Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

P50 protocol

Gestart door JB zaterdag 12 januari 2013, 21:07:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
P50 protocol
JB
gast

P50 protocol
Ik heb sinds kort een interface 6051 in de kast staan en wilde eens kijken of ik een baantje via de computer kan aansturen. Helaas kan ik het data protocol (P50) nergens vinden. Weet iemand of, en zo ja, waar, deze te vinden/downloaden zou zijn ?

Bij voorbaat dank,

Jan
Re: P50 protocol
Lid sinds: 2010

offline
Re: P50 protocol
Neem eens een kijkje op de website van RocRail. Daar staat ook informatie over de protocollen.

Groeten Ronald.
Re: P50 protocol
Lid sinds: 2007

offline
Re: P50 protocol
Jan,

beetje nerds info over P50 vind je op http://www.opendcc.org

groeten,
Jeroen
Re: P50 protocol
Freak
gast

Re: P50 protocol
Hallo Jan,

Wil je zelf een softwareprogramma schrijven ?
Zoja, in Basic of Pascal ?
Ik heb n.l. van beide alle sources hier incl het P50(x) protocol.

Mvg,
Peter
Re: P50 protocol
@Peter,

Objective C, maar als jij wat basiccode hebt ben ik allang geholpen, mijn basic is wat roestig maar het is prima te lezen. Ik ben alleen maar op zoek naar de stuurcode's, de rest (USB naar serieel etc.) heb ik liggen.


@Jeroen,

Thans voor de link, die kende ik nog niet. Helaas bespreken ze daar het P50x protocol, dit was de opvolger van het P50 protocol maar er staat een boel info die ik nog niet had.


@Ronald,

Helaas, men heeft daar het protocol verwijderd. Ik begrijp uit een draadje op hun forum (dateert uit 2008) dat ze wel de source code hebben bewaard, dus in geval van "nood" moet ik daar maar eens in gaan neuzen. Ik hoopte alleen dat iemand hem toevallig ergens had liggen, uit wat opmerkingen op het Märklin user forum begrijp ik dat het een bizar eenvoudig protocol moet zijn.


Jan

Re: P50 protocol
Freak
gast

Re: P50 protocol
Hallo Jan,

Als je in een PB even je E-mailadres geeft stuur ik al hetgeen ik heb naar je toe.

Mvg,
Peter
Re: P50 protocol
Lid sinds: 2006

offline
Re: P50 protocol
Re: P50 protocol
Heren,

Dank voor alle moeite, dankzij Peter en Sprinter heb ik precies wat ik nodig heb  :)

Jan