Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Testbericht nieuwe softdrive sinus motor

Gestart door Davy zondag 03 juni 2007, 20:05:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
In Duitsland hebben sommige mensen al met locs met deze motor mogen spelen.

En de ervaringen waren zeer goed. Geen spanningsgevoeligheid meer. De lok krijgt ook een zware trekproef voor zijn kiezen. En ook schijnt de werkinstelling / snelheidsinstelling van mfx decoder nu lineair te zijn.

Alles is te lezen hier. Helaas wel in het Duits.

http://rietig-online.homepage.t-online.de/

Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Duits blijft lastig :| Hoe zit het met de herrie :?:
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Heel stil.

Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Nice :)
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Ik denk zelf dat het een mooi motortje is 8) Zal zeker een loc met deze motor aan gaan schaffen in de toekomst.

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Nou jongens,

Voor de 3e en laatste KEER is dit topic nu geopend en opgeschoond :!:.
We houden ons vanaf nu aan de feiten die wij weten over de nieuwe motor, anders gaat gewoon hele topic in het archief, als we naar elkaar met modder blijven gooien.

Groetjes,
Marcel van der Plas
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Citaat van: Davy op zondag 03 juni 2007, 20:05:12In Duitsland hebben sommige mensen al met locs met deze motor mogen spelen. En de ervaringen waren zeer goed.
Hallo Davy,

Ja, dat ziet er inderdaad heel erg "puik" uit. Het testbericht waar jij naar verwijst geeft echt hoop voor de toekomst en zal een zeer grote kwaliteitsstap op het gebied van aandrijvingen voorwaarts van M. zijn als dit allemaal in de praktijk wordt bewaarheid.

Ik ben zeer benieuwd naar de testberichten over de eerste loks die met dit type aandrijving in de handel komen. Wellicht is het een handige tip om ook onze Duitse collega's op het Stummi-forum in de gaten te houden? Meestal is het zo dat dergelijke "Neuheiten" daar (iets) eerder worden uitgeleverd dan bij ons in Nederland of België.

Overigens heb ik twee modellen in bestelling staan die, volgens de M*-brochure die over deze nieuwe aandrijving gaat, met deze nieuwe aandrijving zullen worden uitgerust. Zo gauw ik ze heb meld ik mij hier in ieder geval met een testbericht.
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Citaat van: Hans Biere op dinsdag 05 juni 2007, 01:00:12
Zo gauw ik ze heb meld ik mij hier in ieder geval met een testbericht.

Looking forward to that...
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Is er al wat duidelijjkheid of de compacte c-sinus vervangen worden door de s-sinus ?. Zo te zien zijn de afmetingen gelijk.

Rene
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Hallo

als mijn bestelde Br 05 insider model binnen is
zal ik hem zelf wel testen. das toch de beste manier
want ik zeg altijd maar zo 100 mensen 100 meningen.

Ik ben wel heel erg benieuwd hoe hij rijdt.

Hoe zit het trouwens met de nieuwste versie railbus
wat zit daar voor motor in?
Omdat die ook in het filmpje voorkomt van de sofdrive Sinus

Groeten Martin
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Alle locs die dit jaar worden gemaakt krijgen de nieuwe softdrive sinus.


Dit geldt ook voor bestaande modellen, mits dit jaar geproduceerd. Maar de railbus rijdt zowiezo bij de meeste mensen perfect. Qua rijeigenschappen was er niets mis mee.


Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Hallo,

Niet ALLE loc's die dit jaar (nog)gemaakt worden krijgen de nieuwe softdrive sinus motor.

Marklin heeft op haar website een lijstje staan van een ca. 20 loc's/treinstellen die dit jaar met de nieuwe softdrive sinus motor worden uitgevoerd.

klik hier voor de lijst en scroll naar beneden.

Groetjes

willie
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Op de site die Willie heeft vermeld staat helemaal onderaan een link naar een pdf bestand in het Nederands (goed nieuws voor Rolf  :mrgreen: staat er ook in het engels)
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
De eerste lok met softdrive sinus is in Duitsland uitgekomen.

SVT04  (Art. Nr. 37772) op de doos is een rode sticker met softdrive sinus geplakt.
Iemand heeft de lok getest met een CS op rijstap 1 de loc vertoonde geen trillingen en haperingen ook niet als hij de binnenverlichting aandeed van zijn 2 ICE treinstellen.

Bron: stummi's forum.




Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Citaat van: Davy op woensdag 06 juni 2007, 19:37:59Bron: stummi's forum.
Hallo Davy,

Wil je ook aangeven WAAR op het Stummi-forum? Ik kan het testbericht waar je het over hebt niet vinden....
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Hallo Hans,

Hier is de link.

