Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Hoe bevalt de TEE 39700?

Gestart door AlbertJan dinsdag 05 juni 2007, 21:44:24

Hoe bevalt de TEE 39700?
Speciale Gast

Hoe bevalt de TEE 39700?
Beste Forumleden.
Al enige tijd ben ik van plan om de TEE 39700 te gaan kopen.
Maar het valt mij op dat nog niemand van de Forumleden zijn 39700 heeft laten zien of het model en de rij eigenschappen heeft besproken.
Is er dan niemand die dit model heeft en er dan wat over wilt vertellen?
Las in andere draadjes ook al deze vraag (Rene) dus wie heeft de 39700 en kan en wil er wat over vertellen.
Vast bedankt,
vriendelijke groeten,
AlbertJan.   
Re: Hoe bevalt de TEE 39700?
hondekoppie
gast

loopt perfect, zit een c sinus motor in. looopt heel mooi en stil en soepel.
Klassetrein!
ik zoek hem ook albert jan maar ik kan hem niet vinden
VincentKloeg
gast

Voor de verbouwing  bij Modeltrein Express te Vlaardingen heeft er heel lang een 39700 in de vitrine gestaan. Wie weet is die er nog? (ivm de verbouwing ingepakt?)
ik heb het al een paar keer gepost maar voorruit dan maar nog 1 keer :twisted:

Openigsaanbieding bij de Groot in Amstelveen de 39700 voor net geen 300 euro.
Op de dag zelf had hij er een stuk of 20 (geen idee of jij ze nu nog steeds heeft) maar ik zou zeggen informeer eens :)

groetjes Fulco
verstuurt hij deze ook
vraag het hem eens :mrgreen:
Citaat van: FV op woensdag 06 juni 2007, 19:09:11
ik heb het al een paar keer gepost maar voorruit dan maar nog 1 keer :twisted:

Openigsaanbieding bij de Groot in Amstelveen de 39700 voor net geen 300 euro.
Op de dag zelf had hij er een stuk of 20 (geen idee of jij ze nu nog steeds heeft) maar ik zou zeggen informeer eens :)

groetjes Fulco

Ik heb er vandaag 1 gekocht dankzij de tip van Fulco (thanks), ik kreeg prima uitleg ook over de 3070 en 3071. Er lag nog een hele stapel, 299 euro.

Rene
O ja, bij mij lag de zijkant van het draaistel ook los in de doos. Ik kijk of het eenvoudig te monteren is anders ga ik maar even terug. Het schijnt een seriematig probleem te zijn.

zie ook deze link

Rene
Speciale Gast

Hallo Rene.
Gefeliciteerd met je mooie aankoop, zal morgen gelijk even contact opnemen om te horen of hij er nog één heeft!
Ik begrijp nu wel dat nog maar weinig forum leden deze hebben want anders waren er wel meer reacties geweest! :?
Hoe vond jij trouwens deze zaak, ik neem aan dat jij deze zaak ook voor het eerst bezocht hebt?

Fulco.
Ook nog bedankt voor de tip, had dit ook al gelezen in het draadje van Hans Biere maar helaas nog weinig tijd gehad om hier wat mee te doen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Citaat van: AlbertJan op woensdag 06 juni 2007, 21:22:43
Hallo Rene.
Gefeliciteerd met je mooie aankoop, zal morgen gelijk even contact opnemen om te horen of hij er nog één heeft!

Hoe vond jij trouwens deze zaak, ik neem aan dat jij deze zaak ook voor het eerst bezocht hebt?

Er lag nog een grote stappel, zeker 15 dozen.

Ik was voor het eerst in deze zaak, heel lang geleden in de vorige zaak geweest.

