rechts is alleen grijs van Ikea



Links is: 4 delen grijs (Ikea), 4 delen grijs (Woodland), 1 deel bruin en 1 deel zwart gemengd.
Midden is: Woodland medium Grey Blend
Rechts is: 2 delen grijs (Ikea), 2 delen bruin


Is nog even zoeken naar de juiste verhoudingen, maar is volgens mij prima te doen. Denk wel dat ik voor de variatie het deel Woodland er bij blijf gebruiken.

Ben benieuwd naar jouw resultaten.

Gr. Joachim

Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Joachim en Ronald, ik heb de afgelopen weken wat meer aandacht besteedt aan "digitale problemen" rond de baan dan ballasten. Ik vind ook dat de mogelijkheden van de Ikea korrels groot zijn. Bij mijn paradespoor heb ik al goede ervaringen. Net als Joachim wil ik een menging van kleuren maken en ook bekijken wat ik kan bereiken met voorstrijk en/of houtlijm als hardingsmiddel.
Ik ga op korte termijn een proefplankje maken om van alles uit te testen, wordt vervolgd...
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Hoi Kees,
Ik heb de potten ook staan, ben alleen nog niet zo ver....
De verbouwing is echter klaar, nu nog wat afwerken en andere klusjes afronden en dan kan ik aan de bak...
Digitale problemen? Vertel.... Niet werkende wissels ofzo?
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Glinsteren van Ikea ballast kan je verminderen, als het allemaal goed droog beetje drybrushen, wordt de ballast nog mooier van en minder glinsterend.
Ik gebruik voor diorama's gewoon ophoogzand, wat ook wel glimmende korrels heeft, maar met een drybrush benandeling wordt het stukken minder.

Onbewerkt



Bewerkt en gedrybrusht

Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
@Tom: inderdaad, drybrushen helpt daar goed tegen, ik heb zelf ook "geoefend" op het paradespoor.
@Leo: nee dat niet, een weigerende CC-Schnitte:

CAN signaal zonder Schnitte, normaal patroon:


CAN signaal met de Schnitte aangesloten:


Thorsten heeft inmiddels een nieuwe op de post gedaan!
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Hallo Kees,

De verhouding met Woodland vind ik ook het mooiste.
Wat betreft lijm, ik heb ook eens ooit gelezen dat er ook een soort lijm is waarbij het een soort rubberachtige substantie is, wat weer als voordeel heeft dat het geluid reduceerd.

Ik heb zelf houtlijm gebruikt en dat wordt hard, dus iets meer geluid. :(

Tom,
Je resultaat mag er wezen op dat proefstukje, ziet er erg goed uit hoor!
Ik heb zelf ook nog eens een draadje gehad waarin ik ook heb laten zien hoe je C-rails kan schrotteren.

Leuk dat we zo diverse kanten laten zien van het schrotteren.

Groeten Ronald  :)
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Hallo Kees,

Heb je al een proefstukje gemaakt met die schotter van Ikea?

Vandaag bij Ikea geweest en ook speciaal naar die steentjes gekeken maar nog niet gekocht.

Op de verpakking staat namelijk dat ze afgeven, ik neem dus aan dat ze geverfd zijn.

Ben dus erg benieuwd of ze dat ook doen als ze bevochtigd worden.
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Cees, ik heb al ballast gelegd met Ikea steentjes. Geven niet af bij vastzetten met voorstrijk en verdunde houtlijm. Behouden ook de kleur. Ik denk alleen dat je ze niet als bodem in je aquarium moet gebruiken of in een bloemenvaasje met water.....
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Oke Kees, bedankt

Moet binnenkort weer naar die blauw/gele doos en zal wat potjes meenemen.
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Kijk anders ook eens bij de aquariumafdeling van Hornbach, die hebben fijn grind in zwart en bruin, korrel van 0,4mm - 0,8mm.
Ziet er super goed uit.
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Zo ff een update over de CC-Schnitte. Vandaag een nieuwe ontvangen van CDB, alles werkt weer, iTrain heeft weer "controle" over de treintjes. De oude gaat retour, want Thorsten wil graag weten wat die rare plaatjes van de scoop veroorzaakt.... Toch wel handig zo'n scoop, jammer dat tie niet van mij is...

