Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

SBB Post wagons: waar te koop?

Gestart door Dennis1984 vrijdag 01 juli 2011, 22:40:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
SBB Post wagons: waar te koop?
Hallo,

Momenteel zijn van verschillende fabrikanten - Piko, Liliput en Roco - SBB Post containerrijtuigen te koop. Ik heb daar inmiddels één en ander van, maar wil graag mijn treintje uitbreiden met de gesloten wagons. Zie dit plaatje:



Eén van die typen wagons is de 'Z2'.

In het verleden zijn die uitgebracht door Modellbaustudio Born, maar die heb ik al gemaild en voorlopig gaan ze geen nieuwe series produceren.

AKU Modelle produceert de wagon ook, maar niet in de gele kleur.

Kortom, weten de Zwitserland kenners wellicht nog meer studio's die deze modellen in bijvoorbeeld kleinseries produceren? Of misschien ergens een adres waar je dit zou kunnen navragen? Wie weet ligt er bij een winkel nog wel ergens een exemplaar op voorraad??

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:SBB Post wagons: waar te koop?
Railtop heeft in 2006 3 varianten van postwagens op de markt gebracht, ik heb ze gelukkig aangeschaft, want ze zijn allang weer uitverkocht

http://62.80.32.122/huenerbein/infos/alt/Werbeblatt_Railtop_Winter_Fruehjahr_2006.pdf

De winkel in bovenstaande link heeft ze wellicht nog... :P
Re:SBB Post wagons: waar te koop?
Peter,

Erg bedankt! De Railtop 31711 is dus het SBB postrijtuig Z4, die inderdaad ook op mijn foto te zien is. Ik heb de winkel gelijk gemaild!

Nu ben ik dus nog wel benieuwd of iemand tips heeft voor het postrijtuig Z2.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:SBB Post wagons: waar te koop?
De winkel in Aken heeft ze niet meer.

Ik heb ook nog deze site gevonden: http://www.messingers.ch/. Ook maar gelijk even gemaild, over de Z2. We zullen zien!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:SBB Post wagons: waar te koop?
Marklin heeft ooit twee sets met Zwitserse postwagons op de markt gebracht. Erg mooie sets, ik heb ze alle twee (maar wil ze niet kwijt hoor). Zelf heb ik ze ooit op marktplaats gekocht. Wellicht kun je ze  nog vinden op marktplaats of eBay. De Marklin catalogusnummers zijn:
- 152189
- 151092
Succes!
Marc
Re:SBB Post wagons: waar te koop?
Marc,

Bedankt. De sets waar jij aan refereert (in ieder geval de laatste) zijn containerwagons. Bij Modeltrein Express in Vlaardingen stond deze set enkele weken geleden nog te koop. Het is echter niet wat ik zoek, want dit type wordt momenteel ook uitgegeven door bijvoorbeeld Liliput en die is veel mooier dan die van Märklin. Ik zoek echt naar gesloten rijtuigen, type Z2 en Z4.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:SBB Post wagons: waar te koop?
Dennis,

Inderdaad zul je het moeten zoeken bij kleinserie fabrikanten.
Helaas liggen de prijzen meestal tussen de 150-450 Euro per wagon.

Dezelfde zoektocht heb ik helaas moeten staken.

Gr Joost
Re:SBB Post wagons: waar te koop?
Ha Joost,

Niet getreurd: deze modellen worden vast ooit nog eens opnieuw uitgebracht! Kwestie van afwachten (is wel moeilijk O:-D).

Trouwens... Railtop heeft echt enorm veel leuke modellen uitgebracht die nu allemaal goud geld opleveren. Kortom, goeie investering. Maar nu ben ik benieuwd: maken ze nog steeds een en ander? Want hun site lijkt nou niet echt recent bijgewerkt en het actuele aanbod is zeer beperkt.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re: SBB Post wagons: waar te koop?
We hebben niet lang hoeven wachten. Nieuwigheden 2013 Heris: http://eyro.ch/downloads/news13/heris_2013_02.pdf. Driedelige set gele of groene wagens type Z2.

