Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

DHG 700 aansluitschema

Gestart door mpe maandag 26 juni 2006, 22:24:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
DHG 700 aansluitschema
Hallo Heren en Dames hobbyisten,

Ik heb een DHG700 loc met knipperlicht (kruidvat) voorzien van een ESU LokPilot MFX(61600). Nu krijg ik alleen het kipperlicht niet werkend met de functie besturing. Verder loopt de loc echt slecht, moet de snelheidsregelaar van de mobile station voluit draaien en dan schiet hij weg. Wie heeft wat tips
Groet, Marcel :wink:
DHG 700 aansluitschema
Dit is een delta loc dus is niet zo maar om te bouwen met een esu mfx decoder .
En de motor moet ook vervangen worden.
En het kipperlicht werk dan niet meer die moet dan op een uitgang van de decoder worden aangesloten en dan zo worden geprogrammeerd dat die uitgaan gaat kipper.

Groetjes
Hans
DHG 700 aansluitschema
Ik denk dat Hans het eerste slachtoffer van de warmte is op dit forum.  :oops:  Wat is een kipper? :D  Johnny
DHG 700 aansluitschema
Ik snap het toch ook niet goed hoor. Vooral die laatste zin is een beetje vreemd.

CiteerEn het kipperlicht werk dan niet meer die moet dan op een uitgang van de decoder worden aangesloten en dan zo worden geprogrammeerd dat die uitgaan gaat kipper.

'k Snap het echt niet.  :oops:  :?
Re: DHG 700 aansluitschema
Citaat van: mpeHallo Heren en Dames hobbyisten,

Ik heb een DHG700 loc met knipperlicht (kruidvat) voorzien van een ESU LokPilot MFX(61600). Nu krijg ik alleen het kipperlicht niet werkend met de functie besturing. Verder loopt de loc echt slecht, moet de snelheidsregelaar van de mobile station voluit draaien en dan schiet hij weg. Wie heeft wat tips
Groet, Marcel :wink:

Waarom zet je in een lokje als deze een deocder die duurder is dan de hele lok. Bovendien heb je nog een esu magneet nodig.
DHG 700 aansluitschema
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
DHG 700 aansluitschema
Citaat van: hansvwDit is een delta loc dus is niet zo maar om te bouwen met een esu mfx decoder .
En de motor moet ook vervangen worden.
En het kipperlicht werk dan niet meer die moet dan op een uitgang van de decoder worden aangesloten en dan zo worden geprogrammeerd dat die uitgaan gaat kipper.

Groetjes
Hans

Hans correctie, een deltaloc hoeft voor een esu decoder alleen maar met een permanentmagneet uitgevoerd te worden wil ie goed lopen, daarvoor hoeft er niet een andere (hoogvermogens)motor in. En inderdaad het knipperlampje moet op een aparte functieuitgang.
dhg 700
mpe
gast

dhg 700
Heel leuke reacties onderling maar ik schiet er niet zoveel mee op.
Esu magneet e.d  :(  een beschrijving van hoe het dan wel moet zou prettig zijn. :shock:


Ik waardeer de reacties zeer maar ik ben een lerende hobbyist
DHG 700 aansluitschema
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
DHG 700 aansluitschema
MPE,

Niet om je de grond in te douwen, maar je bouwt wel een decoder in maar je hebt je nog niet verdiept in hamo magneten en hoogvermogensmotoren.

Hier de leidraad, zoals in de handleiding staat van de 61600 op blz 2 (vrij vertaald uit het duits)

"dat de lokpilot de bedrijfsmodus (analoog/digitaal) automatisch herkent en dat motortypes Gelijkstroom/Klokanker/wisselstroom (MET hamomagneet) gebruikt kunnen worden

Voor jou uitleg: een Hamomagneet zorgt ervoor dan een wisselstroommotor op gelijkstroom draait en dus geschikt wordt gemaakt voor een docoder, over dit onderwerp zijn wel wat draadjes te vinden op dit forum.

Verder staat alles wel in de handleiding, aannemend dat je die erbij hebt gehad.
DHG 700 aansluitschema
Mocht je het knipperlichtprintje al op de functie uitgang hebben aangesloten zonder voorschakelweerstand dan is 99% kans dat die defect is. Heb ik uit eigen ervaring ondervonden en meerdere met mij :cry:
Er is ook ooit een draadje bij benelux rail geweest van iemand die dus ook het printje in rook op heeft laten gaan. Hij heeft wel een nieuw printje aangeschaft voor ik meende 20 euri.
Zelf heb ik het de printbanen naar de led onderbroken en de led via een voorschakelweerstand op de functie uitgang aangesloten.
Hierna cv112,  cv115/116 ingesteld.