Het zag er prima uit waar Marklin overheerst. De man is een zeer kundig iemand die weet waar hij het over heeft, prettig om mee te praten. Ik heb de hele historie gehoort van de 3070 en de 3071 inclusief het kromtrekken van dit oudere type. Daar hebben we nog foto's van op dit fourm gezien. Kortom prima indruk gekregen. Er stond trouwens ook een VT8 (marklin insider model van 2006) te koop,

Rene
ik denk dat ik er zaterdag een ga halen een 39700
Doen :) Is volgens mij een mooi model !
Hallo,

Als het inderdaad degene is die bij Intertoys / Marklinshop staat in de vitrine.
Dan is dat zeer zeker een erg mooi model
Heb deze dan ook gezien en is echt een plaatje

mvg Frans
Dat is'm,

Er zit een oude sinus motor in, dus ook nog eens prima rijeigenschappen.

Rene
maar ik ga hem eerst even bellen en dat ik hem op ga halen en dat ze er een achterhouden
Speciale Gast

Hallo Rene.
Heb je al flink proef gereden?
Volgens de beide artikelen (Duits en Engels) kan er toch heel wat mis zijn met dit model. :(
Maar hopenlijk is er met de jouwe niet meer aan de hand dan alleen maar een losse draaistel bekleding.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
P.s. Op welke rails rij jij?  :wink:

Citaat van: Rloop op donderdag 07 juni 2007, 21:28:52
spuitje geven en in laten slapen

Ik mag hopen dat het om een oliespuitje gaat.
zou de 39700 technisch anders zijn (en dan bedoel ik de draaistellen) dan de 3471 :?:

Mijn 3471 rijdt op c rails en geeft geen problemen.

groetjes Fulco
Ik heb gisteren ongeveer 30 minuten proef gereden en de rijeigenschappen zijn fantastisch. De loc kan heel langzaam rijden. Het enige probleem dat ik heb is het losse draaistel zijkantje van de achterwagen, maar dat zal ook wel goed komen. Ik denk dat ik het er maar voorzichtig op lijm (plastic op metaal ondergrond, wat voor lijm zou het beste zijn ?).
Als het weer niet te zonnig is, zal ik het weekend nog wat verder testen, maar so far so good.

Ik heb ook gelezen over de ontsporingen, maar begreep dat dit op de oude rails is van Marklin, niet op de C-rails die ik gebruik. Dat draaistel zijkantje is een seriematig probleem.

Rene
een beetje spuug (secondenlijm) is toch prima.
mijn 3471 heeft nog nix gelopen, nog steeds nieuw in doos.
Speciale Gast

Hallo Forumleden.
Vanmorgen bij de Groot in Amstelveen de TEE RAm 39700 gehaald.
Wel eerst uitgebreid gecontroleerd, geen losse wielstelbekledingen, verlichting en geluid OK, treinstel tijdje laten rijden ? 299,- betaald en nu kan ik hem zelf gaan testen!
Mooi gedetailleerd treinstel, maar wat een ellendige koppelingen en stekkertjes voor de verlichting!
Maar hij is prachtig en rijdt erg mooi! :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 08 juni 2007, 20:49:39
Mooi gedetailleerd treinstel, maar wat een ellendige koppelingen en stekkertjes voor de verlichting!

Als het dezelfde zijn als op de 3471 dan is dat even wennen. Die koppelingen vind ik echt wat hebben 8)

CiteerMaar hij is prachtig en rijdt erg mooi! :lol:

Yesss... Heel veel plezier ermee :D

Hartelijke groeten,

Rolf

Kijk dit draadje had ik nog niet gezien albert jan weder mooie foto en wat ziet hij er gaaf uit brupo-x.
ja ik heb hem ook gehaald
rijd goed alleen het achterste gedeelte even lijmen
rijd fantastich
?
Speciale Gast

RFO 193 623

:D Ik geloof dat wij vanmiddag ook even ritje naar Amstelveen gaan maken, ik vertelde net dat we massaal de aanbieding TEE aan 't kopen zijn  :wink: Zegt m'n pa in eens dat ie voor dat geld er ook wel eentje wil aanschaffen  8)
Straks ff bellen of ze er nog zijn. Hou jullie op de hoogte.
Wel ja ... dat doet allemaal maar  :D

Straks wordt dit forum voorzien van een nieuwe naam: Marklin TEE Forum  8)

Ik hoop voor hem dat ze er nog zijn.

