Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Programmeren CV's met MS2

Gestart door Treinofiel woensdag 09 januari 2013, 19:11:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Programmeren CV's met MS2
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Programmeren CV's met MS2
Twee vraagjes over het programmeren van CV's met de MS2
1. Is het mogelijk om met een MS2 eenvoudig CV's/register's boven de 80 te programmeren met waarden die ook boven de 80 liggen?
2. Is het mogelijk om CV-waarden uit te lezen met de MS2?

Zelf heb ik nu een 6021 en MS1; met de 6021 kan punt 1 wel, maar even goed nadenken van tevoren is wel een vereiste en met de MS1 kan dat dus helaas niet.
Punt 2 kan niet met een 6021 en ook niet met een MS1.

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden!
Re: Programmeren CV's met MS2
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Programmeren CV's met MS2
Met een MS2 met laatste update kan dat.

Gr.  Charlie
Re: Programmeren CV's met MS2
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Re: Programmeren CV's met MS2
Bedankt Charlie voor je antwoord.

Nog een vraagje: kan de MS2 op de "oude" aansluitrail van de MS1 aangesloten worden of moet je daar inderdaad een compleet nieuw aansluitsetje  (schakelnetdeel 66361 & digitaal aansluitbox 60113) voor hebben?
Re: Programmeren CV's met MS2
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Programmeren CV's met MS2
Hoi Treinofiel,

Heet dan wel geen Charlie,maar je hebt daarvoor een aansluitbox nodig,want de stekker van je MS II wijkt een beetje af van de eerste aansluitrail.

Dus je MS II kan niet op die aansluitrail aangesloten worden.

Trouwens welke decoder wil je programmeren?

Als dat een decoders is,die DCC verstaat,dan zou ik eerst de MS II op DCC protocol zetten.

En dan pas je loc op de baan/programmeerspoor,anders kon je nog niet boven de 80 uit.

Veel succes!!

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Programmeren CV's met MS2
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Re: Programmeren CV's met MS2
Je hoeft geen Charlie te heten om antwoord te geven ;-)

Ok, duidelijk.
Maar ik heb nog geen MS2 hoor! Overweeg die zaterdag (in Houten) op te kop te tikken.
Maar vooraf wilde ik weten wat de mogelijkheden zijn.

Welke decoders ik er mee wil programmeren: met name ESU lokpilot's v3 & v4 maar ook 'n Uhlenbrock en natuurlijk ook Marklin decoders (60760 en 60962). Maar ook het uitlezen van de registers is gewenste functionaliteit.
Re: Programmeren CV's met MS2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Programmeren CV's met MS2
Let als je koopt op de nieuwste softwareversie (1.81). (lastig te testen zonder stroom)

Onder DCC kun je alle CV-waarden lezen en schrijven.
bij mfx-decoders moet je deze optie uitschakelen op de MS2, anders gaat mfx voor op dcc.

John
Re: Programmeren CV's met MS2
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Programmeren CV's met MS2
In houten is wel stroom, dus zo'n verkoper kan best die MS2 aansluiten op 230 en even laten zien dat de versie 1.81 er op staat.

Gr.  Charlie
Re: Programmeren CV's met MS2
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Programmeren CV's met MS2
Hou er ook rekening mee,dat je aansluitbox 60113 ook is geupdate,want ook die moet van tijd tot tijd geupdate worden.

Wel is van belang dat je een MS II hebt,die update kan altijd nog ,en dat geld ook voor de aansluitbox.

Die van Charlie heb ik voorzien van de update,op de gastendag bij de MSG in Den Bosch,en die heeft er blijkbaar schik van :D

Die update 1.81 is van belang ,omdat je verder wilt programmeren in de c.v.'s dan onder MFX mogelijk is,en het DCC verhaal is daarmee een feit.

Het zou mooi zijn als je MS II die update gewoon heeft,anders kan het ook achteraf nog gedaan worden.

Door een winkelier,of een forrummer in de buurt,en misschien zijn er wel nog meer mogelijkheden.

Veel succes morgen met de zoektocht :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Programmeren CV's met MS2
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Re: Programmeren CV's met MS2
Missie geslaagd: vandaag in Houten een complete MS2 set kunnen aanschaffen.
Maar wat een prijsverschil zeg..... goedkoopste was ? 70,= en duurste was ? 135,=  8o

MS2 was al voorzien van Update 1.81 maar voor de zekerheid nog even bij een stand gratis check/update laten uitvoeren van zowel de MS2 als de GB2.

Zojuist meteen even uitgeprobeerd en inderdaad kan ik ermee wat ik graag wilde.
Re: Programmeren CV's met MS2
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Programmeren CV's met MS2
Citaat van: Hans V200.0 op vrijdag 11 januari 2013, 17:23:14


Die van Charlie heb ik voorzien van de update,op de gastendag bij de MSG in Den Bosch,en die heeft er blijkbaar schik van :D


M.v.g.

Hans V200.0

Kan je wel zeggen, Hans, dat ik er schik van heb. Perfect wat je in DCC allemaal kan met een decoder. (mist M* toch wat)
Zag ook, dat je met de MS2 de spanning en het stroom verbruik kan bekijken en zelfs de temparatuur geeft ie aan. (lijkt wel een cs2) :D

Gr.  charlie
Re: Programmeren CV's met MS2
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Programmeren CV's met MS2
Hoi Charlie,

Graag gedaan die update,en je kan er veel met die DCC decoders,alleen als je echt een DCC gerelateerde decoder alleen op DCC wil laten werken,zet dan ook eerst je protocol in je MS II op DCC.
Kan het niet vaak genoeg zeggen.

Want de MS II is eigenlijk een handregelaar,die eerst naar MFX kijkt als je hem aanzet.
Mocht je decoder dat ook spreken,dan luistert ie niet meer naar DCC commando's.

Dus DCC decoders alleen in het DCC protocol aanspreken,dan kun je bij de C.V.'s komen,en doe je dit niet,dan zal het je niet lukken.


Citaat van: Treinofiel op zaterdag 12 januari 2013, 21:11:20
Missie geslaagd: vandaag in Houten een complete MS2 set kunnen aanschaffen.
MS2 was al voorzien van Update 1.81 maar voor de zekerheid nog even bij een stand gratis check/update laten uitvoeren van zowel de MS2 als de GB2.

Mooi dat je geslaagd bent in je missie,en mogelijk heb je een MS II van 2012 gekocht,waardoor je die update ook binnen hebt :thumbup:

Maar GB2?

Bedoel je niet CS II?

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Programmeren CV's met MS2
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Re: Programmeren CV's met MS2
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 13 januari 2013, 02:54:58
Maar GB2?
Bedoel je niet CS II?

Nee ik bedoel niet CS II
Met de GB2 wordt de aansluitbox 60113 bedoeld. Zo wordt deze in de MS2 zelf genoemd.