Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

spelling op de wielen na schoonmaak

Gestart door timjoo maandag 04 juni 2007, 17:56:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
spelling op de wielen na schoonmaak
ik heb mijn hobby loc de 36850 van de week schoon gemaakt
het was naamelijk een beetje stoffig.
bij het schoonmaaken ook de wielen er af gehaald en er weer terug in gezet kapje er over en toen begon het probleem die wielen hebben in een keer veel te veel speling ze kun alle kanten :? :? op en als ik er mee rijd maakt die een hoop herie ik heb alles in elkaar gezet hoe het ook uitelkaar ging. ik hoop dat iemand weet wat er aan te doen is

Re: spelling op de wielen na schoonmaak
Ben je soms een veertje kwijt?

Re: spelling op de wielen na schoonmaak
zit er niet in als je op de exploded view tekening kijkt
Re: spelling op de wielen na schoonmaak
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: spelling op de wielen na schoonmaak
Joo Tim,

Wellicht heb je bij het teruplaatsen van de wielen op de asjes, de wielen te ver op de asjes teruggeperst. een halve millimeter kan al teveel zijn.
Meet ff met een schuifmaat de afstand tussen de wielen op, dit moet ongeveer 14mm zijn. En ik zou bij het corrigeren een hele kleine tolerantie aanhouden, < 0,5mm.

Gr Ad
Re: spelling op de wielen na schoonmaak
@ ad

ik heb niet de  wielen van de assen afgehaald maar de assen met de wielen hebben spelling
Re: spelling op de wielen na schoonmaak
De assen zitten niet goed in de aspotjes of iets dergelijks. Kortom je hebt ze er niet goed ingezet.
Re: spelling op de wielen na schoonmaak
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: spelling op de wielen na schoonmaak
Citaat van: timjoo op dinsdag 12 juni 2007, 17:14:04
@ ad

ik heb niet de  wielen van de assen afgehaald maar de assen met de wielen hebben spelling


Ik heb ff de tekening bekeken en zie alleen maar die kunstof draaistel immitatie kappen die de wielassen in het subframe drukken. Zitten die kappen wel goed op hun plaats gedrukt, dus tot achter het nokje.
Waarschijnlijk heb je dit zelf al gecontroleerd, maar ik kan ook niets anders bedenken.  :(

Gr Ad