Wat staat er de komende dagen te gebeuren rond de baan: de achtergrond met coulissen op de baan, eerste seinen kopen, en jawel: ballasten en bovenleiding plannen.

Achtergrond: ik heb een fraai vergezicht van de alpen gevonden in hoge resolutie en dat heb ik aangepast naar de maat die ik nodig heb:


Ik ga hier een afdruk van maken op een plotter, lengte 2,45 m en hoogte 45 cm. Als het tegen valt, kan ik nog naar een profi printer of ik koop een achtergrond.

Het is tijd om wat seinen te gaan kiezen; langs het paradespoor heb ik al enigszins rekening gehouden met 1 sein in het midden van het voorste spoor, de overige blok grenzen zijn niet echt zichtbaar. Boven wordt het allemaal wat drukker. Ik denk te gaan voor Schneider seinen met CDB Signalchef schakelmodules.

Ballasten ga ik eerst een proefje van maken, is al besproken. De bovenleiding ga ik eerst plannen op het baanplan, dat komt hier vanzelf nog terug!

O ja, ik heb op advies van mijn zoon, het afwerkstripje voor het paradespoor weggehaald en de rotspartijen afgewerkt, het ziet er nu zo uit:



Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Goedemorgen Kees,

Mooie achtergrond. Ziet er goed uit. Hoop voor je dat het met de resolutie goedkomt en dat ie goed bruikbaar is.

Ben benieuwd naar jouw ballastactiviteiten.

Lijkt netjes zo qua afwerking zonder stripje. Je zoon had gelijk... :thumbup:

Gr. Joachim
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Dat gaat volgens mij heel mooi worden met zo n mooie achtergrond Kees.

Tony
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Mooi hoor die voorkant, nu loopt de scenery gewoon door, geeft veel meer diepte werking.

Achterwand ben ik jaloers op, mocht je er per ongeluk 2 afdrukken, niet weggooien, ik weet nog wel een mooie plaats voor die 2e. :)
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Hoi Kees, goed bezig.

Een hele mooie achtergrond!

Ben benieuwd naar je ervaring en resultaat met de Ikea ballast. Aangezien ik ze gisteren ook gekocht heb.

Gr.Wim
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Hoi Kees,

Ben benieuwd naar je achtergrond. Hoop dat je afdruk goed komt. De kleuren van je rotsen zijn zeer fraai.

Groet, Ronald
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Dank voor de reacties! @Tom: ik zal zien wat er kan, ik ga woensdag de plotter ff een paar uur aan het werk zetten!

Verder ben ik wel blij omdat ik morgen ongeveer 10/15 verzamelde jaargangen van Eisenbahn Journal kan afhalen!

Minder blij: mijn Gleisbox blijkt kapot te zijn en heeft de nieuwe CC Schnitte ook al opgeblazen... hoe dat kan is een volkomen raadsel en al het kapotte spul gaat naar Thorsten van CDB voor onderzoek (en evt. reparatie)  :-( :-(
De service van Thorsten is groots, dat waardeer ik dan weer wel.

Voorlopig geen rijdende treintjes....
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Citaat van: keeszondag op maandag 16 september 2013, 21:18:11
Minder blij: mijn Gleisbox blijkt kapot te zijn en heeft de nieuwe CC Schnitte ook al opgeblazen...
Voorlopig geen rijdende treintjes....

Ey Kees,

Dat is echt balen, man! Dit soort dingen kost vaak een hoop energie (en geld..) ten koste van de leuke kant van de hobby.
Hoop voor je dat het probleem gauw boven tafel is, en dat je weer verder kunt.

Mooi dat je goeie backup krijgt van Thorsten :thumbup:

Gr. Joachim
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Joachim, dat hoop ik ook! Ik heb nog garantie, maar dat wordt natuurlijk weer "een mijl op zeven" voordat er dan gerepareerd is of een nieuwe wordt geleverd.... dus heb ik voor 11,01 er een op eBay gekocht in een veiling die bijna afgelopen was... dus donderdag binnen en tuffen maar weer (als de nieuwe CC-Schnitte ook zo snel gaat!)
Natuurlijk ga ik nog wel de garantie op de huidige claimen!
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Dat is pech hebben, Kees. Zie dat je wel snel voor enige vervanging hebt kunnen zorgen.
Het is altijd vervelend, als iets niet werkt zoals het hoort. Hopelijk kan je met de garantie nog iets bewerkstelligen. Succes!