Werkspoor Amsterdam

zouden ze er volgende week nog ligen? eerder kan ik namelijk niet :(
nou volgens mij hebben er 2 grote stapels gelegen waarvan een stapel bijna weg was
Speciale Gast

RFO 193 623

Citaat van: Vinysie op maandag 11 juni 2007, 14:35:56zouden ze er volgende week nog ligen? eerder kan ik namelijk niet :(
Ja, ik verwacht van wel vanmiddag lagen er nog een stuk of 10. Ik zou als ik jou was gewoon meneer de Groot even bellen en er eentje weg laten leggen.

Het is gelukt! Van te voren eerst even gebeld en daarna naar De Groot gereden om hem op te halen. Mijn vader is nu ook de gelukkige eigenaar van een 39700. En geen losse onderdelen in de doos, bedankt voor jullie tip.

Hartstikke leuk  :?, maar daar ging dus mijn pas gekochte verrassingscadeau, zoals ergens boven al vermeld, een van Riny overgenomen 4071. Dat is dus nu mijn cadeau geworden :D Ik ben nu de blije eigenaresse van een prachtige 3071/4071 set  8) Zoals een bekende.... elk nadeel heeft zijn voordeel :mrgreen:

Het was mijn eerste bezoek aan een shop-in-shop. We zijn er niet lang binnen geweest, van wege de files wilden we weer snel weg. De winkel is erg mooi. Deel van de winkel is ingericht voor modelauto's ed. Ander deel is Märklin, waardoor het treinen deel niet erg groot is. De vitrines zijn prachtig, leuk om naar te kijken. Nadeel is dat er, in mijn beleving, weinig materieel gepresenteerd wordt, vooral wagons ontbreken een beetje. 1 Trix vitrine en onder de toonbank wat Trix/2-rail opruimings aanbiedingen. Hier en daar in de vitrines een paar Märklin opruimings aanbiedingen. Het is voornamelijk Märklin wat de klok slaat, ik heb in de snelheid geen ander merk 3-rail gezien.

Veel verschillende startsets voorin de winkel gepresenteerd, waaronder de NL en Thomas set voor kinderen en een test/speelbaantje met MS van Märklin Systems waar een brandweersetje rondjes rijdt. En er hing een beeldscherm met CS om mee te spelen.

Ik ben gewend aan een mega grote vitrines waar bijna alles in staat. Gewoon ff lekker een poosje loeren naar al dat moois. Inderdaad staan er dan ook de 'winkeldochters', maar je zal er net nog eentje zoeken, kun je soms een leuke deal maken.
VincentKloeg
gast

Welkom bij de TEE club Brigitte!! Ik hoop dat het treinstel je zal bevallen!

M* en bezig te digitaliseren

Meneer de Groot zal wel blij zijn met de plotselinge opleving van de verkoop van de 39700.
Zij er nog geen vragen gekomen in de trant van.... hoe komt het ....etc...
Overigens iedereen uiteraard gefeliciteerd met Uw nieuwe aanwinst.

Even nog een vraagje dat me net te binnen schiet, hebben de ramen van de 39700 ook metaalkleurige sponningen? Of is het net als bij de 3071 creme-kleurig, als de bak?
Hallo Rob,

Deze heeft net als de 3471 de metaalkleurige sponningen. Zie deze tekst bij het model op de Märklin-site: "Nieuwe rijtuigramen."

