Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Voor de V200-liefhebbers.

Gestart door 10103 zaterdag 19 januari 2013, 11:35:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Was weer ff genieten / wegzwijmelen naar de 70ties :mrgreen: :thumbup:

Mvg Gert
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Gert,ik doe met je mee,alleen wordt het voor mij eind jaren 80 goed?

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Hans,

eighties ga ik ook voor :thumbup:

Mvg Gert
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Citaat van: dani op vrijdag 15 maart 2013, 17:22:42
Ik hou niet van V200's....     :-) :-) :-)   of toch wel ?

Ik denk Dani, dat wanneer je een keer zo'n apparaat voorbij hebt zien komen met een lekker sleepje goederenwagons, dat je dat in ieder geval nooit meer vergeet. Destijds heb ik dat mogen zien op Rheine waar een V-200 56 kolenbakken kwam brengen uit het noorden. Ik weet niet meer of er nu stoom voor ging of electrisch, maar dat zal gerus het laatste geweest zijn, aangezien men toen nog bezig was met de electrificatie boven Rheine. Ergens moeten er nog wat foto's van slingeren.... Die kolenbakken waren in die tijd nog niet die immens grote dingen zoals ze tegenwoordig worden getrokken, nog allemaal twee assers dus.

grt, JW (vond het eerder ook een foeilelijk ding totdat ie hem in het echt zag)
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Lid sinds: 2008

offline
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Hallo Marc,

Alweer hardstikke bedankt voor de linkjes die je geplaatst hebt; ik heb er weer onwijs van genoten!  Gezien de reacties ben ik niet de enige liefhebber van deze "monsters", dus als je toevallig weer wat van deze foto's weet te vinden..... graag weer even update! :thumbup:

groeten, Willem.  :mrgreen:
Re: Voor de V200-liefhebbers.
@JanWillem (armsein) : ik grapte maar hoor, ik heb er zelf 5 van die zware bakbeesten op de baan staan, allemaal in aparte kleuren.  (cfr line up in mijn topic).
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Ai!  Dit draadje was me ontgaan. Anders had ik dit topic hier wel geplaatst.

vr.gr.
Jurrien
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Ach Jurrien, dit is een grootspoordraadje. Dus een of andere vage Ebay-aanbieding past hier niet echt bij vind ik. Integendeel zelfs.

Willem, als ik nog wat tegenkom, zal ik het hier weer bij plaatsen! :)

Groet, Marc
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Citaat van: wilsma op maandag 28 januari 2013, 01:58:44
Weet jij of er ook een lijst te maken is van de V200.1 c.q. Br 221 ?? Dat zou alles mooi compleet maken!

Het is wel feest dit weekend. Nog geen half uur later zie ik stomtoevallig op het Drehscheibe Forum dat Michael Hafenrichter het eerste deel van een reeks foto's over de serie V200.1 heeft geplaatst. Ik heb het linkje over deze nieuwe reeks in het eerste berichtje erbij geplaatst. Veel kijkplezier weer!

Groet, Marc
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Lid sinds: 2008

offline
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Hoi Marc,

Ik ben benieuwd wat voor moois dat weer opleverd? :D  Vanavond even kijken! :thumbup:

groeten, Willem.
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Lid sinds: 2008

offline
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Hoi Marc, (en anderen)

Dat was weer anderhalf uur genieten van deze mooie serie foto's! Bij de serie die Michael Hafenrichter heeft geplaatst over de 221-serie, zijn alle foto's gerangschikt in oplopende locnummers. Van de eerste loc in deze serie (221 101-9) had hij nog geen foto. Het leukste van alles vond ik o.a. de reacties op het plaatsen van zijn foto's. Sommige mensen hadden in hun eigen collectie net zolang gezocht tot ze foto's van de ontbrekende loc hadden gevonden, en hebben hun foto's onder het verslag van Michael gezet. Zo werd alles weer helemaal compleet! Zo zie je maar weer dat zoveel enthousiasme tot iets moois leidt. Dat zie ik ook met enige regelmaat op dit Forum, en dan denk ik; Zie je wel, het kàn wel,als je maar wil.  :thumbup:  Marc, bedankt voor het linkje, en als je weer iets tegenkomt dan horen wij het wel hè?

groeten, Willem.  :mrgreen:
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Voor de geïnteresseerden: ik heb alle linkjes in mijn eerste berichtje geplaatst voor een beter overzicht. Verder zijn er twee linkjes aan toegevoegd ("V200 110-115" en het tweede deel van "V200's in het Zwarte Woud en Neckardal"). ;)

Groet, Marc
Re: Voor de V200-liefhebbers.
R.C.Grootveld
gast

Re: Voor de V200-liefhebbers.
Een blik door de voorruit en in de machinekamer, is wel wat anders dan de luie stoel van een ICE machinist.
Re: Voor de V200-liefhebbers.
R.C.Grootveld
gast

Re: Voor de V200-liefhebbers.
Deze horen er ook nog bij
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Mooie foto's Rob! :)

Inmiddels ook weer een linkje toegevoegd aan de reeks foto's over de V200.1-serie (Loc 116 t/m 123). Zie het eerste bericht!

Groet, Marc
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Vandaag heb ik een viertal linkjes (Herinnering aan de BR 221; Einde BR 221 in het Ruhrgebied. Deel 1/2.; BR 221 'Waschbergezüge') toegevoegd aan het eerste berichtje op pagina 1. Veel kijkplezier!

Groet, Marc
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Vanavond heb ik in het allereerste berichtje het laatste linkje toegevoegd over de V200.1-reeks (V 200 146-150). Daarmee sluit ik ook meteen van mijn kant dit draadje af. Ik denk dat er inmiddels ook wel genoeg mooie plaatjes over de V200 te vinden zijn zo via de linkjes. ;)

Groet, Marc
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Lid sinds: 2008

offline
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Hallo Marc,

Ik heb jouw laatste linkje over de V200.1-reeks weer met heel veel plezier bekeken! Dat betekend het einde van een hele reeks met uitsluitend hoogtepunten over deze zeer gewilde èn prachtige dieselloc. Ik denk niet dat ik de enige ben die dit zeer waardeer, maar ik wil je hartelijk bedanken voor alle moeite die je hebt genomen om de liefhebbers van deze mooie loc elke keer weer te verrassen! Ikzelf heb menig uurtje zitten "bladeren", op zoek naar een bepaald nummer of andere bijzonderheden, om vervolgens op de klok te zien dat het ineens 02.45 uur was geworden.... 8o  In ieder geval....mijn hartelijke dank !!! :thumbup:

groeten, Willem.  :mrgreen:
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Voor de V200-liefhebbers.
Hallo Marc,

Over deze lok kunnen er nooit genoeg foto's zijn, en ik heb ook genoten van al jouw bijdragen, net zoals Willem dat verwoorde :thumbup:

Heb nog een leuk filmpje gevonden.......hopelijk niet dubbel :P :D



M.v.g.

Hans V200.0