Gr.Wim
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Zo, de eerste druk van de achtergrond is na een half uurtje "knutselen" uit de plotter gekomen. Ziet er bijzonder goed uit. Hier een overzichtje, de tegels op de vloer zijn 60x60 cm.:



en enkele foto's van het detail niveau op de afdruk:







Nu de print nog op een plaat krijgen en monteren achter het zichtniveau. Voorlopig weer een hobbel genomen in de "bouw zoveel als mogelijk zelf" benadering!!
PS Tom: vind je hem nog steeds mooi? Dan kan ik er ook eentje voor jou plotten...
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Hallo Kees,

Ziet er mooi uit.  Als ik me omdraai zie ik een bijna gelijkaardig landschap.  Proficiat.

Paul
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Kees, voorzover op de foto te zien, erg goed gelukt.
Ben benieuwd als deze achter de baan is gemonteerd.

Gr. Kees

Paul, sommige mensen hebben ook altijd geluk😉
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Ziet er nu al goed uit als hij op de grond legt kan je na gaan hoe mooi hij is als het hangt. :thumbup:
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Ziet er mooi uit is dat een forum aanbieding dat plotten ?
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Kees .ik heb nog een ms2 + gleisbox liggen ( die wou ik nog te koop zetten)
Mocht je intersse hebben PB mee maar even
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Bedankt voor de reacties! @Johnny: als jij er een wilt dan zal ik kijken of ik er eentje kan maken. Hij is 2.45 bij 0.45. PB maar ff.
@Roelie: ik heb een Gleisbox gekocht via eBay, dus ik ben (als hij binnen is....) weer voorzien. Maar in ieder geval heel hartelijk bedankt voor het meedenken!!
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Hoi Kees,

Balen dat je Gleissbox naar de KL... is.... Service van Thorsten is idd erg goed.
Mooie achtergrond :thumbup:. Ben met hetzelfde bezig, heb 2 rollen besteld bij L... in D.
Hoe ga je deze bevestigen? Neem aan dat jou plotje dmv inkt is gemaakt.... Zou uit kunnen lopen
Ik ben nu multiplex tegen de muur aan het schroeven zodat ik hem daarop kan lijmen.
Ben nog aan het dubben of ik het met behangerslijm ga doen, of met houtlijm of spuitlijm van Action of wat anders.
Diverse methodes worden toegepast op het forum... Eerst maar eens een proefstukje plakken....
De vrouw is reeds verhuisd naar haar nieuwe hobbykamer, dus ik kan zeer binnenkort vol aan de bak  :D
Ben nu nog ff aan het voorbereiden.... en een rotklusje in de badkamer aan het afwerken.
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Leo, het antwoord op je vragen: ik heb hem vanmiddag op een plaat MDF van 6mm. geplakt met onverdunde houtlijm. Dat ging goed, wel een kl.. klusje. Nu een dagje drogen en zien hoe het er dan uitziet!

Plaatjes:

op z'n plek maar nog niet vast:


twee sfeerbeeldjes hoe het er vanaf de baan uitziet:


Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Dat is geweldig mooi Keesz. :thumbup:
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Prachtige foto Kees  :thumbup: :thumbup:.

Zo te zien is het plakken goed gelukt.

Wat komt er links en rechts van de foto? Je eigen bergen?
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Hpoi Kees,

Dat is wel een heel erg mooie achtergrond die je gemaakt hebt.

groeten Martin.
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Ziet er super uit, kees.
Met name de tweede foto, alsof je er echt staat. :thumbup:

Gr.Wim
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Is goed geslaagd die achtergrond Kees.

Groet, Ronald
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Ziet er top uit!

Om een modeltreinachtergrond effectief te maken, is door het over te laten lopen in je eigen baan oftwel de achtergrond te 'breken'. Door objecten te plaatsen, bijvoorbeeld links en rechts bomen te plaatsen, of telegraafpalen,  die overeenkomen met de achtergrond, zal het voorzien worden van een extra dimensie die er nu nog niet helemaal is.

Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Bedankt mannen!

@Joachim en @DB-Gast: links en rechts komen inderdaad aansluitende scenery elementen. De foto toont daar op detailniveau grasland en bossages. Daar kan ik dus mooi mee werken.
Ook de hele achterkant van de plaat wordt afgewerkt om de overgang te laten kloppen. Het is nu inderdaad een directe overgang, dat moet dus nog anders. Ook het aanbrengen van de scenery op de plaat zal hierbij helpen.