Vriendelijke groeten,

Rolf

M* en bezig te digitaliseren

Gaan we even verder met het ombouwverhaal in het andere draadje

Vive les BB12000

Hallo,

Ik heb zelf de 3471. Nieuw gekocht in 1995 ( export model) voor 630 guldens.
Ik heb vorige jaar een hoog vermogens motor in laten bouwen met en loK pilot V2 van ESU. Hij rijdt super, en heeft nog nooit pech probleem gehad.
De stekertjes zijn veel lastig, ik doe nooit de stekkers los. Wanneer ik deze meeneemt naar de club, tranporteer ik dan in een speciaal gemaakt doos.

Filipi.

Speciale Gast

Citaat van: henkv op woensdag 27 juni 2007, 11:58:31
Citaat van: chris op zondag 10 juni 2007, 18:52:24
?

Van (bijna) alle 39700 valt spontaan 1 of meerdere draaistel bekledingen af.
Bij die van mij nu net nog, dus zelfs nog 2 weken na aanschaf! :(
De lijm waarmee deze bevestigt zijn blijkt gewoon niet goed, ben bang dat deze na verloop van tijd allemaal loslaten.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Citaat van: AlbertJan op woensdag 27 juni 2007, 16:16:27
Bij die van mij nu net nog, dus zelfs nog 2 weken na aanschaf! :(
De lijm waarmee deze bevestigt zijn blijkt gewoon niet goed, ben bang dat deze na verloop van tijd allemaal loslaten.

Had vorige week de TEE van AJ in handen...*plok*....er lag een stukkie op de grond :oops: Ik raak niks meer aan, hahaha...:|

Vriendelijke groeten,

Rolf
Johnnytrein
gast

ja je hebt zo van die mensen die alles moeten vastpakken  :shock: in plaats van hun ogen te gebruiken  :D
Citeerja je hebt zo van die mensen die alles moeten vastpakken   in plaats van hun ogen te gebruiken 

soms is het wel eens lekker om iets vast te pakken hoor :)

Werkspoor Amsterdam

Van die van mij is nog niet afgevallen.
Het hele treinstel is al vaak in en uit de doos geweest, een paar keer op de baan geweest en door verschillende mensen vastgepakt.

Vive les BB12000

Beste TEE vriemden,

De 3471 heeft die probleem niet.

Filipi
Speciale Gast

RFO 193 623

Citaat van: FILIPI op donderdag 28 juni 2007, 12:56:32
De 3471 heeft die probleem niet.
Dat kan, maar dit draadje gaat uitsluitend over de 39700 en die schijnt er behoorlijk last van te hebben :wink:
Ik heb er een tekoop
heeft nog nooit op de baan gestaan weet niet hoe hij rijd

Tlharrie, wat kost ie? svp via pb.

er staat een nieuwe te koop op ebay.de voor 399 euro.
met 2 jaar garantie.

o ja,

is dit model zoveel mooier en/of beter dan de Trix-aanbieding ?
Citaat van: huub op vrijdag 05 december 2008, 19:21:09
is dit model zoveel mooier en/of beter dan de Trix-aanbieding ?
De 39700 lijkt me niet erg op schaal met z'n 93,5 cm. De Trix is 113 cm.

Gr, Ben.

De 39700 is een technisch geupgrade (sinus-aandrijving) versie van het model dat Märklin oorspronkelijk in de jaren zestig uitbracht. Uiterlijk is het nog helemaal een model uit die periode. Grof naar huidige maatstaven, veel te kort, er ontbreken wat raampjes, etc, etc.

De Trix is een hedendaags schaalmodel met een prima cardanaandrijving. Eigenlijk onvergelijkelijk veel beter. De prijsstelling is alleen maar het gevolg van het feit dat het Trix model pas in de winkels lag toen de markt al grotendeels door Roco en LSmodels was afgegraasd.

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

De 39700 heeft wel mooiere wagenovergangen dan de Trix.
Deze sluiten namelijk in de bochten wel mooi aan.
De schaal van dit model is volgens mij 1:100.