Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

diverse software

Gestart door Jasperkc zondag 27 januari 2013, 10:20:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
diverse software
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
diverse software
Hallo Iedereen,

Ik heb eens even een vraagje over de diverse lok programmers. Ik las van de week in het blad: Digital 2013 een artikel over het programmeren van sounddecoders. Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om diverse software te gebruiken en door te sturen via de hardware van ESU. Met andere woorden. Ik heb de lokprogrammer van ESU en ik wil in de toekomst ook loks van sound voorzien die voorzien zijn van bijvoorbeeld een Uhlenbrock sounddecoder. Nu moet ik als ik dat wil de lokprogrammer van Uhlenbrock kopen en als ik een Lenz decoder heb, dan moet ik de lokprogrammer van Lenz kopen. Ik denk dan in mijn eenvoud. Als ik nu eens alleen de software aanschaf van de diverse aanbieders, kan ik dan via de lokprogrammer van ESU de diverse lokdecoders ook programmeren?

Alvast bedankt.

Jasper
Re: diverse software
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: diverse software
Hallo Jasper,

nee met een Esu locprogrammer lukt het zeer waarschijnlijk niet om een Uhlenbrock sound decoder te programmeren. Een loc met normale Uhlenbrock decoder vind het al niet fijn om met de Esu geprogrammeerd te worden, want je krijgt een foutmelding. Het is wel zo dat je bv. een locadres veranderd krijgt.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: diverse software
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: diverse software
Hoi Jasper,

Klopt volledig wat Walter zegt. Dus elke fabrikant heeft zijn eigen manier van het programmeren van geluid, alleen SUSI is redelijk gestandaardiseerd, maar ESU, Digitrax en Marklin zijn volledig afwijkend. Ik weet alleen niet of SUSI geprogrammeerd kan worden, terwijl de module in de lok zit.

Groet,
Bert
Re: diverse software
Blausee-Mitholz
gast

Re: diverse software
Uhlenbrock soundmodules zijn van Dietz -> klik -> Elektronik -> Gerauschelektronik

Mvg, Johan
Re: diverse software
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: diverse software
Hoi Johan,

Zoals ik al dacht, is het SUSI.

Groet,
Bert
Re: diverse software
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: diverse software
Hallo Jongens,

Maar is het dan ook niet mogelijk om de Hardware van ESU te gebruiken en de software van de bewuste fabrikant te gebruiken om de decoders te programmeren? Ik bedoel. Ik wil een Uhlenbrock sounddecoder geluid geven. Ik neem de software van Uhlenbrock en maak gebruik van de hardware van ESU?

Groet, Jasper
Re: diverse software
Blausee-Mitholz
gast

Re: diverse software
Helaas dat zal niet gaan.

Mvg, Johan