Ik heb een Liliput BR 38 gekocht, in een 3-rail gelijkstroomuitvoering. Dus, simpel om te bouwen, dacht ik. Even een rijrichtingschakelaar of decoder inbouwen en klaar. (Ik rij analoog). Nadat de eerste FRU (Uhlenbrock 55500) de geest had gegeven, ga je kortsluiting vermoeden, dus alles in de lok nagekeken. de aansluitingen op de motor rechtstreeks op de koolborstels, die -uiteraard- geisoleerd zijn. Vervolgens de volgende, een oude m* 6090 geprobeerd (groen en blauw aan de koolborstels, rood aan de sleper en bruin aan de aarde). Rijden ging even goed, maar voor het schakelen leek het wel een slecht afgestelde oude m*rijrichtingsschakelaar, bokkesprongen dus.. De aardeverbinding tussen de 6090 en het chassis losgemaakt en tot mijn verbazing bleef alles gewoon doorgaan. Wel werd de 6090 redelijk heet. Nog een andere onbekend merk FRU uitgeprobeerd, met hetzelfde resultaat.
Iemand enig idee wat er aan de hand is? Ik vermoed ergens sluiting, maar kan niet vinden waar.