Groetjes

willie
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
CiteerHallo Hans,Hier is de link.

Dag Willie,

Dankje wel maar op deze link reageerde ik hier al op Davy's daaraan voorgaande bericht. En dat staat weer hier.

Dus twee dingen vraag ik mij af:

1. Herhaalt Davy zichzelf?

2. Is hier een vergissing in het spel?

Het kan natuurlijk ook zijn dat ik iets mis maar dan hoor ik het wel... :lol:


Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Citaat van: Hans Biere op woensdag 06 juni 2007, 21:01:48

Het kan natuurlijk ook zijn dat ik iets mis maar dan hoor ik het wel... :lol:


Hij is gewoon blij dat het er goed uitziet met de s-sinus, net als ik trouwens  :D

Rene
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Zucht.................. ik heb alle vertrouwen in dat de verbeterde compact-sinus, Softdrive genaamd geen problemen meer heeft. M* kan zich dat niet permiteren nog een keer een blunder te begaan, dat zou de doodsteek kunnen zijn als dat wel het geval zou zijn..........

Dat is een iedergeval mijn visie op de zgn nieuwe motor.

Mvg, Johan.

NB de 39801 heb ik laten liggen, die was niet goed (met eigen ogen gezien) maar de Softdrive zou ik blind durven kopen  :wink:
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Citaat van: RenevKl op woensdag 06 juni 2007, 21:06:10Hij is gewoon blij dat het er goed uitziet met de s-sinus,

Ja, dat zal best! Ik denk dat als het zover is en iedere M*-rijder dit zelf heeft kunnen vaststellen, blij zal zijn. Net als jij en ik :D

Ik vind echter dat niet verdoezeld mag worden dat Tante M met de vorige Sinus in heel veel gevallen de "mist" is ingegaan en velen tot wanhoop heeft gedreven. Niet dat ik zelf hierdoor ben getroffen, maar de vele (test) berichten op de diverse fora spraken en spreken boekdelen. Ja, ik vind het jammer voor M* maar de waarheid moet in dit geval worden gezegd. :(

Toch vind ik dat dan toch met zijn laatste mailtje een beetje verwarring ontstaat. Schreef hij niet "De eerste lok met softdrive sinus is in Duitsland uitgekomen." met aan het eind "Bron: stummi's forum."? Hij had toch ook gewoon de betreffende hyperlink toe kunnen voegen.

Maar goed, nogmaals ik kan het ook verkeerd zien. Misschien dat hij zelf nog reageert...

Johan: terwijl ik deze reactie schreef zag ik jouw reactie verschijnen. Vanwaar die "zucht"? Toch niet vanwege mij, hoop ik?  :lol: :lol: Overigens ben ik het helemaal met je eens. Maar als je mijn eerdere reactie op Davy's oorspronkelijke bericht hebt gelezen weet je dat eigenlijk al. :D
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Ik heb de Br05 besteld en ik heb er alle vertrouwen in dat Marklin een Model met uitstekende rijeigenschappen afleverd.

Ik vraag me ook af Marklin de compact C-sinus gaat vervangen door een S-sinus motor van loks met "probleem" Compact C-Sinus, iemand daar misschien ervaring mee?

Gr Ad
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Dit komt rechtstreeks van stummi modeltrein forum.

"seit gestern ist bei mir der erste Soft Drive Sinus und ich habe ihn für euch kurz getestet.

Als allererstes habe ich mit der CS meines Freundes V minimum auf 1 gestellt und bin in dieser Fahrstufe über die Gleise gefahren. Die Lok ruckelt kein Stück und fährt sehr gleichmäßig, allerdings hat es sehr lange gedauert, bis sie eine Strecke von 2m hinter sich gebracht hat , da die niedrigste Geschwindigkeit ins Original umgerechnet nur 0,9 km/h beträgt  Die Höchstgeschwindigkeit ist zwar ein wenig hoch, lässt sich aber einstellen und von Anfang an war bei mir die lineare Kurve eingestellt, gut für nicht CS oder Lokprogrammer-Besitzer  .

Doch das Wichtigste kommt jetzt: mein Freund hat zwei ICEs mit insgesamt 15 beleuchtete Wagen. Während ich den neuen Zug laufen ließ, machte ich die Beleuchtung an und die Geschwindigkeit der Lok änderte sich nicht 

Da ich noch einen alten blauen Analogtrafo besitze, ließ ich die Lok auch damit laufen und sie lief viel besser als mein Schienenbus mit Ruckelsinus. Also lässt sich die Lok auch analog sehr gut steuern".
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Gaaaaf :!:
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Klinkt allemaal erg stoer.
Zeer zeker ook interessant voor mij (2rail) aangezien Trix deze motor ook gaat gebruiken in een model wat ik erg graag wil (22218, de br218)

Mvgr,
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Hallo mede Forumleden,

Hier, zei het in het Duits, nog een testbericht van een M* model met de nieuwe aandrijving.

