Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

KNX nieuw besturingsysteem voor analoog toch digitaal maken

Gestart door remcoknx zondag 06 januari 2013, 21:34:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
KNX nieuw besturingsysteem voor analoog toch digitaal maken
Hoi

Ik zal eerst uitleggen hoe ik hier aan kom ik ben programmeur van knx.
Met knx maak ik gebouwautomatisering en woning automatisering .
Ik heb vorige jaar het grootste project gemaakt van nederland met maar liefst 4800 componenten
Met knx kan je verlichting, jaloezie ,klimaat, loggen noem maar op of knx kan het.
Het word ook veel in luxe woonhuizen gebruikt om met je ipad of iphone android toestel alles te kunnen besturen.

Nu begrijpen jullie een beetje hoe en wat ervan dat bracht me op een dag het idee om te kijken of het kon of ik me wissels, seinen verlichting etc met knx.
Dat is gelukt het werkt perfect je hebt dus geen bedieningspaneel meer nodig want alles stuur ik aan met me pc daarin tegenheb ik ook nog een server waar ik een visualisatie programma op kan laten draaien van de baan en zo precies kan kijken of een wissel links, rechts of rechtdoor staat zonder dat je naar de wc hoeft te kijken of te zien
Dit natuurlijk ook voor de seinen het is life wat je ziet op de pc je kan er zelf ip camera,s op zetten in je netwerk en kan je zien op de server

Zo kan je toch analoog digitaal maken
Ik ben nog lang niet klaar maar het word heel mooi
Knx kan componenten heb ik gebruikt van het merk GIRA.

Als er vragen zijn stel ze gerust en ik binnen kort foto,s maken ervan

Groetjes remco
Re: KNX nieuw besturingsysteem voor analoog toch digitaal maken
Remco,

Heb je een schema van hoe je je baan aanstuurt en wat voor apparatuur je inzet?

groet,
Michiel
Re: KNX nieuw besturingsysteem voor analoog toch digitaal maken
Hallo Remco,

Ben je op den duur niet net zoveel aan kosten kwijt als met een "gewoon" digitaal systeem?
Het idee lijkt me op zich wel aardig. Met gebouwautomatisering is tegenwoordig van alles te besturen én te meten, een modelspoorbaan moet ook te doen zijn.

Groet,
Ronald
Re: KNX nieuw besturingsysteem voor analoog toch digitaal maken
Golfer ik zal er wel is een schema van maken

En rorail, dat weet ik niet ik vond alles naar digitaal maken gewoon te duur alles opnieuw kopen.
hiermee kan je toch gewoon analoog blijven en ik kan van allerlei dingen krijgen via me werk.

dat klotp wat je maar wilt kan ik aansturen meten  etc
Re: KNX nieuw besturingsysteem voor analoog toch digitaal maken
Hoi Remco,

mooi spul dat KNX (ik ken het, ik heb het in mijn huis), maar is dat niet wat te duur voor toepassing in de modelbaan ? Consumentenprijs voor een actor met 4 uitgangen toch ruim boven de ? 100, terwijl een wisseldekoder voor ? 25 te koop is. Hoe doe je het met analoge signalen (railspanning) ?
(ik wil wel een wisseldekoder ruilen voor een dimaktor  :P)
Re: KNX nieuw besturingsysteem voor analoog toch digitaal maken
Rheder haha ja dat snap ik dat je dat wilt ruilen
Het is wat je ervoor wilt uitgeven
Laten we zo zeggen ik heb er niet veel voor hoeven te betalen :P

Maar zal iedereen op de hoogte houden hoor en als jullie wat willen weten stel gerust