Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Digitale centrale

Gestart door viditv dinsdag 22 januari 2013, 21:50:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Digitale centrale
viditv
gast

Digitale centrale
                                       

                                                   Hallo medespoorders,
Als men via pc besturing werkt moet men toch niet noodzakelijk een comander centrale hebben ,men kan dit toch ook of via een intelgibox of niet soms?.

         
viditv
Re: Digitale centrale
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Digitale centrale
Een intellibox is een 'centrale'.
Re: Digitale centrale
Lid sinds: 2012

offline
Re: Digitale centrale
Hoi

Als je via de pc wilt rijden, kijk dan eens hoe ik mijn baan aanstuur. (zie onderschrift)
Kijk anders even op dit draadje van een goede vriend van me (Leeeke). Leeeke stuurt zijn baan net zo aan als mij met de :
MS-2, CC-Schnitte, Rosoft bezetmelders,WDD decoder Rosoft & Itrain v2 Pro
dit draadje: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=36906 van Leeeke

Heb hier nog een bericht voor je voor een overzicht van de kosten die dit maakt.

Ik maak zelf gebruik van de MS2 (gleissbox 60113) en een module genaamd CC-schnitte (kost ?139,- excl verzendkosten).
Dan kun je al digitaal rijden (zonder bezetmelders). 
Voor bezetmelders Een HSI-S88 van LDT kost (USB) ongeveer ?150,- (inclusief adapter voor RJ45)
Kosten : ongeveer ?300,-
Digitaal rijden via Itrain kun je dan op dezelfde manier als met welke andere centrale ook.
Tevens kun je je MS2 parallel blijven gebruiken.
Itrain moet je zowiezo aanschaffen (al kun je wel een proeflicentie aanvragen voor 2 maanden)
Een bezetmeldmodule heb je voor ?17,50 (inclusief netwerkkabel). En een WDD (wissel DCC decoder) voor ?19.80
Re: Digitale centrale
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Digitale centrale
Beste Viditv,

Er zijn digitale centrales met heel veel toeters en bellen, zoals bijvoorbeeld het CS en de Ecos, als je met de computer rijdt heb je die vele toeters en bellen niet echt nodig.

Er zijn digitale centrales met weinig toeters en bellen, meer een doorgeefluik van de opdrachten van de computer, zoals bijvoorbeeld de Tams en de IB en het MS (gedeeltelijk)

Er is een "zwarte doos" centrale van LDT, het Dicostation.

Er zijn computerprogramma's waarmee je met de computer het digitale signaal opwekt

Er zijn digitale centrales met de automatisering in de centrale, de Viessmann Commander en de Raptor

Zo heb je zo'n beetje alles, groet, Anne W
Re: Digitale centrale
viditv
gast

Re: Digitale centrale
                             
                                                    Hallo Medespoorders,

Alvast nogmaals bedankt  voor jullie nuttige tips, ik zal het in gedachte houden wanneer ik de aankoop zal doen van een centrale enz....
,
groetjes, viditv