Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

kant en klare bergen van '' My Village '' gekocht voor een prikkie.

Gestart door aquatilla donderdag 10 januari 2013, 23:20:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
kant en klare bergen van '' My Village '' gekocht voor een prikkie.
Beste allemaal,
Allereerst de beste wensen voo 2013 ( het mag nog ? ). Ben momenteel een kleine 2 maand bezig met wat huisjes bouwen op schaal H0. Het bevalt en heb besloten deze hobby door te zetten. Ben mij aan het orienteren over het hoe en wat op zetten van een baan. Ben er uit dat het in H0 zal zijn , een berglandschap met vakwerkhuisjes. Het railplan moet nog gemaakt worden etc , kortom een echte beginner. Natuurlijk veel op deze site gekeken voor tips en trics en ook zo over bergen maken. Nou was ik  vandaag even bij de Intratuin geweest om te kijken of er nog leuke koopjes te halen waren die mogelijk in te passen zijn voor mijn nieuwe baantje. Zo heb ik 2 kant-en-klare bergen op de kop kunnen tikken van het merk '' My Village '' ( afm ongeveer 1.00 x 30 cm )  Heb een foto bijgevoegd voor een eerste indruk. Hebben jullie ideeën hoe je deze bergmassieven kunt verwerken in een spoor in H0 ( totaal oppervlak 3.00 x 1.50 m nog compleet opnieuw op te zetten ) ?  Hebben jullie ervaringen hier mee ? de 2 delen kosten normaal ongeveer € 75.00 samen en heb ze nu voor € 25.00 kunnen kopen en kon ze eigenlijk niet voor laten liggen. Uiteraard wil ik ze opnieuw spuiten en groenen. Tips zijn welkom.
Groet Marco
Re: kant en klare bergen van '' My Village '' gekocht voor een prikkie.
Hi Marco,

Ik ken "My VBillage" niet eens. Is dat een merk voor modelbouw toebehoren?

Vwb de opzet van je baan inclusief berg. Ik denk dat je eerst even moet nadenken over land, periode etc (als je dat tenminste aanspreekt). Op basis daarvan kun je dan een opzetje maken voor je baan waarin je de berg verwerkt. De mogelijkehden zijn om de sporen achter de berg naar een schaduwstation te laten verdwijnen, of een station langs een rivier te situeren waarbij de stad dan iets hoger op de berg begint. Ook kun je de berg wat hoger plaatsen en de sporen er middels tunnels onderdoor laten lopen (in dat geval moet je nog wel een stukje berg aan de onderkant erbij bouwen).

Ik hoop dat je wat aan deze ideeen hebt. Succes met je start!

Groeten,
Marc
Re: kant en klare bergen van '' My Village '' gekocht voor een prikkie.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: kant en klare bergen van '' My Village '' gekocht voor een prikkie.


Kijk eens hier :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: kant en klare bergen van '' My Village '' gekocht voor een prikkie.
Dag Marco,
Tijdens de kerstperiode stond er bij ons in het locale tuincentrum ook een heel grote display, weet enkel niet of het om My Village materiaal ging, en ik heb er staan naar kijken met de gedachte een kerstbaan te maken onder de boom. Maar ik kon nergens een schaalverhouding vinden, enkel leek de schaal geen HO te zijn. Voor landschappen misschien geen probleem, maar voor de rest van de scenery wel.
Heb jij info over de gebruikte schaal?
Het is anders wel een mooie berg om mee te starten.
Met vriendelijke groeten,
Denis
Re: kant en klare bergen van '' My Village '' gekocht voor een prikkie.
Hoi Denis,

Ik heb de bergen gekocht om ze als basis te laten dienen voor een berglandschap. Uiteraard kun je hierop verder bouwen. Qua afmeting kan ik je het niet vertellen. Volgens mij is het cker geen H0.