Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Info gevraagd 3071 TEE ombouw

Gestart door Riny woensdag 05 april 2006, 00:15:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Info gevraagd 3071 TEE ombouw
Beste forumleden,

Ik ben van plan om een oude TEE set (3017) over te nemen maar deze wil ik ombouwen voor digitaal gebruik.
Alleen vraag ik mij af of er van de 60XXX decoderset van Marklin  in zijn te bouwen en zo ja wie heeft dat al eens ondernomen?

Ik weet alleen nog niet of er een schijf of trommelcollector motor in zit.
Dit moet ik nog even nagaan.

Hopelijk dat er iemand reageert die mij deze info kan geven.

Alvast bedankt.
Info gevraagd 3071 TEE ombouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Info gevraagd 3071 TEE ombouw
Motor ombouwen is een klusje van niets, heb ik al eens gedaan. Inderdaad als het een trommelcollectormotor is dan kun je met de set 60760 toe die 39.95 (adviesprijs) kost. Anders kom je uit bij de 60904 uit die een keer (of twee) zo duur is. Dit zijn wel de twee met een 5 ster motor. Anders kun je nog eens op ebay/marktplaats kijken of vragen hier op het forum wie een delta decoder over heeft. dan wel de 66031 ivm wisselende front en sluit verlichting. Hoop je hier voldoende over te hebben geinformeerd

groet Chris
Info gevraagd 3071 TEE ombouw
Hallo Chris,

Bedankt voor de informatie.
Maar er moet toch een hoogvermogen motor in.
Ik heb afgesproken met de verkoper dat ik eerst de de loc open kan maken om te kijken.
Maar als jij dat zegt dat het mogelijk is dan ga ik er wel van uit dat het zou moeten kunnen.

Bedankt voor het meedenken.
Info gevraagd 3071 TEE ombouw
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Info gevraagd 3071 TEE ombouw
Hoi Riny,

Mijn 3071/4071 is ook omgebouwd naar digitaal hoogvermogen. Maar welke spullen daarvoor gebruikt zijn weet ik niet. Dan zou ik hem eens open moeten maken.
Info gevraagd 3071 TEE ombouw
Hallo Sascha,

Heb je daar nooit een rekening van gehad of zoiets waarin je terug kunt vinden wat er in de set is geplaatst?
Of dat de persoon in kwestie die dat voor je heeft gedaan daar nog iets over weet?

Ik wacht weer verder braaf af.
Info gevraagd 3071 TEE ombouw
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Info gevraagd 3071 TEE ombouw
Hoi Riny,

Dat zou je eens aan René moeten vragen. Van hem heb ik die TEE set gekocht. Hij was toen al digitaal hoogvermogen. Zijn vader heeft deze laten ombouwen. Het kan ook zijn dat er nog een bonnetje in de doos zit - zal vanavond als ik thuis ben even kijken.

Gegevens René :
http://forum.3rail.nl/index.php?action=profile;u=32
Info gevraagd 3071 TEE ombouw
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Info gevraagd 3071 TEE ombouw
Hallo Jongens,

het enige verschil is dat deze set is uitgerust met sleperomschakeling, wat mij betreft kan deze uitgeschakeld worden, zodat de trein nog maar 1 sleper heeft,

Dit werkt prima als je digitaal rijdt met massadetectie, echter niet als je gebruik maakt van stroomdetectie.

met vriendelijke groet,

Walter
Info gevraagd 3071 TEE ombouw
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Info gevraagd 3071 TEE ombouw
Hoi Riny,

Ik heb helaas geen reparatie of opdrachtbonnetje erbij. Als je er meer over wilt weten moet je even contact opnemen met René.
Info gevraagd 3071 TEE ombouw
hoi Riny
Deze tee set 3017 is om te bouwen met set 60923 fmx en is niet moelijk.
Heb al een paar keer gedaan.
groetje
ombouw 3071
Fonzo
gast

ombouw 3071
Info gevraagd 3071 TEE ombouw
Heb maar besloten om de oude TEE niet aan te schaffen.
Niet vanwege het ombouwen, technische ondergrond is er voldoende.
Het is dus geen kwestie van niet durven maar een kwestie van een rekensommetje.

Ik vind het model ontzettend leuk maar ja, je kunt niet alles hebben.
Hij zal ooit (misschien) nog wel eens digitaal uitgebracht worden net als de railbus.

Voor zover toch bedankt voor jullie moeite betreffende het meedenken.
Info gevraagd 3071 TEE ombouw
Ik ben ook aan het zoeken naar de mogelijkheden om de TEE treinstellen (3070 en 3071) te digitaliseren en ben van plan om dit te doen met decoders van digitaltrain (ldec 3000) omdat deze standaard voorzien zijn van 2 sleperaansluitingen en conventioneel bedrijf mogelijk zou blijven. Heeft hier iemand ervaring met deze decoders?
tee
marklinfan
gast

tee
hey riny er is wel een digitale tee dat is nummer 39700 en er is een tee in delta versie die heeft nummer 3471
Info gevraagd 3071 TEE ombouw
Ik heb een paar van deze decoders gehad, probleem dat ze na verloop van tijd toch storigen begonnen te geven. sloegen op hol, reageerde niet meer op de functies. Ook heb ik ze gecombineerd met en vijfpolig  anker in de standaard Marklin motor. Ik ben echter toch terug naar de 60901/2/3/4. Blijft, vind ik, toch het mooiste lopen.

Jeroen