Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Hulp Gevraagd inrinchten blokken

Gestart door ruud krikke zondag 27 januari 2013, 17:04:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hulp Gevraagd inrinchten blokken
Mijn Proefbaantje heb ik werkend met koploper (ovaal met inhaalspoor), maar nu wil ik mijn hoofdbaan gaan opzetten.
Wie kan bij raad geven Hoe ik de blokken moet inrichten met bezetmelders bij de meegebogen wissels.
Zie tekening.
Wissels behoren niet in blokken, maar wat doe ik dan met de kleine stukjes rails tussen de wissels.

Re: Hulp Gevraagd inrinchten blokken
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Hulp Gevraagd inrinchten blokken
Opnemen als wisselstraat of een klein blok van maken met bijvb een stopverbod of je maakt er 'losse' bezetmeldpunten van zodat je je wisselstraten eerder kunt virjgeven.
Re: Hulp Gevraagd inrinchten blokken
Als Ik er een losse  bezetmelder van maakt hoe zit het dan met binnenkomst trein.
Neem als voorbeeld de linker buiten bocht en de trein rijd van rechts naar links , je heb dan de binnenkomst melder en net voor de wissel de afrem melder,
Hoe moet ik dat stukje rails dan noemen.
Re: Hulp Gevraagd inrinchten blokken
Ik gebruik I-train. Ik heb ook van die kleine stukjes. je laat ze gewoon weg. deze stukken zijn zo kort dat ze alleen maar storen als je er een blok van zou maken.
Nu ziet hij ze alsof de wissels aan elkaar zitten. Werkt prima bij mij
Re: Hulp Gevraagd inrinchten blokken
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Hulp Gevraagd inrinchten blokken
Hoi Ruud,

In banenplan koppelen aan een melder, maar aangezien je nog een beginner bent. Zou ik de losse stukjes rail wel een melder geven, maar nog niet instellen in koploper.
Re: Hulp Gevraagd inrinchten blokken
Als je in banenplan koppelt aan melder krijgt het toch een blok, of kan je een lijn aan een bezetmelder kopelen.