Ook hier gaat het over M* model met catalogusnr. 37772.
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Dank je voor het bericht. Enige punt van kritiek de gele leds. Maar ja op marklinusersnet is er een draadje over het feit dat witte leds geen lange levensduur hebben.

Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Citaat van: Davy op dinsdag 05 juni 2007, 22:44:02
Alle locs die dit jaar worden gemaakt krijgen de nieuwe softdrive sinus.


Dit geldt ook voor bestaande modellen, mits dit jaar geproduceerd. Maar de railbus rijdt zowiezo bij de meeste mensen perfect. Qua rijeigenschappen was er niets mis mee.




http://www.marklin-users.net/applications/reviews/showreview.asp?ID=360
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Ik wiil dit jaar de CC40100 en de wagons aanschaffen. Als Fransman ben ik erg blij met deze model. Ik heb die vak gezien in gare du nord en Bruxelles midi, zelf meerdere keer in de cabine geweest.

Moet ik van tevoren deze trein reserveren of kan ik wachten dat die uitkomt.
Ik heb nog geen locomotief met een sinus motor.

Filipi.
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Citaat van: FILIPI op maandag 18 juni 2007, 12:50:06Moet ik van tevoren deze trein reserveren of kan ik wachten dat die uitkomt.

Hallo Filipi,

Je moet natuurlijk niets maar als ik deze lok(s) graag zou willen hebben had ik ze allang gereserveerd. Beide lokomotieven worden dit jaar éénmalig geproduceerd.

Zie ook hier en hier.
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Wil je ze echt graag hebben en heb je het geld reserveer ze dan. Want de oplages zijn niet meer zo groot als vroeger. Of je moet weer een paar wachten op een heruitgave.

Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Of op eBaY kijken ;)
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Hallo Hans Biere,

Ik heb deze week-end de lok gereserveerd, en heb gevraagd per mail of de wagons ook direct kunnen gereserveerd worden. Ik wil graag de hele trein hebben.
Lok en de 8 wagons.
Ik geloof dat deze trein super mooie wordt.
Filipi.
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Citaat van: FILIPI op maandag 25 juni 2007, 13:09:45Ik heb deze week-end de lok gereserveerd, en heb gevraagd per mail of de wagons ook direct kunnen gereserveerd worden. Ik wil graag de hele trein hebben.Lok en de 8 wagons.Ik geloof dat deze trein super mooie wordt.

Leuk man! Ik hoop dat je veel plezier van de modellen zult beleven. Als ik mijn oog op deze trein had laten vallen dan denk ik dat ik 'm ook compleet zou hebben besteld. Maar ik laat deze aan mij voorbij gaan. Ik heb dit jaar andere keuzes gemaakt.

Nogmaals veel plezier en succes ermee!!

edit: Horen we van je als alles bij je binnen is? Ik ben zeer benieuwd naar je eventuele testbericht!
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Citaat van: Hans Biere op maandag 25 juni 2007, 16:53:03
edit: Horen we van je als alles bij je binnen is? Ik ben zeer benieuwd naar je eventuele testbericht!

Ik ook ! Met foto's natuurlijk, hebben we het draadje "Nieuwe Aanwinsten" voor :)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Hallo,

De lok komt in augustus en de wagons in oktober.
Zodra ik de hele trein ontvangen hebt, stuur ik jullie fotos van, en natuurlijk mijn bevindingen. Ik ben ook zeer benieuwd, en heb vol vertrouwen op de kunst van Marklin. Deze trein is de trein van mijn jeugd, mijn vriendien woon toen in de buurt van Bruxelles, en ging regelmatig van Parijs naar Bruxelles Midi met deze trein.
Ik was altijd ruim op tijd op gare du Nord en kon met alle gerust de CC's bewonderen.
Ik ben zelf meerdere keer in de cabine geweest.

Ik houd jullie op de hoogte.

Filipi
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Heey,

Wachten in spanning af !

Marcel
P.s. mooie avator heb je ! Foto zelf gemaakt ??
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Ik heb deze locs en wagens ook besteld. Ik ben zeer benieuwd. Ik heb ook de voorkeur voor Belgisch/Frans materieel. Ik heb de Gottardo niet besteld om deze aan te kunnen schaffen.
Ik wacht in spanning.
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re: Testbericht nieuwe softdrive sinus motor
Hoi André

Ik vind de TEE Gottardo ook schitterend, maar ja, je moet een keuze maken, en bij mij gaat  franse modellen voor.

Filipi.