Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

29235, loc V60 is niet regelbaar. (delta)

Gestart door mkm.nl zondag 06 januari 2013, 19:54:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
29235, loc V60 is niet regelbaar. (delta)
Hoi allemaal,

Mijn naam is Mark, en heb jarenlang met Faller Ams gespeeld.
Nu twee tweedehands Marklin treinsets gekocht.
Twee sets, eentje de 29235, met 18 va trafo en volgens mij een simpele delta regelaar.
De andere set heeft een mobile station.

Nu heb ik een baantje gelegd om de dieselloc uit de 29235 set te proberen.
Zodra ik de loc op de baan zet, gaat hij langzaam vooruit rijden.
Draai ik de loc om, dan rijdt hij ook langzaam vooruit.

Kan ik dit verhelpen? Kan dit komen doordat de loc vermoedelijk met de mobile station uit set 29476 gebruikt is?

Alle hulp is welkom!

Aanvullend:
De lichtknop indrukken doet niets, de schakelaar van de regelaar verzetten (4 standen) helpt ook niets.

Inmiddels ook het mobile station geprobeerd. Zelfde effect. Loc gaat rijden.
Een loc met adres 72 ingevoerd in het ms, maar dat maakt niets uit.

Inmiddels ook op 18 v wissel geprobeerd, analoog. Dan rijdt de loc hard.

Re: 29235, loc V60 is niet regelbaar. (delta)
Je kan ook de andere delta adressen proberen, 24, 60 of 78. Als er een deltadecoder met dipswitch in zit ( even de kap eraf halen), dan kan je via DEZE site het adres herleiden.

Walter
Re: 29235, loc V60 is niet regelbaar. (delta)
Bedankt Walter.

Deze loc heeft geen dipswitches.
Ik zal de door jou genoemde adressen proberen.

Kan ik een loc met een ander adres aanmaken terwijl de loc niet op de baan staat?
Als de loc langzaam rijdt, kan ik het adres niet wijzigen dacht ik. Melding loc in bedrijf komt dan te voorschijn.

Groet,

Mark
Re: 29235, loc V60 is niet regelbaar. (delta)
Welkom Mark

Laat ons beginne n bij het begin : wat is er zoal op je baan aangesloten ?
Heb je zowel de delta regelaar als de mobile station aan gesloten ?  Dan ga je onvermijdelijk problemen hebben.

Gebruik het ene of het andere, en ik zou opteren voor het MS, want delta loks kan je daar ook mee aansturen....

Probeer dat al eens of leg ons kort uit hoe je aansluitingen zitten ...   Het lijk alsof je lok "in de war " is en dus aanneemt dat hij op een analoge baan staat
Re: 29235, loc V60 is niet regelbaar. (delta)
Ik kan kiezen:
Kleine deltaregelaar met 18va trafo ( geen 18va tekst bovenop de trafo) of ms met een 18 va trafo (18 va tekst bovenop).
Ik verwissel de aansluitstukken.


Verder Heb ik een faller 12 / 18 volt wisselstroomtrafo. Met behulp van twee draadjes uitgeprobeerd. De loc rijds dan hard.

Op de baan (ovaaltje van twee meter met totaal drie wissels) rijdt de loc langzaam, zowel met ms als met de delta regelaar.

Die drie wissels hebben een wisselaandrijving, maar deze is niet aangesloten.

Andere locs rijden normaal regelabaar met het ms.

Indien nodig kan ik een analoge trafo van marklin aansluiten, maar dan moet ik een nieuwe kruidvatset openmaken.