Hallo Jasper,
Heb ook al een aantal ESU v4 decoders en motor ombouwsetjes op hetzelfde adres gekocht en daar geen problemen mee ondervonden.
Gebruik ook de lokprogrammer om de geluidjes er in te pompen, waarbij ik net zoals Johan ook zegt, de projecten regelmatig onder een andere naam wegschrijf.
Alhoewel er nog steeds geen deugdelijke beschrijving van de lokprogrammer beschikbaar is, kan ik er toch al aardig mee uit de voeten, doordat ik ontdekt heb hoe je geluiden van het ene project naar het andere kunt kopieren. Ik heb op die manier enkele "standaard" geluidsprojecten gecreeerd, waarbij ik aan elk van de 24 ESU Command Station functietoetsen een geluid of functie toeken.
Dit omdat er nogal wat geluiden niet specifiek bij een bepaalde lok horen en dus bij elke lok toegepast kunnen worden, zoals bijvoorbeeld het openen en sluiten van deuren, conducteursfluitje, railnaden geluid enz. Heb trouwens ontdekt dat ESU dit zelf ook wel doet.
Als ik weer een nieuwe decoder ingebouwd heb, dan voorzie ik deze eerst van zo'n standaard geluidsproject en kopieer daarna vanuit de door ESU beschikbaar gestelde geluidsprojecten de specifiek voor de betreffende lok bedoelde geluiden, zoals het rij geluid, alsnog naar de lok.
Het resultaat is dat iedere lok veel (ruim 20) verschillende geluiden kan produceren.
Om verwarring te voorkomen breng ik, in tegenstelling tot wat ESU doet, ook steeds hetzelfde soort geluid en/of dezelfde functie onder de dezelfde functietoets onder en om het helemaal overzichtelijk te houden houd ik voor de nummering van de soundslots nagenoeg dezelfde nummering als de functietoetsen aan. Voor F2 en soundslot 2 kan dit alleen niet, omdat soundslot 2 voor het geluid van een 2e motor gereserveerd dient te worden en F2 ten behoeve van de fluit of hoorn aan de joystick gekoppeld is.
Succes met de finishing programmeertouch aan deze mooie nieuwe loc.
Marc