Ik heb wel enkele plekjes waar het plakken niet helemaal optimaal is gegaan, maar ik wacht eerst het drogen af voordat ik daar (eventueel) iets aan ga doen.
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Hallo Kees,

Geweldig mooi zo'n achtergrond. Als ik ooit weer een nieuwe baan ga bouwen, dan maak ik ook via deze methode een achtergrond.

Dat ziet er super uit.
Hopelijk heb je CC weer snel voor elkaar.

Groeten Ronald  :)
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Hoi Kees,
Ziet er erg strak uit! Wat de achtergrond aan extra dimensie brengt is heel erg mooi. Afwerken komt vanzelf toch....

Bedankt voor de tip. Ik ben eerst de achterwand aan het monteren. Hierin zitten een aantal gebogen delen ivm koof v/d afzuigkap en een hoek die ik weg wil werken.
Zal het ook gaan proberen met houdlijm idd. De mijne zijn 6 stukken van 1 meter.
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Jij hebt tijdens mijn vakantie niet stilgezeten Kees: mooi stuk werk die achtergrond.

Er is een mogelijkheid dat je je plotterdiensten kunt aanbieden (kosten??) aan medeforummers? Er zijn er vast meer die prachtige -vakantie-foto's willen omzetten naar een mooi modelbaan-achtergrond.
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
@Leo: houtlijm heeft wel als nadeel dat het direct goed moet zitten, bijstellen is er niet bij (helaas). Nu het helemaal droog is, zie ik wel dat ik wat verkleurde plekken in de lucht heb die ik bij ga werken met drybrush.... weer een uitdaging! Maar dat kan ook aan het papier liggen van de print, dat is nl. vrij dun. Een gekochte achtergrond zal waarschijnlijk op zwaardere kwaliteit geleverd worden, bijv. 160 grams. Dat is de kwaliteit die een copyshop aanbood, de print zou dan op ? 58 zijn gekomen voor deze maat. Inmiddels heb ik de plaat vastgezet en kan ik met de afwerking van de zijkanten beginnen. Dat wordt de basis voor de rest van de scenery.

@Henk: dat wordt een beetje moeilijk, heb het op kantoor gedaan en je weet waar ik werk; kan nogal gevoelig liggen...
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Begrepen Kees,

Zijn er onder ons die dergelijke contacten of mogelijkheden hebben?? Iemand bij HIP die zulke contacten heeft of kent? Lijkt me denk ik menigeen welkom!
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Vandaag is een blijde dag (ondanks het feit dat ik mijn gleisbox uit D nog niet ontvangen heb)!!

Zoals jullie allemaal weten, ben ik as dinsdag jarig. Omdat mijn zoon morgen namens Prorail vertrekt voor een weekje "Europees assenteller-symposium" in Frankfurt, mocht ik vanavond, tijdens een gezellig etentje, mijn cadeau ontvangen. Dat was niet mis, zie hieronder bedrijfsnummer 179 van de Bern Neuenburg Bahn (BN) in AC uitvoering van Rivarossi, digitaal en alles er op en eraan:



Ik ben al even (sinds Dortmund) in het bezit van de BLS 163 (ook Rivarossi), dus ook even een line up van deze twee neefjes, die ik natuurlijk ook in dubbeltractie wil gaan inzetten:



Ik ben hier erg blij mee, hij is gekocht in CH en het blijkt toch handig als er iemand in de familie iets met treintjes heeft en dus begrijpt wat je bedoelt als je je wensen op modelspoorgebied uitspreekt!!
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Dit is zeer zeker een wel heel mooi verjaardagscadeau Kees!!

Ik heb de LIMA-uitvoering, maar RIVAROSSI is toch andere koek ......

Veel plezier ermee, je mag er trots op zijn.
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Mooi cadeau Kees. Vast van harte gefeliciteerd.

Zwitserse locs hebben toch wel wat aparts :thumbup:

Groet, Ronald
Re: De baan op zolder - Beginnen aan het zichtniveau!
Goede avond Kees,

Heel veel plezier met je nieuwe loc hij ziet er mooi uit en alvast gefeliciteerd met je verjaardag.

groeten Martin