Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

treinen stoppen in koploper

Gestart door ruud krikke zondag 06 januari 2013, 21:31:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
treinen stoppen in koploper
ik ben beginner met koploper, proef ovaaltje gemaakt met 4 blokken, alles ingesteld volgens handleiding.
Alles gaat goed treinen zijn geijkt en dan rijden maar.
Nu mijn vraag: ik heb automatisch rijden aangeklikt en het menu van de trein het blauwe pijltje aangeklikt.
ik heb 2 treinen, ik kan niet allebei de menu`s van de treinen openen dit moet ik apart doen klopt dit.
Als ik ze per stuk aanklikt gaan de treinen rijden.
Na enige tijd stopt de voorste trein, en de achterste rijd nog door tot het voorgaande blok en stopt dan ook.

Dit kan verschillend zijn soms een rondje soms na meerdere rondjes.
Hoe kan dit.
treinen zijn wel weer handmatig te sturen als ik ze verwijder als automatisch rijden, maar ik kan het niet meer herstarten voor automatisch rijden.
Re: treinen stoppen in koploper
vergeten te vermelden ik werk met koploper 8.0 en de CS1 versie 2.04
Re: treinen stoppen in koploper
Citaat van: ruud krikke op zondag 06 januari 2013, 21:31:12
............ en het menu van de trein het blauwe pijltje aangeklikt.


Dit is niet automatisch rijden. Dat start je voor die specifieke loc te slepen naar het volgende blok.
Re: treinen stoppen in koploper
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: treinen stoppen in koploper
Hallo Michiel, Ruud,

beide starten automatisch rijden, zowel de blauwe pijl als het slepen naar het volgende blok.

Ruud,