Mensen
Om even antwoord te geven op de vragen/opmerkingen die gesteld zijn.
@Koos:
Citaat van: KdeB op maandag 21 januari 2013, 00:42:32
Waarom heb je de uitrijwissels geëlektriseerd? (is niet nodig om in koploper je straat bezet te houden)
Hoe los je het op wanneer een trein naar het schaduwstation wilt maar alle sporen zijn bezet?
Om zeker te gaan, zeker bij het terugrijden. En inmiddels zijn al mijn wissels die ik heb (incl. voorraad) voorzien van een aandrijving.
Tsja, als alle sporen bezet zijn.... Had ik ook al over zitten na te denken, maar nog geen oplossing/antwoord voor gevonden.
Maar ik heb wel al gezien bij het testen met Koploper dat op het moment dat er een trein aankomt die te lang is om te passen in een van de vrije sporen/blokken, Koploper plaats gaat maken voor die trein!
@Walter:
Citaat van: wissels op maandag 21 januari 2013, 06:40:15
Als treinen hebben leren remmen zou het alleen maar beter moeten gaan, zodat treinen minder ver doorschieten.
In mijn configuratie met dynamische blokken maken de treinen geen gebruik van hun aangeleerd remgedrag bij het arriveren in het voorste blok van 'n spoor.
Aan welke optie dat ligt weet ik nog niet. Wellicht omdat alle bezetmelders van de voorste blokken van de 12 sporen op 1 S88-contact zitten?
Ter info: dit dynamische schaduwstation draait op 2 contacten (muv de 4 bezetmelders van de 2 tussenliggende blokken).
Maar als dit ook anders kan: ik hoor het graag!
Citaat van: wissels op zondag 20 januari 2013, 23:52:52
Als je de ruimte hebt zou ik de laatste stopmelder verlengen met 1 raillengte.
Ik overweeg juist om de laatste stopmelder te verkorten of lichtsluisjes te gaan gebruiken. Daarmee verlies ik juist minder ruimte per spoor.
Momenteel verlies ik zowel aan het begin als aan het eind van het spoor 1 rail; totaal 2 dus.
Bij gebruikmaking van lichtsluizen als bezetmelders wordt dat teruggebracht tot ± 5 cm per spoor; licht er maar net aan hoe scherp je ze opstelt.