Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Treinen automatisch laten rijden

Gestart door Nelles dinsdag 12 februari 2013, 17:24:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Treinen automatisch laten rijden
Hallo mensen, ik ben hier nieuw op het forum. Ik ben al enige tijd bekend met modeltreinen. Ik ben in het bezit van een digitale Marklin baan en ik zou graag mijn mijn treinen automatisch willen laten rijden. Op welke manieren is dit mogelijk?
Re: Treinen automatisch laten rijden
Hallo.
Normaal stellen we ons eerst is voor , en geven we een naam op aan het eind van een berichtje , dit staat wel zo netjes.

In ieder geval alvast een welkom hier op het forum.
Er zijn er zoveel dat het bijna onmogelijk is om ze op te noemen , daar ik al de namen niet weet.
De bekenste is koploper (gratis) en een nieuwkomer die het goed doet is Itrain.

Maar probeer ook is de zoekfunctie , en tik daar is automatisch in ....en dan heb je al heel wat te lezen .....

Wens je veel suc6 en plezier hier.

Mvg: Alex
Re: Treinen automatisch laten rijden
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: Treinen automatisch laten rijden
Hoi, als je een CS2 gebruikt dan is die middels een netwerkkabel te koppelen aan een PC. Op je PC kun je software voor automatische trein besturing installeren. Ik gebruik iTrain, een demo versie is vanaf internet te downloaden.  Verder heb je railbezetmelders nodig die aan je computer doorgeeft waar zich een trein bevind tbv automatisch rijden. Bezetmelders zijn van diverse merken te koop. Ik gebruik ze van Viessmann. Contactrails kun je makkelijk zelf maken. Voorbeeld op dit forum te vinden. Groet Matje
Re: Treinen automatisch laten rijden
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Treinen automatisch laten rijden
Beste Nelles,

In de Wiki vind je ook het één en ander aan informatie, volgende week is Rail 2013 in Houten, naast diverse computerbestuurde banen, waaronder de N-Baan "Verbrückt" van de MSG/Den Bosch, is I-Train er en is er een Digitaal Plein waar diverse mede-hobbyisten klaar staan om je verder te helpen.

Groet, Anne W
Re: Treinen automatisch laten rijden
Hoi bedankt voor jullie reacties. Ik ga van het weekend meteen bezig de baan automatisch te laten rijden!
Re: Treinen automatisch laten rijden
Ik ben ook nieuwe hier, en heb al veel gelezen en gevolgd, maar dit is in mijn ogen verreweg de snelste oplossing die ik ooit gezien heb  >:-D

Binnen een paar uur van gewoon digitaal naar automatisch rijden, petje af  :D
Re: Treinen automatisch laten rijden
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Treinen automatisch laten rijden
Dat worden weer leuke discussies op de twee bekendste automatiseringsforums ;)

Groet, Anne W
Re: Treinen automatisch laten rijden
Hoi, ik heb alles al in huis gehaald om de baan in het weekend over te zetten. Ik denk dat het niet heel moeilijk moet zijn. Heb al wat gelezen op dit forum. Ik ben een icter (systeem engineer) dus het zal allemaal wel wat mee vallen hihi. Heb alles hier gelezen en het is mij wel vrij duidelijk. Kan niet wachten tot alles automatisch gaat rijden! Ik heb jaren lang analoog gehad en sinds 2 jaar over gegaan naar digitaal.
Re: Treinen automatisch laten rijden
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Treinen automatisch laten rijden
Hoi,
Welkom op het forum....
In jou geval wens ik je veel suczeven, want aan suczes heb je dan niet genoegd....
Ben zelf ook redelijk bekend met PC's en allerhande andere zaken, maar ben nu toch al ruim 6 maanden bezig en nog rijdt het niet vlekkeloos automatisch. Houdt er maar rekening mee dat het alles bij elkaar vrij veel werk is, en dat is dan een understatement....
Re: Treinen automatisch laten rijden
Maar dat is de hobby he ;) je moet wel bezig blijven! Gelukkig is er een forum zoals deze. Als alles meteen vlekkeloos rijd is er ook niet heel veel aan.
Re: Treinen automatisch laten rijden
Kun je iets meer vertellen over dat 'alles' wat je in huis gehaald hebt? Centrale? Software?

Albert.