Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

treinen stoppen in koploper

Gestart door ruud krikke zondag 06 januari 2013, 21:31:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
treinen stoppen in koploper
ik ben beginner met koploper, proef ovaaltje gemaakt met 4 blokken, alles ingesteld volgens handleiding.
Alles gaat goed treinen zijn geijkt en dan rijden maar.
Nu mijn vraag: ik heb automatisch rijden aangeklikt en het menu van de trein het blauwe pijltje aangeklikt.
ik heb 2 treinen, ik kan niet allebei de menu`s van de treinen openen dit moet ik apart doen klopt dit.
Als ik ze per stuk aanklikt gaan de treinen rijden.
Na enige tijd stopt de voorste trein, en de achterste rijd nog door tot het voorgaande blok en stopt dan ook.

Dit kan verschillend zijn soms een rondje soms na meerdere rondjes.
Hoe kan dit.
treinen zijn wel weer handmatig te sturen als ik ze verwijder als automatisch rijden, maar ik kan het niet meer herstarten voor automatisch rijden.
Re: treinen stoppen in koploper
vergeten te vermelden ik werk met koploper 8.0 en de CS1 versie 2.04
Re: treinen stoppen in koploper
Citaat van: ruud krikke op zondag 06 januari 2013, 21:31:12
............ en het menu van de trein het blauwe pijltje aangeklikt.


Dit is niet automatisch rijden. Dat start je voor die specifieke loc te slepen naar het volgende blok.
Re: treinen stoppen in koploper
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: treinen stoppen in koploper
Hallo Michiel, Ruud,

beide starten automatisch rijden, zowel de blauwe pijl als het slepen naar het volgende blok.

Ruud,

ik denk dat er een hiaat zit in je database, zeker als je trein overspringt van automatisch naar handmatig rijden. Heb je alle tabbladen (uit blok) ingevuld in onderhouden blokken, is er nog ergens een melder of wissel bezet. Misschien handig om aan te geven wat voor melding jij op je scherm krijgt bij de betreffende lok. Misschien om je database hier of op het koploperforum te zetten, dan kunnen we meekijken.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: treinen stoppen in koploper
hij springt niet automatisch over, als ze stoppen dan selecteer ik dat zelf om weer opnieuw te beginnen.
maar na een aantal rondjes stoppen ze weer achter elkaar.
In het menu overzicht treinen staat vervolg blok bezet ( Bij allebei de treinen)
Re: treinen stoppen in koploper
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: treinen stoppen in koploper
Hallo Ruud,

Wazig verhaal, maar het klinkt alsof ergens een bezetmelder in volgend blok bezet is, of het blok op een andere manier niet is vrijgegeven, misschien goed om toch even de backup van je database te plaatsen, (backup restore met koploper) wij zien namelijk niet wat jij ziet. En daarom zijn er misschien voor ons 10 antwoorden mogelijk, terwijl dat het probleem helemaal niet is.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: treinen stoppen in koploper
ok dat ga ik doen, maar dat zal morgen worden, misschien willen jullie me dan verder helpen.
bedankt.
Re: treinen stoppen in koploper
Hallo Ruud,

Je schrijft dat je gebruikt maakt van een CS1 met Versie 2.04.
Zou het niet verstandig zijn om je centrale eerst eens te update naar de laatste stand n.l. versie 3.6.1

Mvg,
Peter
Re: treinen stoppen in koploper
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: treinen stoppen in koploper
Hallo Peter,

lukt dat dan nog, de Reloaded update is bijna uitverkocht.

groet,

Walter
Re: treinen stoppen in koploper
Hoe zet ik het backup bestand op het forum zodat jullie hem kunnen bekijken.

PS ik ga toch niet met DCC rijden
Re: treinen stoppen in koploper
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: treinen stoppen in koploper
Hallo Ruud,

maak gebruik onderaan het antwoord window van de + bijlagen en andere opties. Een bck bestand kan naar dit forum geupload worden

met vriendelijke groet,

Walter
Re: treinen stoppen in koploper
Bijgaand de backup
Re: treinen stoppen in koploper
Even nog een vermelding de br50 is een stoomlok en het voorste kleine wieltje staat in blok 1 en de rest in blok 4
Re: treinen stoppen in koploper
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: treinen stoppen in koploper
Hallo Ruud,

een simpele maar goede database,

waarin mij 2 dingen opvallen,

de treinen rijden bijna met topsnelheid ondanks dat ze geijkt zijn,
je rijdt alleen met normale blokken, de treinen zullen hierdoor eigenlijk nergens stoppen tenzij volgend blok bezet is.

Gezien de 1e optie vermoed ik dat de trein wel eens doorschiet, en per abuis op een bezetmelder van het volgende blok terecht komt, dit blok zal dan blauw kleuren. Als je de trein heel even met de hand achteruit duwt zal de boel weer op gang komen.

Een wit gekleurd blok met blauwe lijnen duid op een onbekende bezetmelding.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: treinen stoppen in koploper
Inderdaad als ik hem een stukje terugrijd komt de boel weer opgang.
In de testfase van bezetmelders deed alles het priema, nu zie ik dat waar de trein elke keer stopt de de melder bezet aangeeft.
(Blauwe lijn) ik ga even de rails daar openleggen en de bezetmelder (isolatie stukjes) nakijken.
Re: treinen stoppen in koploper
Aan het testen geweest en de treinen verschillende snelheden laten rijden.
Als ik de treinen zachter laat rijden gaat alles goed, maar als ik de snelheid opvoer
schieten de treinen weer door.
De treinen kunnen zo hard op volle snelheid rijden dat dit onnatuurlijk is.
een vraag, met wat voor snelheid rijden jullie.
Ik heb C-Rails met 2 raillengte bezetmelder.

Re: treinen stoppen in koploper
En hoeveel seconden moet worden ingevuld van 50 naar 0