Ik denk niet dat Dani dat bedoelt.
NC= Normally Closed = verbreek contact
NO= Normally Open = maak contact
CO= Change Over = wisselcontact
De termen NO en NC worden meestal gebruikt voor monostabiele relais. Het zijn type aanduidingen, maar je kunt het ook zien als de twee verschillende manieren waarop je een zelfde mono-stabiel relais kunt gebruiken.
Wikipedia:
Citeerenkele en meervoudige schakeling
Daarmee bedoelt Dani dat je relais hebt met 1,2, 3 4 of meer onafhankelijke stroomcircuits die je met dat relais kunt schakelen. Dat is iets om op te letten, want er bestaan ook relais die er twee aparte circuits lijken te hebben die onder de motorkap zijn door verbonden, waardoor je toch maar 1 stroomcircuit kunt aansturen.
Een ouderwets
M*sein (7188) heeft een apart circuit voor de treinvoeding, een apart circuit voor rood of groen lichtsignaal, en geen apart circuit voor het voorsein wat je erop aan kunt sluiten. Het is bistabiel, is een tweevoudige schakeling (met een dubbele spoel), en met een wisselcontact (CO).
Het Grüner relais (vroeger veel gebruikt als wisselmotor) is een bistabiel relais met 1 schakeling (en met 1 spoel), met een wisselcontact (CO).
Het Faller (AMS)-relais 650 is een bistabiel relais met 2 schakelingen, met wisselcontact.
En zo zou je nog een tijdje door kunnen gaan.
Om het nog wat lastiger te maken: elke leverancier gebruikt andere codes (in de artikelcode van het relais) om aan te geven wat voor relais het is. Daarom is het verstandig eerst de datasheet op te (laten) zoeken bij zo'n artikelcode. Daarin staat uitgelegd hoe de fabrikant het bedoelt. En dan pas te besluiten of je het koopt.