Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Deutsche Bahn wil 1500m lange goederentreinen

Gestart door 10103 vrijdag 04 januari 2013, 08:56:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Deutsche Bahn wil 1500m lange goederentreinen
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Deutsche Bahn wil 1500m lange goederentreinen
Via het Stummi-forum stootte ik op een interessant artikel in de Frankfurter Allgemeine Zeitung, waarin beschreven wordt hoe Deutsche Bahn naar langere goederentreinen aan het toe werken is. Tot nu toe werden goederentreinen in Duitsland beperkt tot 740 meter, maar momenteel wordt er al getest met 835 meter lange treinen. Over een aantal jaar moet dat dan zelfs 1500m gaan worden!

Klik voor het Duitstalig artikel

Groet, Marc
Re: Deutsche Bahn wil 1500m lange goederentreinen
CiteerSchon 2008 fuhr die Bahn versuchsweise Züge mit 1000 Meter Länge auf einer nur für den Güterverkehr zugelassenen Strecke zwischen den Rangierbahnhöfen Kijfhoek bei Rotterdam und Oberhausen

de zogenaamde Super EMO treinen met 4000 ton aan de haak .
Re: Deutsche Bahn wil 1500m lange goederentreinen
Interessant artikel.

Toevallig zat ik onlangs een documentaire te kijken over een Braziliaanse ertstrein die reed tussen
de mijn en de haven over een traject van bijna 900 km. Die trein was 3,2 kilometer lang met 340
wagons met speciaal uitgeruste koppelingen. Die waren 180 draaibaar zodat de wagons bij het lossen
niet losgekoppeld hoefden te worden.
Onderweg werden t.b.v. het stijgen en dalen extra locs ingezet die de rijdende trein vanaf een zijspoor
inhaalden en laser gestuurd, rijdende weg koppelden.
Wordt 6 januari 2013 om 14.15 weer uitgezonden op Discovery Channel
Re: Deutsche Bahn wil 1500m lange goederentreinen
gaaf! ga ik meteen ff programmeren! Thanks!
Re: Deutsche Bahn wil 1500m lange goederentreinen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Deutsche Bahn wil 1500m lange goederentreinen
Citaat van: MaK man op vrijdag 04 januari 2013, 09:58:29
CiteerSchon 2008 fuhr die Bahn versuchsweise Züge mit 1000 Meter Länge auf einer nur für den Güterverkehr zugelassenen Strecke zwischen den Rangierbahnhöfen Kijfhoek bei Rotterdam und Oberhausen

de zogenaamde Super EMO treinen met 4000 ton aan de haak .
GZ1000, gewoon een containerboot dus van 1000 meter met nog een loc in het midden dus. 14 December 2008.
Re: Deutsche Bahn wil 1500m lange goederentreinen
Citaat van: fonzo999 op vrijdag 04 januari 2013, 10:04:43
Interessant artikel.

Toevallig zat ik onlangs een documentaire te kijken over een Braziliaanse ertstrein die reed tussen
de mijn en de haven over een traject van bijna 900 km. Die trein was 3,2 kilometer lang met 340
wagons met speciaal uitgeruste koppelingen. Die waren 180 draaibaar zodat de wagons bij het lossen
niet losgekoppeld hoefden te worden.
Onderweg werden t.b.v. het stijgen en dalen extra locs ingezet die de rijdende trein vanaf een zijspoor
inhaalden en laser gestuurd, rijdende weg koppelden.
Wordt 6 januari 2013 om 14.15 weer uitgezonden op Discovery Channel
Deze documantaire had ik ook gezien ja was super. Die baanwerkers hadden best nog wat werk te verzetten voordat die lange trein hen naderde.