Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

(2rail vraag) Analoge baan digitale loc

Gestart door Kevin_S vrijdag 11 januari 2013, 19:24:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
(2rail vraag) Analoge baan digitale loc
Lid sinds: 2006

Duits rijder

offline
(2rail vraag) Analoge baan digitale loc
Hallo iedereen
ik heb een vraag:
Ik rijdt op mijn gelijkstroombaan analoog met roco, ik heb allemaal analoge loc's van verschillende merken,
nu heb ik via wentink occasions een loc van lima die Digitaal DCC is gereserveerd
Zie: http://www.wentinkoccasions.nl/ho-lima/locs/lima-e-loc-208192-gereserveerd
nu zitten er naar mijn weten geen functies op, maar kan deze wel normaal functioneren op mijn baan?
Of moet ik dan de decoder anders instellen zo ja hoe moet ik deze instellen??

Kan iemand mij dit uitleggen?
Graag reacties

Marklingek
Re: (2rail vraag) Analoge baan digitale loc
Normaal gesproken werkt deze op je analoge baan. Dat moet geen probleem zijn. Misschien moet je de trafo wat verder opendraaien voordat hij begint te rijden dit omdat er een decoder inzit.

Groeten Ronald.
Re: (2rail vraag) Analoge baan digitale loc
Lid sinds: 2006

Duits rijder

offline
Re: (2rail vraag) Analoge baan digitale loc
Citaat van: ronaldk op vrijdag 11 januari 2013, 19:29:47
Normaal gesproken werkt deze op je analoge baan. Dat moet geen probleem zijn. Misschien moet je de trafo wat verder opendraaien voordat hij begint te rijden dit omdat er een decoder inzit.

Groeten Ronald.

Oke, en de frontseinen werken dan ook gewoon?
Re: (2rail vraag) Analoge baan digitale loc
Meestal wel. Het ligt een beetje aan de decoder hoe hij is ingesteld.

Groeten Ronald.
Re: (2rail vraag) Analoge baan digitale loc
Lid sinds: 2006

Duits rijder

offline
Re: (2rail vraag) Analoge baan digitale loc
Oke Ronald dat is top.
Als de lampjes het niet doen moet ik maar ff kijken hoe hij ingesteld moet worden  ;)
Bedankt!
Re: (2rail vraag) Analoge baan digitale loc
ik kan enkel maar bevestigen wat ROnald zei.  Mijn treinmakker Ray (geen forumlidm wel 2rail rijder in hart en nieren) rijdt ook nog analoog en heeft een paar mooie digitale loks met geluid ingebruik.   Verlichting en geluid doen het prima ook op analoge baan.  kwestie van de lok even bij een collega of in de zinkel te laten programmeren dat de functies aan staan bij analoog bedrijf en gaan met de banaan