Jippie :D!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re: SBB Post wagons: waar te koop?
Top Dennis,

Die moeten we maar eens ergens gaan bestellen  :D

Gr Joost
Re: SBB Post wagons: waar te koop?
Citaat van: Joost_B op zondag 20 januari 2013, 19:44:21
Die moeten we maar eens ergens gaan bestellen

De "importeur" van Heris-produkten voor de Benelux is de Belgische firma "Train Technology".

Gegroet,

Rob



Re: SBB Post wagons: waar te koop?
Hallo.
Mooie wagens zeg... :O
Deze gaan ook bij mij op de baan komen.
Heeft iemand al ergens voorinschrijvingbedragen gezien....?
Ken het prijsbeeld van dit merk Heris niet, lijkt mij per set rond de 100?...of zit ik er erg naast....?
Groet
Dolf
Re: SBB Post wagons: waar te koop?
Dolf,

Ik denk dat je dan best redelijk zit ja. Het zal iets hoger of iets lager zijn.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re: SBB Post wagons: waar te koop?
Hoi Dennis,

Heb jij ervaring met dit merk, hoe rijdt het op marklin rails?

groeten Martin.
Re: SBB Post wagons: waar te koop?
Die Z2 past hier ook, Heris is wel goed spul. Asjes zijn in messingbusjes gelagerd.

Goed nieuws dus  :thumbup:

Mvg, Johan
Re: SBB Post wagons: waar te koop?
Citaat van: oosterom op maandag 28 januari 2013, 21:37:37
Hoi Dennis,

Heb jij ervaring met dit merk, hoe rijdt het op marklin rails?

groeten Martin.

Martin,

Ik heb enkele Heris-rijtuigen (SBB Eurofima Bpm), maar die zijn niet voorzien van wisselstroomassen. Ik vrees ook dat dat niet gaat gebeuren, maar daar kom ik later nog wel even op terug. Ik denk uiteindelijk dat alles wel goed te krijgen is... je kunt altijd de wielen iets verder uit elkaar zetten. Of denk ik te simpel?

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re: SBB Post wagons: waar te koop?
Voorlopige prijs bekend: CHF 180,-. Das dus zo'n ? 150,-... met de drie setjes die ik wil ben ik ? 450,- armer... :-(.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re: SBB Post wagons: waar te koop?
Beste.
Heeft iemand ervaring met kortingen op dit merk....?
Groet
Dolf
Re: SBB Post wagons: waar te koop?
Levertijden?
Groet,
Rico
Re: SBB Post wagons: waar te koop?
De levering is altijd erg dubieus, je weet het niet.
Kortingen, geen idee?

Gr Joost
Re: SBB Post wagons: waar te koop?
Volgens Zwitserse dealers staan ze gepland voor september. Kortingen is altijd lastig, dit zijn geen merken met grote marges.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re: SBB Post wagons: waar te koop?
Re: SBB Post wagons: waar te koop?
Twee wagens voor 142,40...niet goedkoop...!
Re: SBB Post wagons: waar te koop?
Citaat van: marc-lin op woensdag 20 februari 2013, 12:49:22
Twee wagens voor 142,40...niet goedkoop...!

Het zijn er drie!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re: SBB Post wagons: waar te koop?
Beste
Intussen ook waargenomen voor 159CHF (ten tijde van dit bericht 129?), maar tsja, je moet er wel even heen.... 8o
Groet
Re: SBB Post wagons: waar te koop?
Citaat van: Swiss-fan op woensdag 20 februari 2013, 15:52:14
Beste
Intussen ook waargenomen voor 159CHF (ten tijde van dit bericht 129?), maar tsja, je moet er wel even heen.... 8o
Groet

Is verzenden geen optie? Maar jha het gaat wel om heeeel veeel centjes  8o


groeten Dyan
Re: SBB Post wagons: waar te koop?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: SBB Post wagons: waar te koop?
Citaat van: Swiss-fan op woensdag 20 februari 2013, 15:52:14
Beste
Intussen ook waargenomen voor 159CHF (ten tijde van dit bericht 129?), maar tsja, je moet er wel even heen.... 8o
Groet
Niet voor eind september:
de week van de goede smaak in Delemont ...