Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Omheining rond een boerderij

Gestart door PaulPeer zondag 27 januari 2013, 10:50:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Omheining rond een boerderij
In een oud draadje op dit forum las ik de tip om omheiningen te maken van een stukje gaas voor de draad en spelden voor de palen. He idee lijkt me leuk en ik wil het graag proberen. Maar hoe krijg je die spelden in je tafel?  Gewoon drukken zoals bij een punaise gaat niet; met een hamer evenmin. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ter info: ik werk op schaal 1:220 en moet de spelden dus ook verknippen tot stukjes van ongeveer 5 mm.

Dank!

Re: Omheining rond een boerderij
voorboren of met een priem een klein gaatje maken in de tafel?

Mvg Danny
Re: Omheining rond een boerderij
Citaat van: oetbeem op zondag 27 januari 2013, 10:54:09
voorboren of met een priem een klein gaatje maken in de tafel?

Dan zou het boorijzertje of de priem dunner of even dik moeten zijn als de naald. Ik vraag me af of dat bestaat. Ik zal eens een winkel voor breien, haken en naaien binnenstappen ;-)
Re: Omheining rond een boerderij
volgens mij heb je boortjes van 0,5mm
ik heb die ooit wel eens voor het boren van printplaten gebruikt.
kan zijn dat er zelfs nog van 0,3 mm zijn...

gevonden....
http://www.modelbouwshopnederland.nl/c-955966/boortjes-drills-hss/
dan de naald in hete lijm dopen en plaatsen, zit die zo vast als een huis.

groet Winno
Re: Omheining rond een boerderij
Re: Omheining rond een boerderij
Hartelijk dank Winno en Patrick! Ik heb onmiddellijk een setje besteld. Dat kan handig zijn voor vele dingen.
Re: Omheining rond een boerderij
volgens mij begint die set die Patrick aan geeft bij 1.0 mm, dan telkens per 0,1 mm tot 6mm.
even heel goed kijken naar de foto.

groet Winno
Re: Omheining rond een boerderij
Citaat van: wvniersen op zondag 27 januari 2013, 16:38:41
volgens mij begint die set die Patrick aan geeft bij 1.0 mm, dan telkens per 0,1 mm tot 6mm.
Ja, is inderdaad niet duidelijk. Ik heb bij de eerste leverancier besteld. Een setje van 0,4 mm en 0,6 mm. Dat moet volgens mij wel lukken.
Re: Omheining rond een boerderij
Ik zit zelf nu ook goed te kijken maar volgens mij heeft wvniersen gelijk.
Zal voortaan mijn ogen beter open doen  :D

mvg patrick
Re: Omheining rond een boerderij
Voor je de naalden in de gaatjes steekt, een drup houtlijm aanbrengen, dan komen deze niet meer los...

ps ik gebruik voor zulke dingen een handboortje (te koop bij oa conrad), de boortjes zijn daar trouwens ook te vinden in setjes van 0,3 tot 1mm dacht ik...

Re: Omheining rond een boerderij
Citaat van: philippe_007 op maandag 04 februari 2013, 11:52:35
Voor je de naalden in de gaatjes steekt, een drup houtlijm aanbrengen, dan komen deze niet meer los...
Hartelijk dank voor de tip! Ik ben volop bezig. De koeien staan er immers al, maar zonder omheining. Een werkelijk gevaar voor het aanrazend verkeer :-))
Re: Omheining rond een boerderij
Af en toe een beefsteakje is niet te versmaden hoor en dat verkeer ach af en toe enkele geblutste auto's dan is men in het koetswerk bedrijf ook weer happy. :thumbup: