Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

I-train vs Central Station 2

Gestart door rthuinte dinsdag 15 januari 2013, 13:19:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
I-train vs Central Station 2
Hallo allemaal!

Momenteel heb ik een Central Station 2. Ik heb het idee dat ik hiermee behoorlijk wat functies in handen heb om mijn treinen (automatisch) te besturen. Kan iemand mij uitleggen wat de toegevoegde waarde van bijvoorbeeld een programma als I-Train is?
Re: I-train vs Central Station 2
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: I-train vs Central Station 2
Banenplan op een groter scherm. Alles te bedienen op dat grotere scherm. Moeilijkere route's. Per blok verschillende snelheden etc.
Re: I-train vs Central Station 2
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: I-train vs Central Station 2
Volgens mij kun je met een CS2 ook niet langzaam afremmen zonder de hulp van losse afremmodules en seinen met schakelaars.

Groet, Anne W
Re: I-train vs Central Station 2
Beste ?

Ik maak ook gebruik van iTrain, echter zonder CS 2.
Maar als je de handleiding van iTrain is op je gemak doorleest zul je alle mogelijkheden zien.
ownload daarnaast de demo versie in combinatie met een proeflicentie en ik denk, dat je gelijk verkocht bent.

Groet Tinus
Re: I-train vs Central Station 2
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: I-train vs Central Station 2
Yep, is ook mijn mening....
Heb zelf een MS2 en met een CC-schnitte zou ik deze tijdelijk met Itrain koppelen, om er later een CS2 tussen te hangen.....
Voorlopig komt de CS2 er niet meer..... Ik doe alles via Itrain.
Tip : testen kost niets, proeflicentie is 2 maanden en kun je indien nodig nog een keer verlengen. Begin echter wel klein!!
Zie mijn topic.... Succes!
Re: I-train vs Central Station 2
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: I-train vs Central Station 2
Hoi,
Zoals voorgaande reacties: download proefversie en lees inderdaad de handleiding.

Ik gebruik ook CS2 en iTrain prof, zeeeeer tevreden;
- iedere trein kun je afzonderlijk programmeren om een van te voren vastgestelde route(s) te rijden met een van te voren vastgestelde samengestelde trein (x- aantal wagens)
- alle locs rijden na een snelheidsmeting dezelfde snelheid
- in principe kun je de hele treinbesturing aan iTrain overlaten
- je hele baanplan staat in iTrain en hoe groter de monitor des te meer je kunt waarnemen
- je kunt treinen uitsluiten een bepaald spoor te berijden
- pendelen van treinen
- van te voren ingestelde maximum snelheden op bepaalde baanvakken

etc etc
succes Matje
Re: I-train vs Central Station 2
Hoi allemaal!

Hartstikke bedankt voor jullie antwoorden en ik ga inderdaad de proefversie gebruiken !
Re: I-train vs Central Station 2
Hoi,

Ik gebruik de CS2 en i-train pro versie en het werkt geweldig, ik kan je i-train echt aanbevelen de ondersteuning is super.
Re: I-train vs Central Station 2
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re: I-train vs Central Station 2
Tja, het is misschien een beetje saai, maar hier ook iTrain Pro met een CS2.  :thumbup:
Terugmelding via de HSI-88.
OC32 voor servo gestuurde k-rail wissels en de seinen. :idea: Ik kan de wissels sinds afgelopen weekend ook gewoon (DCC) bedienen met CS2 / M*-app op afstand zonder laptop :o) als er eens iets mocht ontsporen in het schaduwstation. Binnenkort ook een iTrain App..... B)
Relatief kleine problemen worden prima opgelost door Xander en het iTrain forum en de ontwikkeling gaat door rekening houdend met wensen van de gebruikers.

Vele wegen naar Rome, maar ik ben zeer tevreden met mijn ingeslagen weg.
(en dol op gadgets  :D)

Veel spoorplezier.
Hugo
Re: I-train vs Central Station 2
                                                                 

                                                       Hallo medespoorders
Zo te zien aan de vorige  reacties blijk Iran een goed programma te zijn ,ik ben er nog niet uit wat ik moet kiezen, tussen koploper of itran ,ik wacht nog af voor de verdere ondervinding wat itran aangaat ik heb nog tijd, voordat ik mijn zoon van start gaan met de bouw van onze baan.

viditv
Re: I-train vs Central Station 2
Wederom allemaal weer bedankt voor de reacties. Ik heb de knoop wel doorgehakt en zal spoedig met I-train gaan beginnen. Heb reeds een spoedcursus mogen volgen (hiervoor alle dank aan Tomhas), en ben hierdoor erg enthousiast geworden. Ik moet nog een paar servo's voor mijn wissels aansluiten en dan zal de volgende stap I-train zijn.

Groeten,

Ronald