Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Zolderbaan van Robbin86 --- Filmpje reclamewagons ---

Gestart door Robbin86 zondag 13 januari 2013, 22:38:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Zolderbaan van Robbin86 --- Nieuwe aanwinsten ---
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Zolderbaan van Robbin86 --- Nieuwe aanwinsten ---
Dag Robin,

Hele mooie 529. Zag toevallig dat ie deze week ook bij 'ons' (Noorden des Lands) in de aanbieding is. Wel erg verleidelijk.

Welke decoder zit erin? En hoeveel staps?

Groeten,

Jan
Re: Zolderbaan van Robbin86 --- Nieuwe aanwinsten ---
Dag Jan,

Het is zeker een hele mooie.

Volgens mijn informatie zit er een Motorola decoder in. Aantal staps weet ik zo niet.

Groetjes
Re: Zolderbaan van Robbin86 --- Nieuwe aanwinsten ---
Citaat van: i_m_johny op zondag 13 oktober 2013, 21:38:10

Welke decoder zit erin? En hoeveel staps?


Motorola/DCC decoder, waarschijnlijk een Esu OEM.

Gr, Ben.
Re: Zolderbaan van Robbin86 --- EUROSPOOR 2013 ---
Goedenavond,

Vandaag was het dan zover. Eurospoor 2013 stond op de agenda. Om precies 10 uur liep ik samen met m'n vriendin de Jaarbeurs binnen, en wat opviel was dat het om die tijd al drukker was dan vorig jaar rond die tijd. Na wat rond gekeken te hebben bij de banen zijn we maar op koopjes jacht gegaan. Hier de aanwinsten van vandaag:

We hebben weer een reclame-koelwagon mogen toevoegen aan onze verzameling:



Ook 2 mooie vrachtwagens zijn toegevoegd aan de collectie:





Daarna opzoek gegaan naar nieuwe containerwagons, en deze 2 mooie exemplaren kunnen bemachtigen:





Toen kwamen we nog deze 3-delige wagon set tegen van de langste reizigerstrein ter wereld:





En op de weg richting de uitgang nog een keer bij de stand van Artitec gekeken en daar deze mooie waterkraan gekocht:





Het was dus weer een geslaagde dag, op naar Rail 2014!!!
Re: Zolderbaan van Robbin86 --- EUROSPOOR 2013 ---
Mooie aanwinsten Robbin. Daar kun je mee thuiskomen. :)
Re: Zolderbaan van Robbin86 --- Ballast ---
Vandaag even bezig geweest op zolder.

Na de inspiratie van gister op Eurospoor heb ik zitten denken over de kleur ballast. Zoals jullie in mijn topic al eerder hebben kunnen zien heb ik een stukje baan gemaakt met ballast die dezelfde kleur heeft als de nepballast van de c-rail. Echt realistisch ziet dat er natuurlijk niet uit. Nu heb ik een klein stukje proef gemaakt met een lichtere kleur ballast (wat ik nog had liggen)





Ik hoor graag jullie mening. Zelf vind ik dat het een tikkie donkerder mag, maar het ziet er realistischer uit dat de vorige kleur.

groetjes
Re: Zolderbaan van Robbin86 --- Ballast ---
Te grof. Probeer eens een potje ballast van Anita Decor (kost nog geen tientje). Heb je trouwens ook al met een (zachte) de overtollige ballast van de bielzen verwijderd?
Re: Zolderbaan van Robbin86 --- Filmpje reclamewagons ---
Dag allemaal,

Vandaag alle reclamewagons aan elkaar gekoppeld en rondjes laten rijden over de baan. Totaal 30 stuks (geen biermerken).
Hier een filmpje:



Groetjes Robbin
Re: Zolderbaan van Robbin86 --- Filmpje reclamewagons ---
Hoi Robbin,

Leuk filmpje, vooral de Maja wagons zijn wel grappig.

Groeten,
Ton.