Nieuws: Heb je vragen over de werking van het 3railforum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Zelf- en verbouw projecten allerlei
| | |-+  Engelse kruiswissels
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Engelse kruiswissels  (gelezen 3938 keer)

trix

  • Beginnende Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Engelse kruiswissels
« Gepost op: zondag 27 januari 2013, 18:47:44 »

Heeft iemand  wellicht ervaring met de Engelse wissels van "Weichen Walter", die op basis van de M"klin geometrie (oa. M"klin art. no. 2275/ 14 graden) gebouwd worden en niet alleen mooier uitzien dan de M"klin wissels, maar waar ook en daar is het mij vnml. om te doen, soepel maw. dus zonder hobbelen en schokken over heen gereden kan worden ! Graag jullie reaktie !

Mvg, Trix
Gelogd

Jasperkc

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • mooie 44er bij de VSM
Re: Engelse kruiswissels
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 31 januari 2013, 22:32:11 »

Hallo Trix,

Heb een tijd geleden daar een draadje over gelezen dat er mogelijkheden zijn om een gelijkstroom engels wissel te plaatsen aan de C rail slanke wissels en dan zo een slank engels wissel te maken. Ik ga even op zoek naar dat draadje.

Groet, Jasper
Gelogd

Jasperkc

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • mooie 44er bij de VSM
Re: Engelse kruiswissels
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 31 januari 2013, 23:12:53 »

Hallo Trix, Ik heb het filmpje op You tube gevonden en ik plaats hierbij even het filmpje



Zoals je ziet gaat het om een Peco engels wissel die makkelijk in een C-rail systeem in te passen is. Hoe ze het gedaan hebben met de aansluiting, dat kan ik uit het filmpje niet opmaken. Misschien dat als je contact met de afzender opneemt dat je dan meer komt te weten.

Veel plezier met kijken,

Jasper
« Laatst bewerkt op: donderdag 31 januari 2013, 23:17:44 door Jasperkc »
Gelogd

Hero

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
    • De bouw van Hero's baan
Re: Engelse kruiswissels
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 01 februari 2013, 00:28:38 »


Over Peco en Tillig voor 3 rail gebruik.  http://forum.3rail.nl/index.php?topic=38361


Robin
« Laatst bewerkt op: zaterdag 02 februari 2013, 19:19:35 door Hero »
Gelogd

spoorsnor

  • Toffe Gast
  • *
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
Re: Engelse kruiswissels
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 02 februari 2013, 19:08:36 »

 :? Engelse kruiswissels? Gelukkig maken de plaatjes duidelijk dat het om een Engels wissel gaat.
Voor de duidelijkheid: je spreekt over een Engels wissel of over een kruiswissel.
Om het verschil duidelijk te maken: een Engels wissel kan onderdeel zijn van een kruiswissel, andersom niet.
Gelogd

Ronald

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
  • Trots lid van CJAG!
Re: Engelse kruiswissels
« Reactie #5 Gepost op: maandag 18 februari 2013, 15:38:23 »

En zo ziet een kruiswissel eruit:
Gelogd
"It has long been my belief that the sight of a good-looking woman lowers a man's IQ by at least 20 points. A man who doesn't happen to have 20 points he can spare can be in big trouble."

Jan22

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Dwarsliggers op de rails sporen niet
Re: Engelse kruiswissels
« Reactie #6 Gepost op: maandag 18 februari 2013, 15:55:49 »

En dan spreken we ineens Deutsch, jah?
Hosenträger !!! Zoek er maar eens op in dit forum.
Gelogd

Ronald

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
  • Trots lid van CJAG!
Re: Engelse kruiswissels
« Reactie #7 Gepost op: maandag 18 februari 2013, 15:56:48 »

Een Hosentrager is een kruiswissel, het Duitse "Kreuzweiche" is een Engels wissel
Gelogd
"It has long been my belief that the sight of a good-looking woman lowers a man's IQ by at least 20 points. A man who doesn't happen to have 20 points he can spare can be in big trouble."

nobody

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • ......semper idem......
Re: Engelse kruiswissels
« Reactie #8 Gepost op: maandag 18 februari 2013, 16:00:17 »

En zo ziet een kruiswissel eruit:
Vreemde tekening: De doorgaande sporen zijn normaalspoor. De afbuigende sporen veranderen in smalspoor... ;)
Gelogd
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.
                   

Ronald

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
  • Trots lid van CJAG!
Re: Engelse kruiswissels
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 19 februari 2013, 19:19:01 »

Inderdaad  >:-D   En maar afvragen waarom die trein daar ontspoort......

Gelogd
"It has long been my belief that the sight of a good-looking woman lowers a man's IQ by at least 20 points. A man who doesn't happen to have 20 points he can spare can be in big trouble."

Cees B

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Cees Bier
Re: Engelse kruiswissels
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 19 februari 2013, 19:38:42 »

Een Engels kruiswissel wordt ook wel kortweg ENGELSMAN genoemd waarbij het wissel doorgaans een andere tongen stand heeft dan het modelspoor variant. 2sets onafhankelijk bedienbaar.
Cees
Gelogd


Knalseinen zijn seinen als er problemen zijn.

Jan22

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Dwarsliggers op de rails sporen niet
Re: Engelse kruiswissels
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 20 februari 2013, 01:41:26 »

Heeft iemand  wellicht ervaring met de Engelse wissels van "Weichen Walter", die op basis van de M"klin geometrie (oa. M"klin art. no. 2275/ 14 graden) gebouwd worden en niet alleen mooier uitzien dan de M"klin wissels, maar waar ook en daar is het mij vnml. om te doen, soepel maw. dus zonder hobbelen en schokken over heen gereden kan worden ! Graag jullie reaktie !
Mvg, Trix

Ik zelf niet, maar er zijn forum leden met Weichen Walter wissels op hun baan. Of je moet wachten tot ze reageren, of je moet ze een PB'tje sturen.

Daarnaast wil ik je  erop opmerkzaam maken dat er een paar zaken zijn m.b.t. 2257 en 2275
  • stroomvoorziening (polarisatie) is bij M*kruiswissels en bij WW-kruiswissels gewenst
  • fluister-slepers passeren deze kruisingen beter dan M*slepers (met een gat erin)
  • hobbelen en schokken heeft twee oorzaken; voor een deel is er wat aan te doen
« Laatst bewerkt op: woensdag 20 februari 2013, 17:40:40 door Jan22 »
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.19 | SMF © 2019, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.031 seconden met 25 queries.